We hebben met z'n allen een prima forum waar (vaste) gebruikers en de moderators hun uiterste best doen om alle vragen op te lossen. Het leuke van een forum is dat er niet alleen veel vragen opgelost worden, er ontstaat ook een kennisbank die voor toekomstige vraagstukken weer heel handig kan zijn.
Wanneer je een vraag hebt over een product, een installatieprobleem hebt, benieuwd bent naar de verschillen, opzoek bent naar advies, et cetera, open gewoon een topic (het liefst in het juiste forum) en stel je vraag. Wacht vervolgens tot er reacties komen en wanneer deze uitblijven kick je het topic na een paar dagen gerust omhoog. Dit doe je eenvoudig door een reactie in je eigen topic te plaatsen bestaande uit een woordje zoals kick of bump.
Eigenlijk werkt een forum heel simpel, maar niet is de werkwijze van een forum voor nieuwkomers niet geheel duidelijk. Daarom hier een paar kleine tips
- Open per vraag 1 topic. Het openen van meerdere topics voor dezelfde vraag heeft geen zin en deze topics worden verwijderd.
- Kicken van een topic is prima, maar doe dit met mate. Wacht een paar dagen en als je dan nog geen reactie hebt, ga dan je gang.
- Reageren op topics waarvan de laatste post maanden of jaren geleden is heeft weinig zin.
Naast het gebruik van het openbare forum bestaat ook de mogelijk tot het versturen van privéberichten. Wat gebruikers onderling aan privéberichten versturen is natuurlijk geheel hun zaak, al vinden wij wel dat communicatie ten alle tijden beleefd moet zijn.
Wanneer je een privébericht aan een moderator stuurt, doe dit dan met een bepaalde reden. Bijvoorbeeld als je iets wilt melden dat je liever niet in het openbaar doet of wanneer je vindt dat er iets gemodereerd moet worden. Heb je echter een vraag die voor het forum bedoeld is (zoals een productvraag), gebruik dan het forum. Op vragen via privéberichten die via het forum gesteld kunnen worden zal niet worden geantwoord. Dit is absoluut geen onwil, maar wij vinden dat het forum (met de functie van kennisbank) een veel betere locatie is. Bovendien stel je de vraag aan heel veel personen tegelijk dus is de kans op een snel antwoord veel groter. Met de antwoorden die dan gegeven worden kunnen we weer andere mensen die een soortgelijke vraag hebben direct helpen.
Wanneer je een vraag hebt over een product, een installatieprobleem hebt, benieuwd bent naar de verschillen, opzoek bent naar advies, et cetera, open gewoon een topic (het liefst in het juiste forum) en stel je vraag. Wacht vervolgens tot er reacties komen en wanneer deze uitblijven kick je het topic na een paar dagen gerust omhoog. Dit doe je eenvoudig door een reactie in je eigen topic te plaatsen bestaande uit een woordje zoals kick of bump.
Eigenlijk werkt een forum heel simpel, maar niet is de werkwijze van een forum voor nieuwkomers niet geheel duidelijk. Daarom hier een paar kleine tips
- Open per vraag 1 topic. Het openen van meerdere topics voor dezelfde vraag heeft geen zin en deze topics worden verwijderd.
- Kicken van een topic is prima, maar doe dit met mate. Wacht een paar dagen en als je dan nog geen reactie hebt, ga dan je gang.
- Reageren op topics waarvan de laatste post maanden of jaren geleden is heeft weinig zin.
Naast het gebruik van het openbare forum bestaat ook de mogelijk tot het versturen van privéberichten. Wat gebruikers onderling aan privéberichten versturen is natuurlijk geheel hun zaak, al vinden wij wel dat communicatie ten alle tijden beleefd moet zijn.
Wanneer je een privébericht aan een moderator stuurt, doe dit dan met een bepaalde reden. Bijvoorbeeld als je iets wilt melden dat je liever niet in het openbaar doet of wanneer je vindt dat er iets gemodereerd moet worden. Heb je echter een vraag die voor het forum bedoeld is (zoals een productvraag), gebruik dan het forum. Op vragen via privéberichten die via het forum gesteld kunnen worden zal niet worden geantwoord. Dit is absoluut geen onwil, maar wij vinden dat het forum (met de functie van kennisbank) een veel betere locatie is. Bovendien stel je de vraag aan heel veel personen tegelijk dus is de kans op een snel antwoord veel groter. Met de antwoorden die dan gegeven worden kunnen we weer andere mensen die een soortgelijke vraag hebben direct helpen.