Announcement

Collapse
No announcement yet.

Besparings tip voor Bax

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Besparings tip voor Bax

Glossy's zoals Bax Magazine zijn mooi maar kosten toch nog wel een flinke duit. Op dit gebied ligt voor Bax nog een besparing op de loer. Een milleuvriendelijke nog wel om maar eens modern te blijven.

Bax moet iets op poten zetten omtrent de registratie van vaste webshop klanten en nieuwe klanten in relatie tot het Bax Magazine. Vaste klanten krijgen het magazine via de post gestuurt, nieuwe klanten bij hun bestelling.

Omdat ik de afgelopen weken flink met mijn studiobekabeling heb zitten rommelen en ik niet goed weet wat ik moet hebben en er ook nog eens een nalevering kwam die ik vandaag binnen heb gekregen kan ik een groothandel in Bax Magazine'z beginnen. En de verwachting is dat dit gerommel nog wel even door zal gaan en ik niet alles in 1 keer kan kopen. Dus er zullen nog wel wat Bax Magazines mijn kant op komen.

Eigenlijks zonde, want de 4 of 5 die ik bovenop de "normaal toegezonden" exemplaar heb gekregen verdwijnen zo ongezien de oud papierbak in.

Dat is onnodige kapitaal vernieteging zodat dat zo mooi heet. De magazines hadden beter in handen van nieuwe klanten kunnen komen of worden uitgedeeld op evenementen waarbij vertegenwoordiging van de Bax Shop aanwezig is.

Of zie ik dit verkeerd?

Aan de ene kant heb je een punt, aan de andere kant kun je ook voordelen noemen bij ons huidige systeem. Als je er op één of andere manier twee of meer binnen krijgt, heb je de mogelijkheid om er eens eentje aan een kennis, collega of wat dan ook weg te geven. Zo maken mensen die niet aan ons gerelateerd zijn toch kennis met ons assortiment.

Daarnaast gebeurt het toevoegen van een magazine aan een bestelling niet via registratie, maar worden deze standaard meeverpakt.

Hoe dan ook, ik zal de tip doorgeven. Wellicht kan het ook efficiënter opgezet worden, daar zullen we naar moeten kijken.

Comment

ik heb er ook al een stuk of 5 liggen ja, die stoppen ze er wel altijd in, maar de 5% kortingskaart zijn ze een keer vergeten!

Comment

Voor mij hoeven die magazine's, kortingsbonnen enz... niet. Ik heb liever een goede service.

Comment

Ach, het is toch wel leuk, af en toe wat afwisseling? En bax heeft het allebei, goede service en leuke acties. Misschien ook een tip: ik heb 2 adressen bij bax staan, en ik heb bij de ene 3 magazines gekregen, en bij de andere 5. Dus misschien ook een idee, dat per klant maar naar 1 adres wordt gestuurd. Bespaart al weer een hoop. Kan je ook ergens instellen dat je een magazine alleen online wilt?

Comment

Ik vond de balpennen en de stickers leuker, ik dacht ronny voorbij te steken met zijn bax muur maar de laatste tijd krijg ik geen stickers meer en zo krijg ik mijn bax muur niet vol. :-)

Comment

Pssstt... http://www.bax-shop.nl/kleding-promo...t-details.html

Comment

Ik wist niet dat deze te koop zijn :-)
                Nu ik morgen naar bax moet zou ik er een palet in mijn bus kunnen steken maar dit zou niet eerlijk zijn tegenover ronny.

Comment

Ik hou je niet tegen hoor. Het is niet iets van ik moet hier de beste in zijn ik moet daar de beste in zijn.

Ik doe alles op mijn manier. Hoe ik ( wij eigenlijk ) denken dat het het beste en toch betaalbaar is. Ik vond het wel humor na tich keer wat te besteld hebben de stickers te gaan sparen als een soort van wall of fame. Kopen doen wij ze ook niet. Vind het een leuke grappige actie.

Ik begon wel ook de neiging te krijgen van hmmm zal ik me muur gaan behangen met de bax magazine.

Geweldig magazine. Weet het zeer te waarderen. Jammer dat ik er nu ookal een hele grote verzameling van heb.

Comment

Bespaartip voor Bax-shop.

Deze week me vierde catalogus van bax-shop in de vuilnisbak gegooid. Ik heb er aan 1 voldoende.
                    Maar 1 uitgeprinte aankoop bon is weer iets te veel werk voor bax-shop. Dat is dan weer jammer.

Gisteren 2 zendingen ontvangen. Alle 2 werden dezelfde dag verstuurd.. Waren alle 2 dezelfde dag besteld en betaald. Kleine plastic enveloppen.
                    En alle 2 een krabbel voor ontvangst.
                    Dit zou bax-shop alleen al veel verzendkosten besparen. Met alle 2 een gids erin, ballpoint en sticker maar geen aankoop bon i.v.m. digitalisering en papier besparing.
                    Gaat dus zo in de vuilnisbak.

Waarom niet ergens een kruisje of je een gids wil hebben. En gewoon een uitgeprinte aankoop bon er weer bij.

Ik weet dat met mijn opmerking niks gebeurt maar wou het toch even kwijt.:?

Comment

Bericht even hier toegevoegd. Ik zal e.e.a. eens doorsturen.

Comment

Allen,

dank voor de berichten. Ik ga ze even nalopen en dit zo goed mogelijk beantwoorden.

