Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klantenservice reageert niet / ik ben zeer ontevreden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klantenservice reageert niet / ik ben zeer ontevreden

Ik heb in december een hoofdtelefoon geretourneerd aan Bax-shop. De beugel erop brak spontaan af.

Het product valt nog binnen garantietermijn.

Zonder een tegenbericht is de hoofdtelefoon aan mij teruggestuurd.

Nadat ik contact met Bax-shop opgenomen heb, kreeg ik onderstaande mail: “Naar aanleiding van ons telefonisch contact zou ik bij de retourafdeling navragen waarom je reparatie ongerepareerd terug was gestuurd. Ik heb van de retourafdeling te horen gekregen dat de reparatie niet binnen de garantie valt en dat het vervangen van de band duurder zou zijn dan een nieuwe te kopen, vandaar dat ze de hoofdtelefoon ongerepareerd terug hebben gestuurd.”

Na het meerdere keren bellen (wachttijd 30+ min.) en mailen krijg ik geen antwoord op de vraag waarom ik geen garantie krijg. Terwijl:
    1. Het product valt binnen garantietermijn
    2. Ik claim dat het product van slechte kwaliteit is

Ik ben zeer teleurgesteld in werkwijze van Bax-shop. Als klant wordt ik daar gewoon genegeerd!

Update

Update:

Op 27.02.2019. heb ik antwoord ontvangen op mijn mail van 03.01.2019. (8 weken wachten):

De mail van Bax-shop vermeld ik met tekst cursief, mijn commentaar met normale tekst.

“Mijn excus voor de verwarring die de gehele situatie kennelijk teweeg heeft gebracht.
    Ik hoop dat ook met mijn toelichting dat het allemaal wat duidelijker voor je zal worden.

Punt is dat de retour gezonden Pioneer met de afgebroken beugel sowieso geen garantie betreft, daar dit geen materiaalfout betreft. Dergelijke defecten hebben vaak te maken met de manier van gebruik. Let wel, niet perse verkeerd of nalatig gebruik, maar des al niet te min wel door gebruik. Bijvoorbeeld door de manier waarop hij wordt afgedaan.

Op de aankoopbon staat vermeld dat garantieperiode 3 jaar is. Bax-shop loopt gewoon daaromheen.
    Ik heb juist duidelijk materiaalfout geclaimd en benadrukt dat de hoofdtelefoon keurig was gebruikt. Bax-shop luistert niet ernaar en suggereert dat ik de product verkeerd heb gebruikt.
    Of, was het verwachting om de hoofdtelefoon niet te gebruiken zodat ie niet kapot gaat???

Uiteraard is het voor ons niet mogelijk om een defect en het ontstaan ervan te reconstrueren, echter weten wij en de leverancier inmiddels wel wanneer iets echt geen materiaalfout betreft. En wanneer je de retourvoorwaarden doorneemt, zul je ook terug kunnen lezen dat wanneer onderdelen gebroken zijn dit heel vaak geen garantie is omdat het simpel weg 9 van de 10 keer geen materiaalfout betreft. Uitzonderingen daar, vandaar we ondanks dat wel altijd vragen het op te sturen om misverstanden uit te sluiten.

…heel vaak…9 van de 10 keer… Aan statistieken heb ik niet veel. Mijn conclusie hier is dat mijn geretourneerde hoofdtelefoon onkundig was beoordeeld.
    In een eerdere mail naar Bax-shop heb ik juist gevraagd om de hoofdtelefoon door de leverancier laten beoordelen, dat overweegt Bax-shop niet.

In dit specifieke geval was een prijsogpave voor het te vervangen onderdeel ook niet rendabel daar je goedkoper uit bent met de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon. Dit is ook de reden, waarom we hem kosteloos maar onhersteld hebben geretourneerd.

Wat ik echter wel wil voorstellen, om je dan toch nog iets tegemoet te kunnen komen, is 10% korting bij de aanschaf van een nieuw product. Indien je een artikelnummer doorgeeft kunnen we dit vervolgens voor je in orde maken en de korting verrekenen. Let wel, dit kan niet achteraf, dus is het wel van belang om deze bestelling dan via de e-mail te plaatsen.

Korting aangeboden in rang van orde van een nieuwsbrief korting. Heel ruimhartig.

Dit heb ik dan ook genoteerd in je account zodat het voor een ieder helder is, en het helemaal goed moet komen.

Nogmaals, ik hoop dat ik met deze info het een en ander voor je verduidelijkt heb. Mocht je toch nog vragen en of opmerkingen hebben, dan verneem ik dit uiteraard graag.”

-------------------------------------------------------

De slagroom op de taart:

Dezelfde dag 27.02. neem ik telefonisch contact op met een Pioneer service center, ik zeg dat de beugel van een hoofdtelefoon afgebroken is.
    “Is het binnen 2 jaar gebeurd? Stuur maar op en we repareren het voor jou!”
    Zo gebeurd. De hoofdtelefoon ter reparatie verstuurd en gisteren gerepareerd ontvangen.

Mijn zoon van 15 (en ik) helemaal blij!

Wat moet ik dan denken over Bax-shop???
    Onbegrijpelijk dat Bax-shop niet klantvriendelijk is om bijv. contact met Pioneer service center op te nemen en eea. voor mij te doen? (Garantie?!)

Responsetijd, duidelijkheid, deskundig beoordelen, inhoudelijk communiceren, klacht oplossen etc. Van mij krijgt Bax-shop een dikke onvoldoende op heel veel punten. Schandalig!!!

Mijn zoon en ik zijn levenslang weg als klant bij jullie. Ik ga nooit meer iets bij jullie kopen of bestellen!!!

Goodbye Bax-shop!

Comment

Working...
    X