Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te koop: 6x ledpar 64 zilveren uitvoering

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te koop: 6x ledpar 64 zilveren uitvoering

Te koop:

6x ADJ 64P led pro in zilveren uitvoering.
    3 lampen zijn ongeveer 3 weken geleden aangekocht, de andere 3 zijn ongeveer 8 maanden oud.
    Geen krassen of blutsen en ze zijn nog nooit gebruikt, enkel om te testen en te programeren.
    Inclusief de filterramen en frost filters.

Nieuw kosten ze 99 euro per stuk
    Bieden voor alle 6 (worden niet per stuk verkocht)

Mogelijk tot aankoop in combinatie met de software cuelux

Mag ik ook de reden weten waarom je het weg doet?

Comment

De reden waarom ik alles verkoop is omdat ik niet overweg kan met de lichtsturing (cuelux) ik zit er nu al maanden mee op de sukkel en ik verpest altijd wat een ander goed heeft gezet, jammer ik had het ook graag anders gezien

Comment

Beste Mol,

Erg jammer dat je stopt. Is de lichtsturing de enige reden dat je stopt? In dat geval: is het niet het overwegen waard om eerst nog naar een andere lichtsturing te kijken? Dat je ipv aansturen via de laptop overstapt naar een dmx tafel? Gezien het bedrag dat je hebt geinvesteerd, en het verlies wat je hier nu al mee maakt (door de verkoop van alles) lijkt het mij zeker het overwegen waard.

Persoonlijk heb ik toch altijd liever een lichttafel mee in plaats van een laptop. Zeker bij Drive-in werk.

Met vriendelijke groet,
        Greendiek.

Comment

Mee eens wat Greendiek zecht !
          ( Schakel wat hulp in voor het licht, en beleef vervolgens veel plezier aan je nieuwe hobby ! )

Comment

Ik zou niet liever doen dan verder doen maar helaas het lukt me niet, meer nog ik maak het alleen maar erger, ik heb al hulp ingeschakeld en ik ben daarna nog zelf naar die persoon gereden die alles netjes in cuelux heeft gezet, we zijn nu ongeveer 3 weken verder en het resultaat is dat cuelux nu volledig leeg is. Ik wil niemand meer tot last zijn en ik maak mezelf alleen maar belachelijk dus het lijkt me beter om te stoppen en alles te verkopen.

Comment

Maar nu is cuelux ook niet het meest eenvoudige (plug & play) systeem om licht aan te sturen? Een keer een gewoon tafeltje (scanmaster oid) proberen?

Comment

Het probleem zit hem niet zo zeer in de software. Dit gaat best goed. Het gaat meer fout in het totaal plaatje. Er zij. 2 soorten ledparren met elk 2 vage verschillende handleidingen. Dan hebben we nog eens verschillende mogelijkheden op de ledparren zelf. Werkt met puntje hier puntje zo letter dit letter dat. Heel erg opletten dus. 1 ding verkeerd en het werkt niet.

Of je dan dus met software of een tafel werkt zal totaal geen verschil gaan maken.

Dit is helaas ook een probleem wat op afstand erg moeilijk is op te lossen.

Is dit een reden om op te geven? Kom op zeg. Wouw al 3 weken. Je bent er bijna het gaat steeds vlotter en beter. Dan na 3 weken opgeven? Schamen om geholpen te worden? Kom op. Ik vind het veel beschamender om na al 3 weken op te geven. Ik zou me schamen als ik me hobby en passie op zou geven omdat 1 klein deel nog niet helemaal lukt en geen hulp meer durf te vragen.

Daarnaast zijn er nog genoeg alternatieve.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Het probleem zit hem niet zo zeer in de software. Dit gaat best goed.

Met de hulp van ronnie heb ik inderdaad al veel geleerd over cuelux en met een beetje spelen en wat hulp is cuelux redelijk vlug aan te leren, de meeste merken en lampen staan mooi in een lijstje dus een lamp toevoegen is kinderspel 3x klikken en hij staat in de software met het adres erbij dus je hoeft al niet meer te tellen, cuelux op zich is best ok dus waar het fout gaat? ik denk bij de lampen want het zijn niet de gemakkelijkste lampen.

