Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spam door MSN mail?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spam door MSN mail?

Ik heb vandaag in 14 minuten tijd mailtjes ontvangen van 8 verschillende Amerikaanse bedrijven, waarin staat dat ik mij bij hun heb ingeschreven, hoe zij aan mijn mail adres zijn gekomen weet ik niet, maar toen ik mijn mail adres invulde bij Google was de 2de hit gelijk raak: Bax-shop, mijn MSN adres is hetzelfde als mijn mailadres, en deze word niet door bax verborgen (niet ingelogd kon het het adres zien) is er een optie om te zorgen dat het alleen zichtbaar is voor leden anders ben ik bang dat ik het maar beter kan verwijderen...

Tuurlijk hoeft dit niet de oorzaak te zijn maar ik ga even alle mogelijkheden langs.
    Iemand trouwens een goed idee om van ongewenste mailtjes af te komen?

vBulletin heeft een ingebouwde functie die je e-mailadres beschermt tegen spambots, helaas is dit niet het geval van MSN/ICQ etcetera. Puur en alleen omdat je anders niets kan versturen via een form. Bij e-mail kan dit wel.

Hoewel ik ga kijken of ik dit kan doorspelen, vrees ik dat dit niet mogelijk is, en zou je aanraden om een apart e-mailadres aan te maken voor van alles en nog wat. Wat ik zelf heb, is een domain met e-mail redirect, alles wat bij mij komt wordt naar mijn hoofd-gmail account gestuurd (wat niet mijn msn gmail is by the way). En dan gewoon dat account nooit doorgeven, maar in plaats daarvan als je je ergens registreert, je redirect doorgeven.

Bijvoorbeeld, als ik me registreer op het bax forum, zou ik baxforum@patrickgodshal.nl kunnen gebruiken. Als ik daarna spam krijg, weet ik dat het hier vandaan komt en kan ik actie ondernemen en de redirect baxforum@patrickgodshal.nl blokkeren.

Ik denk dat dat je beste mogelijkheid is. Spammers zijn bijzonder inventief in het vergaren van e-mailadressen en hou je nooit echt tegen. Wel kun je een klacht indienen bij OPTA.

Comment

Nog een tip, als je een mailadres in een topic o.i.d. zet, zet het er dan in als baxforum [AT] patrickgodshal.nl, om een voorbeeld te nemen. Zo zorg je ervoor dat robots deze niet makkelijk vinden, deze zoeken namelijk vaak op @hotmail.com, @gmail.com etc. Laat je dat achterwege, slaan ze je hopelijk over!

Comment

Ze doen maar, dan blokkeer ik gewoon redirect baxforum :)

Comment

Ik zal me msn naam er uit halen, vreemde is alleen dat ik ook mailjes krijg van bijvoorbeeld D*ll, waarin staat dat ik mij aangemeld heb (ik heb dus eerder het gevoel dat een persoon ergens mee bezig is dan een computergestuurd systeem) Ook is alles pas vandaag begonnen..

Maar ja, ik kijk het even aan en anders stuur ik wel een mailtje naar de OPTA

Comment

ik heb 2 mail adressen.
            als ik mij ergens moet inschrijven en ik weet dat ik elke week nieuwsbrief ge krijgen dan zet ik dat op adres x.
            is het meer belangrijker, facturen of dergelijke. komt dat op adres y.
            en als je een ipod touch of iphone hebt is dat wel hadig altyd en overal je mails hebben.

Comment

De manier van Cbaa is natuurlijk ook heel makkelijk, dit doe ik er ook naast. Maar het nadeel is dat je het nooit helemáál kan voorkomen. Er lopen nou eenmaal hele rare mensen op de wereld rond die denken dat het leuk is om andermans mailbox helemaal vol te spammen... Op water en brood in een computerkast opsluiten lijkt mij het beste met zulke lui!

Comment

Slootwater en beschimmeld brood dan wel hea.

Comment

Ik heb 1 mail voor dingen waar ik toch nooit kijk en waar spam mag komen,

Ik heb 1 andere mail waar dat niet mag, op die mail staat ook mijn msn...

Ik heb uiteindelijk in het menu een optie gevonden waar je ervoor kan zorgen dat je contact informatie alleen zichtbaar is voor leden (jammer dat dat niet de basis instelling is...)

Comment

Dat jouw msn adres bovenaan komt te staan in de Google resultaten, heeft ermee te maken dat we vrij veel bezig zijn met zoekmachine optimalisatie. Hierdoor heeft Bax-shop.nl een vrij goede ranking in Google, waardoor in jouw geval dus de pagina waarop jouw msn adres te zien is, ook vrij hoog in de resultaten terug komt.

Comment

Heerst dit probleem nog steeds? ik heb er geen problemen mee. Maar ik heb spam filter van mijndomein houdt alles tegen tot nu.

Comment

Het heeft niet zoveel zin om dit topic te kicken, er is al vanaf augustus vorig jaar geen reactie meer gekomen, dus dit zal uiteraard opgelost zijn.

Comment

Working...
                        X