1) Meerdere magazines op meerdere adressen. De enige reden hiervoor is dat er meerdere accounts op het adres zijn aangemaakt door de klant zelf. Elk account binnen ons systeem krijgt 1 magazine. Krijgt een klant dus op 1 adres meerdere magazines, dan zijn er meerdere accounts op 1 en hetzelfde adres aangemaakt.

Wel hebben we dit laten ontdubbelen door de verzender maar helemaal schoon krijg je het nooit, helaas.

Mochten er accounts uit moeten worden geschreven, geef het door op helpdesk@bax-shop.nl en wij zorgen dat bij de volgende verzendronde dit direct allemaal recht staat!

2) We hebben een hoeveelheid magazines meer besteld om inderdaad bij de verzendingen erbij te doen. Als je meerdere bestellingen per week hebt kan het zijn dat je meerdere magazines bij je bestellingen krijgt.

Dit valt in ons systeem (nog) niet te filteren, maar vind ik zeker het moeite waard om mee te nemen in de evaluatie omtrent dit hele punt.

Dus, wederom, dank voor de inbreng! Ik kan hier zeker wat mee en ga eens kijken hoe we dit beter kunnen stroomlijnen.

Nog meer vragen? Mail me!

Groet, Matthijs | Bax-shop.nl
                        matthijs[punt]klaasse[at]bax-shop[punt]nl

Comment

Uiteraard had ik mijn opmerking ook naar de helpdesk gestuurd en uiteraard weer een niets zeggend antwoord zonder ergens inhoudelijk op in te gaan. Zeer gebruikelijke reactie. Voor een aankoopbon een extra aanvraag mail sturen dus. Bezigheidstherapie noem ik dit. Over verspilling geen woord.

Dank voor de mail.
                          Het is inderdaad jammer dat u elke keer een magazine krijgt bij uw bestelling. Wij hebben er hier nog een aantal van in het magazijn liggen die wij bij elke bestelling meesturen. Als u twee losse bestellingen plaats dan gaat het helaas niet lukken om dit in één pakket op te sturen. Dit aangezien wij teveel orders binnen krijgen om dit na te kijken.
                          De factuur sturen wij niet meer mee in de doos. Mocht u alsnog een aantal facturen per post willen ontvangen dan hoor ik het graag van u.
                          Met vriendelijke groet,
                          Jan-Willem
                          Bax-shop.nl
                          Albert Plesmanweg 118
                          4462 GC Goes

Comment

Beste BertGitaar,

Originally posted by BertGitaar View Post
                            Uiteraard had ik mijn opmerking ook naar de helpdesk gestuurd en uiteraard weer een niets zeggend antwoord zonder ergens inhoudelijk op in te gaan. Zeer gebruikelijke reactie.
                            Mag ik vragen, waarom zeg je dit? Versturen wij daadwerkelijk alleen maar niets zeggende antwoorden, omdat je het woordje 'weer' gebruikt? Want als dat zo is hoor ik het graag van je, gestaafd met een voorbeeld of 5 zodat ik de interne processen binnen de helpdesk eens onder de loep kan gaan nemen. Mijn e-mailadres staat hieronder.

Jan-Willem zegt:
                            Originally posted by BertGitaar View Post
                            Het is inderdaad jammer dat u elke keer een magazine krijgt bij uw bestelling. Wij hebben er hier nog een aantal van in het magazijn liggen die wij bij elke bestelling meesturen. Als u twee losse bestellingen plaats dan gaat het helaas niet lukken om dit in één pakket op te sturen. Dit aangezien wij teveel orders binnen krijgen om dit na te kijken.
                            Dit is inderdaad de 100% volle waarheid die Jan-Willem daar spreekt. De mensen die de verzendingen doen, alsmede de mensen die deze mails beantwoorden kunnen hier inderdaad niets aan veranderen. Ik wel. Daarom, zoals gezegd, ik ga dit zeker meenemen in de evaluatie omtrent het magazine. Er is namelijk ZEKER iets voor te zeggen dat het krom is dat we facturen etc. wel per post sturen, maar wel Nederland blijven overspoelen met magazines. Wellicht moeten we iets binnen het systeem maken dat, wanneer een klant 1 magazine heeft gehad, het systeem aangeeft dat deze GEEN magazine meer moet ontvangen, hoevaak hij/zij ook besteld.

Nogmaals, ik sta open voor kritiek en luister graag naar opmerkingen zodat ik er wat mee kan, maar laten we ons wel bij de feiten houden.

Alvast dank.

Groet, Matthijs | Bax-shop.nl
                            matthijs[punt]klaasse[at]bax-shop[punt]nl

Comment

Beste Mattijs,

Helaas heb ik geen enkele mail bewaard. Jullie vast wel nog. Ik doe niet aan digitalisering.
                              Ik snap dat je hier dus nu niks aan hebt. (dit antwoord)
                              Zeer regelmatig heb ik het idee dat een antwoord van de helpdesk eigenlijk een web-robot antwoord is met een bedachte naam erbij. Je kent ze wel van bol.com enz. Een antwoord waar niemand wat me kan. Even meedenken over een factuur meesturen zit er niet in. Antwoord is dan. Dat doen we niet, vraag er maar 1 aan. Dus weer extra werk.
                              Vandaag dus maar weer om een factuur gevraagd van mijn laatste aankoop. (Tascam DP-004)
                              In een privemail wil ik je wel me email adres geven om e.a. na te pluizen i.v.m. mijn eerdere vragen aan de helpdesk. Als dit nog terug te vinden is.
                              Last edited by Guest; Thursday-21-06-2012, 15:05.

Comment

Working...
                              X