Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te koop: Yamaha QX-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te koop: Yamaha QX-1

Collectors item!

Hier een in zeer mooie staat zijnde en werkende Yamaha QX-1 midi sequenser, één van de krachtiste sequensers ooit gemaakt. Deze sequenser werd oospronkelijk ontworpen voor de TX-816, de legendarische 8 DX-7 synthesizer modules in een 19" bak. De module wordt heel af en toe nog aangeboden, maar bijna niemand heeft de speciaal voor hem ontworpen QX-1 secuenser met 8 midi uitgangen. Met 80.000 events is dit de grootste hardware sequenser ooit gemaakt. Bouwjaar 1984 en dus echt vintage. Inclusief boekje.

De sequenser kan natuurlijk in elke midi setup worden gebruikt. Ik heb er nog een aantal floppys bij voor de 5,25" floppy drive dit nog steeds werkt.

Het gaat hier om een serieus vintage en zeldzaam collectors item. Daarom is de prijs van 450 euro hartstikke vast gelijmd, gepopnageld, getaped, gespijkerd, geniet en gelast ook nog een beetje. Ik bezef heel goed dat dit ding per jaar zeldzamer en duurder wordt.

Ik gebruik hem niet meer en ik heb onderdelen voor mijn Ikegami camera nodig wat even belangrijker is dan een collectros item bezitten. C'est la vie zoals de fransen het zo romantisch weten te zeggen.

Mag ook geruild worden tegen een zeer nette Ikegami DV dock voor de HC-390 camera.
    Last edited by JPSholland; Sunday-09-05-2010, 00:56.

De plaatjes

Yamaha QX-1 digital midi sequenser 1984

sized_P1000833.jpg

sized_P1000834.jpg

Ik snap niet waarom het plaatje dan weer niet en dan weer wel verschijnt. Dus wederom: doe even een mailtje voor de foto's.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
      Ik snap niet waarom het plaatje dan weer niet en dan weer wel verschijnt.
      Bijlage functie van het forum? Die werkt niet...
      Als je ze toch hierop wil zetten moet je ze ergens anders hosten, bijv. op mijnalbum.nl
      Last edited by rick1993; Sunday-09-05-2010, 11:45. Reason: toevoeging

Comment

Topictitel aangepast conform regelement.

Comment

Wat heb ik dan fout gedaan Rick? (ik weet niet eens meer wat mijn tietel was)

Comment

Op synthforum.nl komt je ze al tegen tussen de 100 en 200 euro.....vindt 450 wat aan de hoge kant.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
              Wat heb ik dan fout gedaan Rick? (ik weet niet eens meer wat mijn tietel was)
              Afwezigheid van "Te koop:" ;)

Comment

Marc: werken die nog?, zitten de boekjes er nog bij?, zijn die ook in nieuwstaat?

Daarbuiten veel zullen het er niet zijn. Ze waren in hun tijd schandalig duur en er waren goedkopere alternatieven.

Rick: daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan, dat word dus een week in jullie kantine afwassen denk ik.
                Last edited by JPSholland; Thursday-13-05-2010, 13:53.

Comment

Working...
                X