Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Producer in het zuiden van Nederland of Belgie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: Producer in het zuiden van Nederland of Belgie

Voor een remix of nieuwe tracks ben ik op zoek naar een producer om mee samen te werken. Interesse. PM me even of reageer hieronder

Hoi.

Ik zou graag eens samenwerken, maar hoelang ben je al bezig met producen? En met welk programma werk je?

Comment

ben ik ook benieuwd naar....en wat is de bedoeling precies?

Comment

En welk(e) genre(s), hoe wil je gaan werken (bij elkaar op bezoek komen of skypen, of anders), heb je iets om te laten horen wat je kan, hoe ziet je studio eruit (voor het geval dat de een de ander bezoekt, dan kan er een overweging gemaakt worden welke studio er gebruikt word), wil je ook vocalen gebruiken en heb je hier zelf al geschikt materiaal voor en een zanger of niet, etc.
        Maar, ik denk dat een PM beter is. Dan ben je namelijk sneller. Kom je er dan niet uit, post ofwel Pim of de ander toch nog ff wat nou de bedoelingen zijn.

Comment

Korte uitleg (excuus voor de late reactie);
          ik ben zelf geen producer maar DJ. Maar zoek een producer om mee samen te werken omdat ik zelf niet bekend ben in het produce-wereldje.
          Ik zou graag wat willen leren hoe dit in z'n werk gaat en eventueel wat remixen of eigen tracks uit te kunnen brengen in samenwerking met ...

Comment

Waarom geen cursus volgen, dan leer je het meteen goed.
            Een collega van mij is net gestart met een cursus Ableton.

Comment

inderdaad wat mol zegt is geen slechte optie. er zijn diverse cursusen en tutorials over diverse DAW's

Ik werk zelf ook met ableton maar weet nog maar een fractie van wat het kan. Ben afgelopen weekend bij de seminars geweest van ableton op de dancefair, en heb daar zeer veel opgestoken over hoe en wat

ik kan jou dus wel wegwijs maken in ableton , maar of ik dat dan op de goede manier doe? verder maak ik veel gebruik van een keyboard om in te spelen terwijl veel producers naar mijn idee geen of weinig gebruik maken van een keyboard(afgelopen weekend achter gekomen).

maar ik sta in principe open voor samenwerkingen met anderen

Comment

Begrijp inderdaad dat het beter is om cursus te volgen. Maar er is een verschil tussen DJ en producer. Ik ben zelf DJ en geen producer. Daarom misschien wel een leuke samenwerking voor iemand die geen DJ is maar wel producer.

Comment

Nee dat is geen goede samenwerking, iedereen heeft maanden/jaren zitten oefenen om te leren producen, nou wil ik niet je hoop weg nemen om het te leren maar het kost tijd en niet iedereen is bereid om je iets te leren waar hij/zij maanden of jaren over heeft gedaan.

Hopelijk heb je doorzettingsvermogen, een DAW en goed internet voor YT;)

Succes!

Comment

Leren produceren doet niemand in zijn eentje. Er is altijd wel iemand geweest en zal er zijn die er al wat vanaf weet en je verder helpt. Dat hoeft dan niet heel intensief te zijn, maar ik weet zeker dat er maar weinig, zo niet geen producers echt goede nummers maken zonder hulp te hebben gehad. Dat kan gaan via elke mogelijke weg. En op het forum vragen om een samenwerking is daar één van. Mij zou het hardstikke leuk lijken, maar ik weet van mezelf dat ik daar nog niet genoeg ervaring en tijd voor zou hebben. Ik ben het er overigens wel mee eens dat je van een echte cursus meer leert. Maar daar betaal je dan meestal ook voor.
                    Maar, je wilt dus leren produceren? Wat heb je zelf al uitgezocht? Welk programma lijkt je fijn? Een DAW (= digital audio workstation = produceersoftware) kiezen is erg lastig. Sommige DAW's moet je echt helemaal induiken om te weten of het iets voor je is. Ableton bijvoorbeeld. Heeft een hele moeilijke leercurve, maar ben je daar eenmaal dorrheen, dan word het produceren ineens heel erg leuk. Je kan er zo ontzettend veel mee. Ik gebruik Ableton. Een neef van mij gebruikt Pro Tools. Ik heb het een keer geprobeerd. Maar het was niets voor mij. Maar misschien is dat ook wel iets waar je een tijdje mee bezig moet zijn voordat het leuk word. Weet ik niet. Voor een beginner is het dus heel moeilijk om een DAW te kiezen. Je kent heel weinig termen en begrippen, snapt niet hoe alles in elkaar zit, etc. FL studio is een veel gebruikt programma door beginners. Het leert je heel gemakkelijk wat wat doet. Maar na een tijdje word het moeilijk nieuwe dingen te ontdekken. Het is een soort plateau, waar veel te veel mensen blijven steken. Je kan wel verder, maar dat is heel moeilijk. Dus zijn ook veel mensen, net als ik, overgestapt. Zonde van het geld? Misschien. Maar als ik niet met FL studio was begonnen, was ik nooit verder gekomen. Heb je eenmaal de basis in de hand, dan kan je verder gaan. En juist dat verder gaan is makkelijker in andere software zoals Ableton. Kies zelf wat je doet. Hou alleen zulke dingen wel in je achterhoofd.

Comment

100% mee eens maar het moet natuurlijk niet van 1 kant komen.....aangezien pim nog nooit geproduced heeft ga je hem dus eerst leren wegwijs in een programma worden

dan ben jij dus muziek aan het maken en zit pim mee te kijken..... op zich niet erg maar dan leert hij er nog niks van en komt de muziek uit jou en niet uit beide

dus pim, ga eerst eens aan de slag met een DAW (demo)..... struin Youtube af over hoe je tracks kan maken en opbouwen(ik gebruik het zelf regelmatig) en als je de basis een beetje hebt kun je altijd nog met anderen gaan samenwerken

Comment

Precies Bassline!

Het is beter als hij eerst leert hoe een bepaalde DAW werkt, daarna kan iemand anders hem helpen.

Comment

Duidelijk.
                          Iedereen z'n mening over mijn vraag en bijbehorend antwoord.
                          Bedankt voor de reacties in ieder geval.
                          Heb inmiddels diverse PM's ontvangen waar ik zeker wat mee kan.

Comment

Working...
                          X