Is dit een reden om op te geven? Kom op zeg. Wouw al 3 weken. Je bent er bijna het gaat steeds vlotter en beter. Dan na 3 weken opgeven?

Ik dacht ook dat ik er bijna was ronnie, nadat ik bij jou ben geweest dacht ik nu ben ik er mee weg, ik kom thuis sluit alles aan en één lamp doet zijn eigen ding, oh even adres aanpassen oei adres staat goed even de lamp verwijderen uit de software en opnieuw toevoegen, oei nu werken 3 lampen van de 6 niet meer, alles er even uit en van 0 beginnen, alle lampen terug toevoegen en nu werken de 6 lampen niet meer, dit gaat dus niet goed, dit gaat heel slecht.
                  Daarbij heb ik cuelux al langer dan 3 weken, ik ben nu al ruim 8 maanden bezig om te starten met de drive-in dus dat moest al lang in orde zijn op 8 maanden, enkel de lichtsturing blijft voor problemen zorgen.

Schamen om geholpen te worden? Kom op. Ik vind het veel beschamender om na al 3 weken op te geven. Ik zou me schamen als ik me hobby en passie op zou geven omdat 1 klein deel nog niet helemaal lukt en geen hulp meer durf te vragen.

Er is inderdaad niets mis met wat hulp, maar wel als iemand daarvoor heen en terug meer dan 400km moet rijden, daar voel ik me niet goed bij, om mij een plezier te doen moet jij een ganse dan opofferen en daar voel ik me niet goed bij.

Welke ??? want ik weet het niet meer.
                  Ik ben mischien een perfectionist want het moet 100% in orde zijn voor ik iets doe, als ik maar half werk kan leveren dan doe ik het liever niet. Ik was zelf op zoek naar een andere job zodat ik me week-ends vrij had om elke week op pad te kunnen gaan met de drive-in dus de passie is er wel maar als de techniek niet mee wil tja dan moet je een keuze maken
                  Last edited by Mol; Wednesday-11-04-2012, 17:02.

Comment

Je kan natuurlijk gewoon alleen deze ledparren verkopen en gewoon 8 dezelfde kopen. Dan heb je grotere kans dat het gewoon wel gaat werken. Het is en blijft natuurlijk gewoon zonde als je nu besluit te gaan stoppen!

Comment

Ik heb 8 ledparren waarvan 6 dezelfde en 2 andere types maar die werken infeite hetzelfde en die 2 andere komen ook niet aan de truss maar zijn om onder het podium te plaatsen of een muur uit te lichten, ik probeer dus enkel de 6 dezelfde ledparren te laten werken dus waarom moet ik andere kopen?

Ik heb 6x ADJ 64P led pro en 2x ADJ 64B led pro en buiten de kleur zijn ze nagenoeg identiek

Het zijn niet de ledparren alleen ook de andere lampen en movingheads kan ik niet sturen zoals het zou moeten dus het probleem gaat verder dan de ledparren alleen.

Comment

Originally posted by Mol View Post

Schamen om geholpen te worden? Kom op. Ik vind het veel beschamender om na al 3 weken op te geven. Ik zou me schamen als ik me hobby en passie op zou geven omdat 1 klein deel nog niet helemaal lukt en geen hulp meer durf te vragen.

Er is inderdaad niets mis met wat hulp, maar wel als iemand daarvoor heen en terug meer dan 400km moet rijden, daar voel ik me niet goed bij, om mij een plezier te doen moet jij een ganse dan opofferen en daar voel ik me niet goed bij.

Hulp hoeft niet per-se van ronny af te komen: Je locale dealer kan je ook vast helpen en wellicht er er iemand in de buurt die het geweldig vindt om een keertje met ledparren te kunnen spelen. Wellicht is er gewoon ergens een heel klein foutje wat nu de hele zooi in de war stuurt.

