Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het grote kabeltopic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hi,

ik ben momenteel met mijn pedalboard voor gitaar bezig.
    Ik loop al een tijdje met het idee om de voeding niet op het pedalboard te doen, maar bijvoorbeeld achter in mijn versterkercombo.
    en dan met een "multikabel" van 4-6m van amp naar board te gaan.
    als ik dan ook mijn wireless achter in mn amp zet, dan zou ik maar "1" kabel van amp naar board hoeven en klaar!

kabel zou dan als volgt zijn:

Amp Kant Pedalboard

wireless out>=========>>gitaar signaal>>===========>board in
    Amp in<======<<effected gitaar signaal<<============<board out
    220>9V =============>>9v pedalen voeding>>=============>9v FX
    220>16V=============>>16v pedalen voeding>>=============>16v FX (Blackstar HT Dual)

met een soldeerbout moet dit wel lukken

het idee heeft naar mijn idee een aantal voordelen:
    snel opbouwen -
    1 stroomkabel die amp, voedingen en wireless voedt,
    1 multi naar pedalboard en spelen maar

alles zit altijd op 1 groep
    heb wel eens gehad dat amp achter op stage ander groepje was dan stroomblokje naast monitors = brom

nu is mijn vraag:

Kan dit in een multikabel? Of gaat het gitaarsignaal naar de maan doordat er stroom naast loopt? (door flux, magnetisme, The Force™ of iets anders natuurkundigs)
    Ik hoor graag of dit volgens jullie een goed idee is, en waar ik rekening mee moet houden; afgeschermde kabels; kan ik XLR kabels gebruiken?; als connector een meerpolige DIN plug of niet?

Comment

Grootste nadeel aan dit idee.

Je zit vast aan je kabel lengte. Langer kan dan niet meer.

Waar ik dan vaak als tech tegen aanloop is dat ik weer een ( erg ) kleine locatie heb waar jawel ik niet sta te mixen maar de gitaar versterker sta te compenseren met de rest. Dus ik zit met het probleem dat het geluid wat de versterker produceert zo hard gaat dat ik het niet eens uit hoef te versterken maar ik de vocals en eventuele andere dingen op balans moet zetten op je versterker.

Ik plaats daarom in dit soort gevallen het liefst de versterker achter de backdrop zodat ik er zo min mogelijk van in de zaal krijg en ik dus zelf het volume en de mix kan bepalen in plaats van dat 1 gitaar amp mijn leidende factor gaat worden. Met jou suggestie zou dat dus in sommige gevallen niet kunnen. ( ja al mee gemaakt met een bandje uit de regio. )

Verders zou ik eerder kiezen voor een goede harting connecoter of dergelijken. Daarnaast meteen een di zodat je gebalanceerd naar je versterker gaat. Nu twijfel ik alleen wel ff ( ik ben geen muzikant ) of een amp wel of niet gebalanceerd signaal accepteert want als dat daar toch niet op aan gesloten kan worden heb je er toch niets aan.

Comment

Thnx voor de reactie!

Ik ga even naar die connectoren kijken!
        Mijn amps hebben geen gebalanceerde input, kom je volgens mij wel enz tegen bij bas versterkers en acoustic versterkers..

Ik hou de geluidsmensen liever te vriend!:) heb "maar" een 15 w buizen combo'tje die op 3 zn werk doet!
        Dat harde blazen is eigenlijk nergens goed voor. Je bent onderdeel van een geheel en dan zou ik de mix niet om zeep willen helpen. (Bovendien gaat mn drummer dan nog harder tekeer! :) )
        En qua kabellengte zit ik nu wel safe!
        Zovaak sta ik nu ook weer niet in Wembley! :oP

Comment

Working...
        X