Announcement

Collapse
No announcement yet.

Te koop versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te koop versterker

De laatste weken erger ik me steeds meer aan de sms- en/of breezertaal die hier geuit wordt door sommige lieden. Het lijkt me dat wanneer je serieus wilt worden genomen als (aankomend) dj door je mede forumleden fatsoenlijk nederlands gewenst is. Ik hoop dat het niet een gebrek aan kennis is, maar gewoon luiheid of semi-populair gedrag....

Stelling:
    Iedere posting die sms- en/of breezertaal bevat gewoon verwijderen en bij herhaling de gebruiker van het forum afschoppen.

Vind je bijvoorld "ff" ook al erg of bedoel je dingen als: " dit is de nwe pnr mngpnl" :?:

met de 1e optie heb 'k geen problemen maar met de 2e optie wel :!:

vandaar mijn stem: Oneens.

Comment

Helemaal 1000% mee eens !!
      Ze mogen van mij gelijk eraf gepleurt worden als ze het na een waarschuwing nog een keer doen !!

Comment

k bn t ok hlml mt j ns stphnie!

en ja, dit was niet serieus bedoelt...

Comment

Originally posted by DJCASE
          Vind je bijvoorld "ff" ook al erg of bedoel je dingen als: " dit is de nwe pnr mngpnl" :?:
          Met "ff" heb ik geen moeite....maar dat andere wil ik dus niet ontcijferen.

Comment

ben het daar in zekere zin wel mee eens maar waar moet je de grens dan gaan leggen??? dat is voor eenieder verschillend

tussen ff en srry

ik ben het er wel mee dat er idd veel gebruikt wordt gemaakt van onverstaanbare afkortingen en dat dat minder kan

maar dat is niet alleen aan ons om zulke beslissingen te nemen of iemand door zoeiets na een waarschuwing van het forum afgetrapt mag worden die oplossing vind ik wel erg radicaal

maar kan iemand niet gewoon een programmatje opzetten dat je zulke berichten niet kan posten :wink:

nou tdls (=toedels)
            joost

Comment

Ik ben het er wel mee eens. Zoals al gezegd was, vind ik woorden als "ff, srry en idd" wel moeten kunnen.
              Zolang het 1 woordje (als dezen) per bericht is bijv. heb ik daar geen moeite mee. Worden er echter bijv. alleen maar medeklinkers gebruikt in een bericht, dat vind ik dat er waarschuwing moeten komen. En na 2 of 3 waarschuwingen een ban.
              Wanneer diegene daarna nog weer terug wil komen, moet hij of zij eerst maar een brief in goed Nederlands naar het forum sturen, waarin aangeeft erop te letten en bij een volgende overtreding een definitieve ban.
              Dat is wat ik ervan vind.

Comment

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Afgezien van kleije afkortingen als idd, ff en de door de Van Dale ondersteunde afkortingen als o.a. evt etc

Comment

wat vind jij van de oplossing stef??

jij bent dit topic begonnen
                  en als we met zn alen een goede oplossing vinden voor dit probleem kan het misschien wel worden uitgevoerd maar die keuze is natuurlijk niet aan mij

we horen het

Comment

Ik vind zelf dat een post als http://www.deejayforum.nl/forums/mod...870&highlight= over de grens is. Deze was voor mij ook de rede om deze poll te openen. Algemeen geaccepteerde afkortingen als "bijv.", "ff" etc. vind ik prima kunnen, maar het semi-populaire taalgebruik wat er soms wordt geuit vind ik gewoon niet kunnen. Dit is een serieus forum, waar serieuze dingen worden besproken door mensen die serieus met hun hobby en/of vak bezig zijn.
                    Neem dan tenminste de tijd als je een vraag heb alle toetsen van je keyboard die nodig zijn om een woord te vormen in te drukken zodat het leesbaar en volgbaar blijft. Ik voel me namelijk helemaal niet geroepen op postjes door "taalkleuters" te reageren. Hoe goed de vraag soms ook is. Als ik een mailtje zou krijgen met zoveel taalfouten zou ik 'm ook weggooien....dus waarom op dit forum niet hetzelfde?

Comment

mijn vertaling staat goed ;)

Comment

volledig mee eens

maar dan nog steeds waar moet je de algemene grens trekken en die in de board rules vaststellen asl die grens er komt.

ik vind idd dat eenieder een correcte post moet kunnen plaatsen en begrijpelijk voor iedereen. dat is denk ik het belangrijkste.

Comment

AMEN Stephanie, maar vergeet ook niet dat de gemiddelde leeftijd van de leden op dit forum aanzienlijk gedaald is de laatste tijd. Misschien komt het wel daar door ? Blijft een feit dat dat soort taal hier op het DJ Forum niet gewenst is !!

Dus: gewoon ABN schrijven !
                          (Ook als je maar 8 vingers hebt en daardoor een aantal letters niet kan typen!!)

Comment

Een beetje off-topic, maar toch ook weer niet:

Weird!
                            Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht
                            oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist
                            and lsat ltteer be at the rghit pclae.
                            The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs
                            is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod
                            as a wlohe.
                            Fcuknig amzanig huh?

Comment

het ligt ermaar net aan tot hoever het gaat,

zoals ff enz... vind ik dat gewoon gebruikt mag worden maar echt complete worden afkorten is irri ja.

Berichten met breezertaal moeten gewoon automatisch verwijderd worden door de moderator.

direct van het forum kicken vind ik iets te ver gaan :?

Comment

Working...
                              X