Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het grote kabeltopic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb het even in je post aangepast.

Comment

Ik ben in het topic nog geen Link connectoren tegengekomen. Deze gebruiken wij tegenwoordig voor zowat al onze audio multi's. Ze lijken heel fel op Socapex, maar hebben dunnere pinnen.
      LK37:

Hier vind je een overzicht van al hun connectors: Klik
      Als je deze connectors aansluit: blijven vastdraaien tot je de klik hoort. Een socapex heeft geen klik, die moet je gewoon vastschroeven.

Comment

De Link die werkt niet. En deze kabels (zonder de xlrtjes er aan) is al eerder aangegeven.

Comment

Die kabel is nog niet eerder aangegeven. In de OP betrof het Socapex en geen Link kabel.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
            Ik ben in het topic nog geen Link connectoren tegengekomen. Deze gebruiken wij tegenwoordig voor zowat al onze audio multi's. Ze lijken heel fel op Socapex, maar hebben dunnere pinnen.

Als je deze connectors aansluit: blijven vastdraaien tot je de klik hoort. Een socapex heeft geen klik, die moet je gewoon vastschroeven.
            Die ben ik inderdaad nog vergeten, waarschijnlijk omdat ze zoveel op Socapexen lijken. Bedankt voor de aanvulling! LK's worden hier in de buurt trouwens ook veel gebruikt (audio multi's, snake's etc.)

Daan

Comment

Uhm welke kabel en/of verbindingstuk heb ik nodig om een triton studio van Korg,
              aan te sluiten op een MacBook Pro? (Of is dit helemaal niet mogelijk..)

Comment

Ik heb nog een gestripte 6,3mm jack liggen die ik nodig heb voor een speaker, nu ben ik niet zo goed met knutselen..Maar klopt het dat ik daar gewoon luidsprekerkabel op aan kan sluiten? Zo ziet het er ongeveer uit: Foto
                Waar moet ik de rode kabel( + toch?) en de zwarte kabel op aansluiten? BVD.
                Last edited by Rick; Wednesday-16-02-2011, 17:01. Reason: foto -> link

Comment

Voor aansluitingen en schema's hebben we een complete lijst met pinbezettingen.

Echter, jackplug als speakerconnector wordt niet zo gek veel meer gedaan. Beste is om even te vergelijken met je jack mannetje hoe het daar zit. De tip is daar waarschijnlijk de + en de sleeve de GND (of - genoemd).

Comment

Daar had ik even naar gekeken ja, maar werd er echter niet veel wijzer uit.
                    Ik zal zodra ik bij Bax weer iets bestel weer even een speakon kabel bestellen maar voor nu moet zal ik het moeten doen met de 6,3mm.

Ik heb het over die 3 koperen dingetjes die aan de andere kant van het ding zitten, mijne is overigens male maar ik kon geen plaatje vinden van male. Ik heb in het midden een "lang" koperen stukje, links daarvan een kleine, en rechts van de middelste eentje met een lengte er tussen in. Kan daar speakerkabel op aangesloten worden en wat op welke? Gr.

Edit: Op de kleinste, de tip, moet plus en dus rood draad, dan op de lange middelste niets, en op de rechter, de ring moet min en dus zwart draad?

Edit 2: Wat volgens mijn logica ook moet kunnen is: Een 3-5mm female naar 6,3mm male heb ik nog, als ik daar een 3,5mm male naar rca op aansluit, de kabel doorknippen zodat de rca connectoren er af zijn, en dan vervolgens aansluiten op klemaansluitingen.
                    Hierbij 2 vragen:
                    1. Is dit mogelijk?
                    2. Wat is van deze 2 de beste optie?
                    Last edited by dlo; Wednesday-16-02-2011, 18:19.

Comment

Het eerste is gelukt, min op de grootste en middelgrootste, plus op de kleinste.
                      Nog steeds zou ik graag willen weten of de tweede optie ook mogelijk is, minder kloten met kabels.

Edit: Het tweede werkt niet, ik snap alleen niet waarom niet.
                      Last edited by dlo; Wednesday-16-02-2011, 22:53.

Comment

Hoelang mag een XLR kabel maximaal zijn tussen mengpaneel en versterker

Comment

Bij goede kabel mag 250 meter geen problemen geven. (Vanuitgaand dat het balanced is)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                            Bij goede kabel mag 250 meter geen problemen geven. (Vanuitgaand dat het balanced is)
                            Oke mooi, dank voor je reactie. Ik moet ongeveer 20 meter overspannen dus dat moet met gemak kunnen.

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
                              -XLR voor DMX kan wel
                              -DMX i.p.v. XLR kan niet i.v.m met de weerstand
                              Even een reactie op een oude post..., maar dit snap ik niet helemaal.

XLR is een stekker, en DMX een protocol
                              Dus DMX ipv XLR... even verduidelijken aub?

Ik gebruik (zoals iedereen zeker) 3-polig XLR voor de DMX-verbindingen.
                              Ik gebruik ook 3-polige XLR bij micro-aansluitingen.

Wat is het verschil in kabels (ik vermoed de impedantie), kan je die door elkaar gebruiken, en hoe te onderscheiden?

Bedankt.

Comment

Xlr is inderdaad een connector.
                                Deze word zowel voor licht als geluid gebruikt.

De kabel die gebruikt word is echter wel verschillend.
                                Dmx kabel heeft namelijk een hogere impedantie.
                                Dus gebruik je een standaard audio kabel met Xlr connector voor licht is er niet zo heel veel aan de hand in de meeste gevallen. Dit komt omdat de audiokabels een lagere impedantie hebben. Zo heel af en toe kan je lampen rare dingen gaan doen door storing. Dit is dan ook nog maar soms en dan meestal bij langere lijnen met meerdere lampen erop aangesloten.

Ga je een Dmx kabel aan je microfoon hangen dan zal je door de hogere impedantie nagenoeg geen signaal overhouden. Dit komt omdat microfoon signaal al erg zwak van zichzelf is.

Comment

Working...
                                X