Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPAM meldingen op het forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPAM meldingen op het forum

Rond 22 uur was vandaag op 5 april in elke categorie een topic aangemaakt door een gebruiker met een link naar ongewenste informatie. We hebben al vaker wat last gehad van spam, maar dat was wel heel negatief. Wij willen onze excuses aanbieden, wij hopen dat u in de toekomst niet nogmaals last heeft van dit soort spam acties.
    Last edited by Rick; Monday-06-04-2009, 19:23. Reason: Het was nog geen 24 april, roderickk ;)

Om even toe te voegen: Qua spammers zitten we er heel kort op (meeste spambots worden binnen enkele uren wel ontmaskerd), maar ook zij kunnen binnen een uurtje toeslaan waarbij wij er even niet zijn. Het is gewoon heel lastig om deze tegen te houden omdat de accounts meestal via een fysiek persoon worden aangemaakt waarna spambots het vervolgens overnemen.

Comment

Het is een lastig probleem ja dat de accounts daadwerkelijk door personen zelf worden aangemaakt, waarna ze worden overgenomen door spambots.
      We proberen er zo kort mogelijk op te zitten, maar desontdanks excuses voor de overlast.

Comment

Vanochtend was er door gebruiker WowGoldGuidesOl in ieder subforum aangemaakt, welke er ca. 50 minuten op hebben gestaan. Alle topics zijn verwijderd en de gebruiker is getrakteerd op een permanente ban.

Comment

helaas maken deze spammers altijd gebruik van (meerdere) proxy's, waardoor ook ip-blocks maar in beperkte maten iets uithalen.

2008 schijnt het jaar te zijn met de meeste spam, echter de gebruiker merkt er al minder van, door spam-filters. Kortom, binnenkort is spam hopelijk niet meer interessant en kunnen we weer gewoon genieten van een kaal mail-programma zonder spam-filters.

Ik ga nog even verder dromen.

Comment

Maar staat mijn klok verkeerd of leven jullie in zeeland in een andere tijd? want bij mij is het nog geen 24 april geweest. ;)

EDIT: ik zie nu dat roderick uit den haag komt, dan leef ik in een boerengat zeker?;)

Comment

Nu je het zegt... zal het even aanpassen. ;)

Comment

Originally posted by ooto-drive-in View Post
                Maar staat mijn klok verkeerd of leven jullie in zeeland in een andere tijd? want bij mij is het nog geen 24 april geweest. ;)

EDIT: ik zie nu dat roderick uit den haag komt, dan leef ik in een boerengat zeker?;)
                Ik ben met mijn gedachten altijd 20 dagen verder.;)

Comment

Zulk soort smoesjes zegt iedereen die oud begint te worden...;)

Comment

Nu wordt het wel heel persoonlijk he :D
                    Terug ontopic naar de spammers maar ;)

Comment

Zijn er de laatste tijd zoveel spammers want iedere keer als ik op het account klik wat het laatst is aangemaakt (onderaan op forum home) staat er dat het account niet meer actief is of is dit een fout in het forum?

Comment

Nee, dat zijn wij. ;) We zitten er nogal kort op en we gooien direct al die spammers van het forum af. Edwin heeft namelijk een feature ontwikkeld met een blacklist van spammers, die wij gebruiken om eventuele spammers na te trekken. Een hit op de blacklist = toedeloe. Immers, we kunnen dit niet tolereren op het forum.

Hiernaast zijn ze te herkennen aan vreemde namen, links als onderschrift of in het profiel, een ander land en als baan hunzelf. ;) Op een gegeven moment ga je ze vanzelf herkennen.
                        Zie je toevallig een lid staan welke deze 'symptomen' vertoont en al enkele dagen actief is, kun je altijd een mod een PM sturen, dan kunnen wij deze natrekken.

Comment

beetje offtopic maar:
                          zo'n spam account heeft bij ons een virus op het forum gezet.
                          nu moet het hele forum overhoop worden gegooit.
                          we weten nog niet hoe maar zo kan het niet verder.
                          het virus is een trojaans paard (dat zegt de anti-virus).
                          het kan niet aan mijn pc liggen want op school dee ie dat ook.
                          toen zat het internet bij mij op school ook direct vast:( (wel weer goedgekomen).

Comment

Ai, dat klinkt niet goed...
                            Welke forum software gebruiken jullie?

Comment

staat onderaan het forum: Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
                              maar ik denk niet dat het daar aan ligt.:(
                              we gaan nu het forum via de shop inplaats van via het verhuur op internet zetten.
                              want er zijn nu zoveel SPAM leden dat we het niet meer kunnen bijhouden.
                              ik denk zo 10 per dag:(.
                              Last edited by stijn; Tuesday-14-04-2009, 15:41.

Comment

Working...
                              X