Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regelement voor het aanbieden van 2e hands producten!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit is op ieder forum niemand kan links en foto,s 3 jaar oke houden..

Jullie geven ook aan dat dit in drive in show foto,s is , laten we het hier nu juist over de 2de hands spullen praten.

2de hands spullen staan nooit jaren te koop als dit wel zo is verwijderen hoppa klaar.

Comment

Ik zie eigenlijk niet het grote probleem...

Zet je tekst hier op deze site, je wilt het toch immers hier proberen te verkopen?
      Vervolgens host je je foto's ergens (5 seconden werk) + een linkje (3.5 seconden werk).

Ik ben absoluut niet geďntreseerd in marktplaats bedingen, neem ik namelijk nooit serieus. Ik vind het reageren via een forum veel makkelijker

Trouwens, las een reactie over ''nieuw lijn'', de reden dat daar de verkoop goed gaat is omdat zij juist geen marktplaats willen zijn (er zit namelijk een groot verschil tussen een forum en marktplaats (hier kan namelijk gereageerd worden op aangeboden producten mits ze goed onderbouwd zijn.)

Dus, als je graag je informatie op marktplaats wil zetten is dat prima (maar vraag mij dan af waarom je hier een topic opent? Blijf dan op marktplaats.....)

Comment

COmbineren is ook mogelijk dus MP en BAX en nieuwelijn Kopieren en plakken en je bent klaar op 3 locaties en je kan je spullen zo snel mogelijk verkopen en "waarschijnlijk" nieuwe kopen bij Bax.

Dat jij marktplaats niet serieus neemt kan ik in sommige gevallen begrijpen.. wat ik wel ideaal vind aan MP is de foto's plaatsen en bekijken dit is makkelijk en snel qau bekijken en plaatsen.

Comment

Je biedt het snel aan op verschillende locaties, maar je verkoopt er echt minder door hoor.

Overigens bied ik bijna nooit wat aan op marktplaats en ik koop er al helemaal niets. Ik vertrouw het gewoon stukken minder.

Comment

Ben ik het niet mee eens hoe meer locaties hoe meer kanzen op verkoop.

Met een straatje loten van staatsloterij heb je ook meer kans dan slechts 1 lot.

Comment

Ik heb hier een poosje terug contact over gehad met Edwin.

Concluderend, een externe link mag, maar alléén als ondersteuning van je advertentie en dus niet alleen een losse link. Je dient dus altijd nog zelf een advertentietekst te maken in het topic.
              Op het moment dat deze ontbreekt wordt de adverteerder hierop gewezen en krijgt de gebruiker in kwestie een dag tijd om de advertentie aan te passen (hierna kan de post niet meer worden aangepast). Mocht hier niet aan voldaan worden, dan volgt een slot op het topic.

Verder is het aan de gebruiker om de links in de gaten te houden én te zorgen dat er werkende links blijven bestaan, een stuk onderhoud van je advertentie dus, zeker als dit je foto-medium is. Op het moment dat er geen werkende links meer in het topic te vinden zijn volgt een gele kaart!

Verder is het niet gewenst om iedere week een nieuwe link te plaatsen en zodoende het topic te kicken, advertentielinks gaan vaak tot een maand mee, waardoor je pas na 2 weken na de laatste link een nieuwe link mag plaatsen. (Zelfde termijn als de kickregel)
              Dit voorkomt dat er een verzameling (niet-werkende) links in het topic ontstaat.

Het regelement is hierop aangepast.
              Last edited by Rick; Thursday-18-03-2010, 22:00.

Comment

het valt me wel eens op... in de regels staat, er moet voldoende informatie over het product staan. Soms zie ik eens 3 regeltjes, maar er worden dan geen maatregelen getroffen.

Comment

Het is aan de verkopers zelf om informatie te bieden. Is er niet voldoende informatie aanwezig voor geďnteresseerden dan laten die zich vanzelf horen.

Staan er 3 woordjes, dan is dat inderdaad vrij weinig ja. Of alleen een losse marktplaats link, dat is ook niet de bedoeling.

En als je zoiets zelf tegenkomt kun je het altijd melden, dan kunnen wij altijd kijken of en welke actie we er tegen ondernemen.

Comment

bijvoorbeeld deze:

als linkhet niet doet, te koop kls200 ledset

Comment

Ik ben van mening dat er genoeg informatie bij staat om er het een en ander aan af te leiden. Stond er alleen 'kls lichtset, bieden' dan is het een ander verhaal.

Wanneer er wat ontbreekt en je wil het graag weten dan kun je daar naar vragen, zoals bij de reactie er onder.

Comment

Ik ben zelf van België, en ik neem aan dat er hier op het forum nog Belgen zijn. Mag ik dan een link van een Belgische tweedehandssite posten (met dezelfde regels als die op marktplaats-links gelden. De link goed onderhouden e.d.), omdat ik liever een product laat afhalen, en me dus ook vooral op Belgen richt?

Comment

Jahoor, geen probleem.

Comment

UPDATE

Vanaf heden is het niet meer toegestaan spullen te koop aan te bieden wanneer je zelf beschikt over een bedrijf met een eigen verkoopkanaal. Dit geldt met name voor verhuurbedrijven die ook over een verkooptak beschikken.

Let er ook op dat wanneer je naast dit forum een ander verkoopkanaal (bijvoorbeeld Marktplaats) gebruikt, je de producttekst niet van onze website mag overnemen. Onze teksten zijn middels de geschriftenbescherming auteursrechtelijk beschermd.

Comment

Working...
                            X