Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te koop/Interessepeiling: General Music/GEM S3 Turbo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te koop/Interessepeiling: General Music/GEM S3 Turbo

Beste Mensen,

Al enkele jaren netjes een General Music/GEM S3 Turbo ingepakt op zolder staan, bijna nooit gebruikt en dat gaat er ook niet op korte termijn van komen.

Op dit moment de betreffende ruimte nodig, dus een mooie kans voor de lezers van dit forum om in het bezit te komen van dit prachtige apparaat (in absolute nieuwstaat).

Heb even wat specs opgezocht:

General Music S3 Turbo Specifications
    Type: Workstation/ keyboard/
    Synthesis Type: Accoustic simulation pcm +filters +amp with 6mb rom 2mb ram MB of ROM

Polyphony:
    Max: 32
    Typical in use: 16
    Multi-timbral (number of parts): 16
    Oscillators per Voice :
    Min : 1
    Max : 2
    Controllers : 2 footpedals one sustain 7 sliders 7 buttons

Effects :
    Number of FX units : 2
    Number of different effects : 2 x 16
    Drum Section :
    Number of Drum Kits : 2000
    Number of Drum sounds : ± 50 to 100

Keyboard :
    Number of Keys : 76
    Can send on 16 simultaneous MIDI channels
    Responds to : velocity, after-touch
    Sounds can be split by : velocity, keyboard

Memory :
    Patches : 2000
    Performances : 100
    Inputs and Outputs :
    Number of Audio Outs (excluding Phones) : 6
    Number of Audio Ins :
    Number of MIDI Outs (excluding Thru) : 2
    Number of MIDI Ins : 2
    Upgrade Options : Static RAM, user programs (updates) via floppy

Sequencer Memory :
    Number of Notes : 250,000

Number of Patterns :
    Number of songs : 10
    Cool features : Disk drive Microscope editing, editing per note range or bar/counts 16 tracks
    Upgrade options : static ram

De vraag is of er uberhaupt interesse is in een dergelijk instrument en wat dit nog waard is.

gr,

Martijn

p.s. Plaatje is van internet, kan er op dit moment niet heel goed bij nml. maar bij interesse maak ik natuurlijk even een mooi foto'tje van 'the real thing'...

Topictitel aangepast conform regelement, let hier even op.

Comment

Interesse is er altijd voor de eckte synthliefhebbers maar is wel afhankelijk van de prijs ;)

Comment

Snap ik, het punt is dat ik absoluut niet kan inschatten wat zoiets nog waard is...

Als iemand daar iets zinnigs over kan zeggen, dan houd ik me aanbevolen...

Mocht het echt niets meer opleveren, dan maak ik wel erg plek en gebruik ik 'm als Master-keyboard (en anders zal ik deze vervangen een nieuwere, maar veel simpelere midi-only)

Comment

Een simpel 49-key MIDI keyboard (de Keystation 49e) heb ik nog wel liggen als je dat zoekt =)

Comment

Hmmm, dat is me dan misschien iets 'te' compact :) Ik zal eens rondvragen in m'n omgeving wat ik als richtprijs kan aanhouden en deze zal ik hier dan vermelden (als het niet te veel tegenvalt natuurlijk).

M'n hernieuwde interesse (en ethousiasme) is in ieder geval aangewakkerd, maar de S3 is misschien iets 'te' uitgebreid voor wat ik nu wil (op een of andere manier heb ik me er ook nooit echt voor 100% in verdiept, gewoon te veel mogelijkheden)...

Gisteren even bij de Mac-store binnengelopen en eea bekeken (stond die keystation trouwens ook, maar dan een maatje groter)... dus misschien dat het iets in die trant zal gaan worden (mac + midi-masterkeyboard, liefst van redelijke/goede kwaliteit)

Comment

De S3 gaat meestal weg voor rond de €100-€200,- uit m'n hoofd gezegd, afhankelijk van de staat waar het in verkeerd natuurlijk ;)

Als je echt een goed MIDI keyboard wil hebben zou je het beste kunnen kijken naar de Axiom serie, of nog beter, de Axiom Pro serie.

Comment

Alles is in nieuwstaat en bijna niet op gespeeld; heb ook even de andere fora bekeken en wat mij betreft mag 'ie weg voor 250 euro. Dan leg ik er wat bij en koop ik een nwe midi-master met 88 gewogen toetsen.

Comment

Originally posted by Martijn76 View Post
                  Alles is in nieuwstaat en bijna niet op gespeeld; heb ook even de andere fora bekeken en wat mij betreft mag 'ie weg voor 250 euro. Dan leg ik er wat bij en koop ik een nwe midi-master met 88 gewogen toetsen.
                  Hoi,
                  Is de S3 nog te koop?

Mvg,
                  Sjoerd Bijleveld

Comment

Originally posted by Martijn76 View Post
                    Sorry, zag even de datum niet goed (2010), dus neem aan dat een en ander al verkocht is ;)!

Comment

Working...
                    X