Announcement

Collapse
No announcement yet.

te koop gevraagd: 2 scanners

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• te koop gevraagd: 2 scanners

Het leek mij wel een goed idee om in dit topic je tips voor anderen te posten. Dit kan uiteraard helpen om iemand goed op weg te helpen of een betere dj te worden.

het kunnen van die kleine foefjes zijn maar post ze maar :)

niemand tips (niet per se voor mij) :?: 8O

Comment

Originally posted by EJAY
      niemand tips (niet per se voor mij) :?: 8O
      Kijk het hele forum is door en je vind zat goede tips, het forum bestaat bijna alleen maar uit tips...

je zou bijna het hele forum in dit topic kunnen kopieeren.. 8O

Comment

Misschien moeten we wel de naam van het forum veranderen in deejayTIPSforum :?:

Comment

ok ok maar hier tips posten is overzichtelijker :roll:

Comment

Originally posted by EJAY
            ok ok maar hier tips posten is overzichtelijker :roll:
            Maar dat kost ook moeite :P :wink:

Je moet het ook weer niet te gemakkelijk maken...straks is iedereen DJ :?

Comment

hehe nou tippie dan.. probeer je set aan de gang te houden en de mensen op de dansvloer... probeer lange breaks te vermijden...
              Als je bv met vinyl mixed en je hebt nog extra cd speler staan kan je die bv gebruiken voor kleine effectjes en samples... dit gaat sneller dan dat je elke keer je vinyl moet verwisselen. Probeer ook niet alle platen te ver door te laten lopen dus zorg voor variatie en zodat t publiek geniet :D

Comment

Waarom geen lange breaks? Mag je publiek ook nog even bij komen als ze al drie kwartier staan te stuiteren ofzo...

Mooiste voorbeeld is nog wel van Underworld een paar jaar geleden.
                In plaats van een korte break en dan weer doorstampen, lieten ze alles eigenlijk wegzakken tot er alleen nog maar een synth en wat violen over waren. Meneer gaat op de rand van het podium zitten en trekt op zijn gemak een blikje bier open en neemt er de tijd voor. Blikje op, publiek in verwachting wat er nu weer gaat komen en geloof me, het dak ging er echt af!! Dus breaks zijn zeker belangrijk als je het mij vraagt. Net als een mooie intro om een set mee te beginnen!

Comment

Ik ben het helemaal met je eens djtnox.

Wat ook belangrijk is, dat je je gain/ trim goed afstelt...
                  Ik ga nie helemaal uitleggen hoe dat moet, je opent 1 topic en je vind het waarschijnelijk wel :wink: Dat is nou al zovaak uitgelegd :P

Comment

Tellen jullie ook het aantal beats?
                    En is het erg handig voor het overmixen van een plaat?

Bij sommige nummers heb ik moeite met overmixen omdat je verschillende hihats hoort of een stem aan het begin van het nr.
                    (zoals bij het nr kom tie dan)

Hoe mixen jullie dit over dan?

wat tips zouden handig zijn :?

Comment

nog even over die lange breaks... als je een aso lange break krijgt gaat iedereen van de dansvloer om drinken te halen... ik zeg je moet gewoon door blijven knallen. laat ze bij de volgende dj maar uitrusten :D

en voor ejay

Tuurlijk tellen we het aantal beats... nouja tellen op gegeven moment tel je ze niet meer maar weet/hoor je toch wel wanneer je een plaat moet instarten. volgens mij was hier al een topic over hoe je moest tellen,,,
                      En bij stemmen hoef je m toch niet in te mixen pak je toch een ander stukkie waar je je plaat mee begint?

Comment

ok, ik tel niks dus.
                        ik had dat zelf al bedacht van ander stukje opzoeken.

maar toch bedankt

Comment

te koop gevraagd: 2 scanners

hallo mensen ben op zoek naar 2 simpele scanners

dmx gestuurd
                          (heb nu jack-jack plug scans met dmx sturing)
                          liefst apart kleuren en globo wiel + open
                          (heb nu vast kleur-globo wiel)
                          liefst marster-slave functie.
                          verder geen eisen
                          mogen beschadigd zijn als ze maar werken

zit met het probleem dat de scans kuren vertonen en ik niet weet wat voor scans het zijn want de vorige eigennaar heeft de type plaatjes zwart gespoten en kan van die sticker de verf niet verwijderen.

wie wil mij helpen

heb een klein butget

Comment

hoe klein is je budget?

DMX via jack is wel heel erg achterhaald trouwens.

Comment

dat weet ik daarom wil ik ook wat moderner maar het werkt wel maar begint kuren te vertonen en kan ze helaas niet op de muziek laten lopen. de controller heeft wel een mucis input maar daar reageren de scanners helaas niet op en dat lijkt mij wel erg leuk als het wel zou werken.

Comment

Working...
                              X