Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoon Focusrite 2i2 werkt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoon Focusrite 2i2 werkt niet?

Hey guys,

Ik heb al een tijdje de Focusrite 2i2 Scarlett USB Interface, maar vandaag ging ik eens de line ingangen testen.
    Ik stopte de mic plug van mn headsetje in een verloopplugje naar 6,3 mm jack en stopte het in Line 1. Vervolgens ging ik skypen met iemand, maar mijn mic gaf geen geluid door. Dit ligt aan de focusrite want via mijn Hercules Muse Pocket interface werkt de mic van mn headsetje wel gewoon. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ook in Audacity werkt de mic niet, het geeft geen geluid door.

Hoop dat jullie een oplossing weten!

Grt,

Jesse

Dat soort microfoons zijn ook niet bedoelt voor interfaces... voor een interface moet je een "echte" microfoon hebben. Vrijwel elke microfoon op bax shop is geschikt voor een interface.

Comment

Een microfoon op een line ingang zal nooit lekker werken...
      Probeer eens een verloop naar XLR (de microfoon ingang van de 2i2).
      Dan nog is de vraag of het hier om een electret microfoon gaat op de headset, in dat geval gaat verhaal van Larsholm op.

Comment

Hoi,

Bedankt voor je reactie! Maar hoe weet ik wat een 'echte' microfoon is die geschikt is voor een interface?
        Moet ik per sé een studiomic hebben of kan een zang/spraak mic van Shure ook werken?

En of het een 6,3 MM Jack is of XLR maakt toch niet uit, of wel ?

Comment

Originally posted by asker View Post
          Maar hoe weet ik wat een 'echte' microfoon is die geschikt is voor een interface?
          Moet ik per sé een studiomic hebben of kan een zang/spraak mic van Shure ook werken?
          Elk Condensator of dynamisch microfoon zal moeten werken op de 2i2.
          Originally posted by asker View Post
          En of het een 6,3 MM Jack is of XLR maakt toch niet uit, of wel ?
          De 6,3mm Jack aansluiting op de 2i2 is voor line of instrument bedoeld. (Afhankelijk van stand schakelaar)
          Signaal van een microfoon is veel te klein voor deze ingang. De XLR is de microfoon ingang op de 2i2.
          Staat ook in de handleiding: (Pagina 10)
          "Note the Scarlett 2i2 has no “Mic/line” switch – the Focusrite preamplifier stage is automatically configured for a microphone when you plug an XLR into the input, and for a line or instrument when you connect a jack plug."

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Dan nog is de vraag of het hier om een electret microfoon gaat op de headset, in dat geval gaat verhaal van Larsholm op.
            Daar ga ik eigenlijk wel van uit... ;)

Comment

Originally posted by larsholm View Post
              Daar ga ik eigenlijk wel van uit... ;)
              assumption is the mother of all f ups. :o
              Inderdaad de meeste headsets hebben een elektret.
              Maar niet alle...
              Eventueel te controleren door te kijken of microfoon plug een stereo jack is, bij mono plug zal het waarschijnlijk een dynamische microfoon zijn.
              ;)

Comment

Working...
              X