Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK monitors aansluiten op laptop.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK monitors aansluiten op laptop.

Hallo beste lezer...

Omdat ik nu al wat jaartjes bezig ben met producen wil ik graag een wat betere geluidsweergave, om zo mijn producties van een betere afmix te voorzien. Zoals vele andere kies ik voor KRK's. Welke serie weet ik nog niet precies, maar waarschijnlijk de Rokit 6 serie.

Nu heb ik niet veel kennis over hoe ik dit allemaal moet aansluiten. Een kennis van me heeft ook monitoren en wees me er op dat ik een geluidskaart nodig heb. Bij een PC kun je die inbouwen maar bij een laptop had ik een usb-interface nodig geloof ik?

Dus de situatie is simpel; ik heb een laptop en wil daar KRK's op aansluiten en het liefst met de best mogelijke geluidskwaliteit. Ik gebruik nu een Sony TAF4A versterker, maar ik weet niet of dat belangrijk is hierbij.

Ik hoor graag jullie tips en ervaringen! ;)

Bij voorbaat veel dank!

Groeten,

Peter.

Een budget voor de geluidskaart zou fijn zijn.

Als het om de prijs gaat: 'Lexicon serie' Alpha,Lambada en Omega
    Kan het budget rond de 150 a 200 dan zou een C400 een raadzaam alternatief zijn.

Ik dacht dat alleen de Lexicon Alpha geen fantoom voeding had.

Uiteraard allen USB gevoed (op de Omega van lexicon na dacht ik?) <-- heeft teveel inputs waardoor de USB het niet meer kan trekken...

En dan drivers installeren, krk's aansluiten en je geluidskaart instellen als standaard...

Et voila!

P.s. Ik heb met zowel de Lexicon series als de C400 ervaring. Persoonlijk vind ik de C400 veruit beter klinken qua kwaliteit. Veel helderder en natuurgetrouwer...
    Last edited by Firespace Recordings; Sunday-11-11-2012, 21:36. Reason: Verduidelijking

Comment

Working...
    X