Originally posted by DAY-ONE
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Te koop versterker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Als nou gewoon alle users Nederlands praten hoeft dat helemaal niet te gebeuren..
je kan ook wel al t afval in een grote fabriek gaan sorteren.. maar als iedereen dat nou gewoon even zelf doet kost dat een hoop minder geld..
als de mods het toch zouden aanpassen.. waarom nog nederlands praten dan.. ? ik bedoel.. ze passen t toch aan.. lekker makkelijk om dan gewoon een beetje breezah te gaan praten..
Nog even.. :roll: :roll:
Comment
-
Re: Taalverloedering
Originally posted by Stephanie!Iedere posting die sms- en/of breezertaal bevat gewoon verwijderen en bij herhaling de gebruiker van het forum afschoppen.[/b]
Het staat toch ook in de forumregels ?
Als 't niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks, dus ik ben het 100% eens met de stelling.
Comment
-
helemaal mee eens, met al deze opmerkingen.
Maar nog los van het feit dat menig puber geen normale zin meer kan vormen; sla voor de gein de krant eens open, of kijk eens op wat websites, flyers, etc.
Gaat echt nergens over! En bij de krant zijn het nota bene mensen die er voor gestudeerd hebben!
Laatste opvallend stomme actie die ik heb gezien was bij me in de buurt, op een spandoek. Omdat jong oranje moest spelen had het helderste lichtje van de buurt een spandoek gemaakt met de tekst; "ook deze buurt steund oranje".....
Fouten maakt iedereen, maar ik vind het een kwestie van trots om je eigen taal op een goed nivo te beheersen. Geeft ook meteen een beter beeld naar de buitenwereld toe!
Sorry, dat moest ik ff kwijt ;-)
Comment
-
Originally posted by Near_Earth_Objecthelemaal mee eens, met al deze opmerkingen.
Fouten maakt iedereen, maar ik vind het een kwestie van trots om je eigen taal op een goed nivo te beheersen. Geeft ook meteen een beter beeld naar de buitenwereld toe!
Sorry, dat moest ik ff kwijt ;-)
Comment
-
Originally posted by Stephanie!Helemaal eens met het "Dicht Bij Aarde Object" :wink:
ps.
Is dat ook je DJ-naam of alleen een nickname voor het forum?
:D Als dj-naam gebruik ik meestal n.e.o.
Near Earth Object gebruik ik voor releases van m'n eigen tracks en remixes.
Allemaal nog niet zo professioneel als ik zou willen, maar d'r zit schot in!
Zie o.a. www.myspace.com/nearearthobjectmusic
Comment
-
Originally posted by dj_joeyVoor dat je over goed niveau Nederlands gaat typen moet je het wel goed spellen. Dus jou beeld naar de buitenwereld is niet beter zeg je zelf dan. Maar jij zegt ook: 'fouten maakt iedereen'.
En het is trouwens "jouw beeld naar de buitenwereld" en "voordat" schrijf je als 1 woord, als we dan toch gaan muggenziften :twisted:
Er is een groot verschil tussen kleine (typ- of taal-)fouten en andere soortgelijke vergissinkjes en het beheersen van grammatica, vind ik.
Zoals het voorbeeld dat ik net noemde; stamvorm van een werkwoord + t verwarren met de uitgang van een voltooid deelwoord vind ik storend!
En verkeerd gebruik van lidwoorden.
Of het verschil niet weten tussen bezittelijke- en aanwijzende aanduidingen!
Dat zijn basics, die iedereen al vanaf de lagere school heeft geleerd.
Nederlands staat bekend als een grammaticaal moeilijke taal, vandaar dat zelfs professoren wel wat fouten maken; maar dat is wat anders dan basis-beginselen!
Aangezien ik geen hoogbegaafd iemand ben, lig ik er dus ook niet zo wakker van dat ik af en toe wat taalfoutjes maak; dan geef ik namelijk "de buitenwereld" een duidelijk kloppend beeld, vind je ook niet?!
En dat breezer-taalgebruik vind ik op zich geen ramp; maar ik vind het wel erg dat de meeste beoefenaars van dit taaltje ook echt NIET weten hoe je het EIGENLIJK zóu moeten schrijven! Dáár heb ik het over.
Maar genoeg gezeur; Ik wilde er niet eens zo diep op ingaan; was het gewoon eens met de stelling hierboven
:lol:
Comment
Comment