Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnames maken met behringer xenyx x 1222 usb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnames maken met behringer xenyx x 1222 usb

Hallo,

Ik zou graag willen opnemen.Kan dit? En zoja, hoe ga ik te werk?
    Mijn besturingssysteem op de pc is windows 7.
    Geinstalleerd programma is Audacity.

Ik heb het al eens geprobeerd, maar ik krijg de zang niet synchroom met de muziek.Moet ik instellingen veranderen voor de latency? Zoja, Hoe doe ik dat?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.:D

Ja, dat kan zeker. Sluit de USB van de XENYX aan op je computer. Download de drivers ervan (linkje staat o.a. bij de productpagina ervan op bax). Als je die drivers hebt geïnstalleerd dan kun je in audacity de geluidsingang kiezen, deze staat standaard op je line-in of je microfoon (als je bvb een laptop gebruikt), maar nu kun je dus ook de Behringer selecteren.

Comment

Hallo,

Ik ben er even mee aan de gang geweest, en ik loop tegen een aantal dingen aan.

Tijdens de opname krijg ik alleen de zang opgenomen, geen muziek.
      Als ik de opname afspeel wordt deze te snel afgespeeld.
      Ik zal misschien wat instellingen in Audacity moeten veranderen, maar ik weet niet welke.Of misschien een ander programma gebruiken?
      Niet te ingewikkeld en graag in het nederlands.

Wie wil mij adviseren?

Alvast hartelijk bedankt!

Comment

Hmmm, niemand die hier iets van kan uitleggen?:(

Comment

Helemaal rechts in de knoppenbalk van Audacity vind je de regeling voor de afspeelsnelheid. Een groen pijltje met daarnaast een schuifregeling.

Comment

Bedankt voor je antwoord!

Weet iemand misschien ook hoe ik de muziek opgenomen krijg?

Het zit zo,

Vanuit de pc gaat de muziek middels een usb naar het mengpaneel.
            Nu wil ik graag de muziek afspelen en tegelijkertijd opnemen, plus de zang (doen we zelf) erbij opnemen.
            Nu krijg ik de zang wel opgenomen, maar de muziek er niet bij.

Weet iemand raad?

De schuifregeling heb ik inderdaad gevonden ( stond te hoog).

Nogmaals bedankt!

Comment

Vanuit de pc gaat de muziek middels een usb naar het mengpaneel.
              Daar zit het probleem. Alles wat via de USB erin gaat wordt niet opgenomen.
              Dit om bij het opnemen van meerdere sporen te voorkomen dat je bij het nieuwe spoor ook de vorige sporen erbij opneemt.
              Kort gezegd, de 2track/usb in is er voor gemaakt om niet op te nemen, snap je?

Wat moet je dan wel doen?

Je kan de gewone uitgang van de computer gebruiken en die aansluiten op een van de gewone ingangen van de XENYX,
              9/10 keer heb je dan wel met (enorme) ruis te maken. Dat wil je niet.

Je kan ook de muziek op een cd-tje branden en die in en cd-speler stoppen en die aansluiten op één van de ingangen van de XENYX, of de muziek op een usb stick gooien en die afspelen met een apparaat die usb's afspeelt (als je die hebt).

Wat je ook kan doen is de muziek inladen in audacity, met als uitgang de USB, die krijg je dan over de 2track/usb op je XENYX, dus gewoon te horen via koptelefoon op de XENYX. Als je nu op opnemen klikt neemt de XENYX alles op wat er op dat moment op de XENYX binnen komt, behalve dus de 2track/usb. Je hoort de eerder ingeladen muziek en als je nu met deze opname de zang doet dan heb je de zang en de ingeladen muziek op 2 aparte sporen in audacity.

Let wel op, dit is een onhandige en onoverzichtelijke manier van opnemen. Voor de band gebruiken we dit eigenlijk alleen maar voor demo's.
              Als je echt serieus wil opnemen, dan vind ik persoonlijk een audiointerface die multitrack opneemt veel fijner.
              Last edited by Dablyou; Monday-24-03-2014, 13:48.

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
                Wat je ook kan doen is de muziek inladen in audacity, met als uitgang de USB, die krijg je dan over de 2track/usb op je XENYX, dus gewoon te horen via koptelefoon op de XENYX.
                Vergeet dan niet overdub aan te zetten in Audacity.

Comment

Working...
                X