Welke ??? want ik weet het niet meer.
                        Ik ben mischien een perfectionist want het moet 100% in orde zijn voor ik iets doe, als ik maar half werk kan leveren dan doe ik het liever niet. Ik was zelf op zoek naar een andere job zodat ik me week-ends vrij had om elke week op pad te kunnen gaan met de drive-in dus de passie is er wel maar als de techniek niet mee wil tja dan moet je een keuze maken

En het is pas perfect als je 6 ledparren met een computer de hele avond kunt laten knipperen? Mischien zijn er zat feestjes waar ze hier niet zo nodig op zitten te wachten of is het ingebouwde muziek programma ook voldoende.
                        ...

Comment

Ik ga niet naar een locale dealer gaan om hulp als de apparatuur bij bax is aangekocht?

Hier in de buurt iemand vinden die met cuelux kan werken is bijna onbestaand maar iemand vinden die wil helpen is al veel moeilijker geloof me, iedereen is hier jaloers op elkaar en is bang om klanten kwijt te spelen omdat jij net iets beter bent in het verzorgen van feestjes, stuur een mailtje naar een andere dj en je krijgt er 9/10 geen antwoord op terug, ik spreek uit ervaring. erg inderdaad maar het is zo.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                            Ik ga niet naar een locale dealer gaan om hulp als de apparatuur bij bax is aangekocht?
                            Vindt ik niet heel raar, je kunt ze altijd nog een bedrag geven ervoor. Ik zou het proberen. Want het is zonde om alles te verkopen met dus dik verlies....

Comment

Ik zou in ieder geval niet opgeven! Laat ik het zo zeggen ik zou me niet klein laten maken om een stel ledparren of andere effecten die niet mee willen werken. Ik ga daar de moed dus echt niet voor opgeven.

Maar goed dat punt was hier al wel duidelijk dat eigenlijk iedereen vind dat je gewoon door moet gaan en niet moet opgeven.

Maar dan de alternatieven
                              .
                              Er zijn genoeg ledparren die ook met een standaard led operator werken. Of beter nog een compleet pakket met een erg eenvoudige controller. Alles aansluiten en doorlussen en klaar. Je hoeft dan op de controller alleen maar een programma'tje te kiezen en de lampen doen het. Maar dit werkt alleen voor de led parren en je kan alleen de ( toch redelijk veel ) standaard showtjes weer oproepen. Je kan zelf geen programma's toevoegen. Bijvoorbeeld deze controller met deze led par.

Let wel op met die controller want die werkt alleen met jb-system parren. Dus zeer zeker niet met een ander merk!!!!

Maar je kan ook gewoon licht inhuren. Gewoon locale verhuur koning. Ik wil een lichtset met een controller waar ik op een knopje druk en tadaa een show. Dit verhuren wij zelf ook geregeld aan een dj in onze buurt. Hij blij want hij heeft als aanvulling op zijn set een leuke lichtshow die bedrijfsklaar op locatie word opgeleverd. Wij blij extra centjes :D. Voordeel hiervan is geen onderhoud geen opbouw geneuzel. Geen inregel gebeuren en voor elke show kun je zelf de setup bepalen want jij hoeft zelf de lampen niet te hebben. Enigste nadeel is dat het wel iets duurder zal zijn dan je eigen show hebben en neer zetten.

Je kan het dan nog spannender maken. Spreek met de lokale verhuur man af oke ik ben dj. Ik wil draaien. De rest is jouw probleem. Dus jij komt met je koffertejes en hij ziet maar dat het klaar staat. Ook dit hebben we bij 2 van onze klanten. Wij knallen de spullen er neer hij komt met zijn cd's en doet zijn ding en wij mogen het weer opruimen.

Als je veel feesten hebt en blijft huren kun je vaak ook een wat goedkopere prijs krijgen dan wanneer je toevallig 1x huurt. Maar aangezien ik hoop dat je de set nog niet verkocht hebt is alleen een lichtshow al voldoende.

Comment

Working...
                              X