Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roadie in t'gooi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roadie in t'gooi

Beste,

Wij zijn 2 (later misschien 3) jongens die samen DJ zijn. we wonen in Bussum en willen graag helpen bij DJ's die grote feesten in Bussum, laren, huizen, Blaricum, Naarden en Hilversum hebben.

DJ Tress

Echt niemand?

Comment

Ik heb nooit opdrachten in die regio helaas, maar een paar tips:

DJs die grote feesten hebben, hebben niet echt roadies nodig. Die USB stick of platenkoffer dragen doet de manager vaak al :P
      Kun je beter een bandje zoeken.

Je vermeld je leeftijd niet, dat is ook wel een dingetje. Grote events gaan lang door, onder de 18 mag je 's nachts niet werken.

Comment

Dan nog een paar tips.

Je link naar je site werkt niet. Fixe dus. Of weg halen.
        Wat voor ervaring heb je? Eventueel wat referenties.
        Heb je eigen vervoer?
        Waar wil je precies mee gaan helpen? Dus waar moeten we je voor bellen?

Begrijp me niet verkeerd dit is niet om je meteen alle hoop weg te kapen.
        Je bericht komt op mij over als wij zijn 2 vriendjes van 12 en vinden licht en geluid super vet en willen wel eens op een groot feest / festival mee lopen. Dit komt er bij mij helaas al niet in. Ik kan hier namelijk eigenlijk niet zo heel veel mee. In eerste instantie omdat het gewoon niet mag, als tweede omdat het er erg vaak sterk aan ervaring en inzicht ontbreekt. Dus ik heb er gewoon meer werk en geleur mee aan me hoofd dan dat ik ze niet mee neem.

Als je wat meer in dit wereldje wil gaan betekenen en doen zal je namelijk eerst bij jezelf moeten beginnen. Dus zorg dat je een beetje de basis kennis voor jezelf op orde hebt en ga gewoon helpen bij wat kleinere dingen, een buurt feest, jongere centrum, eigen drive-in. Wie weet zelfs al een beetje op een magazijn bij je lokale pa verhuur meneer.

Hier leer je al heel erg veel. Andere zien dit ook ( die in het wereldje mee draaien ) Sommige al in een vroeg stadium sommige pas als je al echt wat verder bent. Zo hebben wij ook onze lieftallige assistentes tot nu toe op de kop getikt. Doordat ze zelf al wel wat deden en hielpen in de licht en geluid wereld. We zagen ze dachten hmmmm hebben interesse en kunnen wel al iets ( dus als ik een licht tafel heb dat ze snappen dat daar geen geluid mee gedaan word en dat dmx in door gelust kan worden via de dmx out naar de volgende dmx in als ook wat een speakon en powercon is enz. ) Als we dan weer eens een keer een grotere klus hebben en we weten dat iemand daar interesse in heeft kan het dus zijn dat we die vragen van hey. Heb jij misschien zin om een keer mee te gaan om te helpen bij............

Tot nu toe gaat dit voor ons eigenlijk zeer goed. Beginnen met een klein met weinig druk op zittend klusje iemand mee te nemen en wat te laten zien en bouwen dit op. Dus niet meteen dag 1 BAM ga daar maar eens in mee in een grotere productie / feest. Nee dit bouwen we op. Fijner voor de gene die mee gaat want die krijgt de tijd en kans om zich te bewijzen en te leren. Fijner voor ons omdat ik me niet op een toch al drukke klus ook nog eens iemand aan me handje mee moet gaan nemen. Iemand die ik mee neem moet me ontlasten niet belasten.

Ik hoop dat je een beetje snapt waarom er dus niet echt animo is voor je oproep. Wil niet zeggen dat er niemand zal zijn die interesse heeft maar IK gok dat de meeste van mijn concurrenten toch wel op een soort gelijke manier te werk gaan of dat ze ( wat we ook doen ) gewoon meteen bekende / erkende roadies uit de heg trekken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Je link naar je site werkt niet. Fixe dus. Of weg halen.
          Site werkt, probleem zit bij Bax (checken uitgaand verkeer oid? Die loopt vast)

gewoon meteen bekende / erkende roadies uit de heg trekken.
          Erkende roadies? Nog nooit van gehoord haha

Comment

Vca cursus
            Ingeschreven bij KvK
            Eventueel nog een andere cursus gevolgd

Echt erkend geen idee. Maar voor mij toch wel een redelijk verschil met iemand die een eenvoudige controller heeft en het leuk vind om een keer mee te gaan. Ook niets mis mee maar toch wel echt wat anders.

Comment

Tja, we moeten natuurlijk allemaal ergens beginnen. Dis het is befrijpelijldat je geen ervaring hebt.

Echter: je kunt jezelf wel professioneel opstellen en dus niet zoals je nu doet.
              Geef duidelijke ino over jezelf, o.a leeftijd is belangrijk en mogelijkheid tot vervoer
              ( is al aangegeven: reageer je echter niet op.. Komt bij andere us over als lekker eigenwijs, en eigenwijze jongetjes hoeven ze niet ) ga echter vooral ook niet overdrijven.

Het is niet erg als je iets niet kunt, maar wel als je zegt dat je het wel kunt.
              Ik zit net in de buurt dus kan je niet helpen: maar ga eens een keer langs bij een verhuurbedrijf en vraag of je een keer (gratis) mee kan naar een productie om te lijken hoe dat gaat en simpele hulpt te verlenen.
              ( de eerste paar keren ga je exht niet meer doen als kabels rollen en kisten sjouwen )

Comment

Bedank voor jullie reacties, en sorry voor mijn late reactie. Ik ben 13 en de 2 andere jongens zijn 14, dus die feesten s'avonds kunnen zo en zo niet. Kwa ervaring niet heel veel. We zijn dit jaar onze eigen drive-in gestart maar dat is nog heel simpel. Ik bedoel, ik ken wel kabel soorten en weet het verschil tussen een geluid en lichttafel maar een hele setup lukt echt nog niet. We kunnen als we gaan helpen gewoon gedropt worden op de locatie door onze ouders.

Verder bedankt voor jullie reacties. Alleen weet ik niet heel veel verhuur bedrijven in onze regio waar we mee kunnen lopen, kennen jullie toevallig iemand ;). Ik zal verder kijken naar dat soort bedrijven

bedankt, Dani

Comment

Working...
                X