Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om het forum te verbeteren en uit te breiden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een tipje: Misschien is het leuk om een topic te openen betreft alle prijsvragen opzich, zodat iedereen zijn reactie op een prijsvraag daar kan plaatsen.

Comment

• Zie ik de meerwaarde niet zo erg van in, omdat je dan alleen lijstjes hebt van winnaars, gevolgd door een stuk of 6x 'gefeliciteerd'. Maar bedankt voor de input.

Comment

• Originally posted by DJordy View Post
        misschien is het een tip om als je via iemands naam naar bijv. zijn website gaat dat in een nieuw venster te openen, nu gaat iedere keer het bax-shop forum weg en komt de site daar te staan.

MVG
        DJordy
        is dit geen goed idee?? of is het niet echt een probleem? ik vind het namelijk een beetje irritant als je via iemands naam naar zijn site gaat dat dan het bax forum weg is.

MVG
        DJ Jordy

Comment

• Mwa, denk dat het niet nodig is. Het staat namelijk al lang zo ingesteld. Bij mij werkt het ook gewoon.

Comment

• Ik heb het: een bestemd topic met het doel dat het geen doel heeft:D
            Gewoon voor gezelligheid enzo, 1 plaats waar je gewoon simpel hoi, of doei, of een andere nutteloze discussie te voeren die helemaal niets met dit forum te maken heeft:)

Comment

• Lees eens 5 posten terug. die van Rick bedoel ik.

Comment

• Als iemand op mijn naam klikt wordt doorverwezen naar een verkeerde DJ Rob. Dit komt waarschijnlijk door het bundelen van de 2 fora. Is het mogelijk om dit aan te passen? Eventueel kan ik wel een andere nickname aannemen.

Comment

• Een Pb'tje naar Rick doet wonderen. Dan word het vast opgelost;)

Comment

• Of een PB'tje naar mij, het is gefixed. Thnx voor het doorgeven!

Comment

• Top! bedankt

Comment

• Is het een idee om bepaalde rollen aan mensen toe te wijzen? Zodat ervaring beter naar voren komt. Denk bijvoorbeeld aan een een technicus met veel ervaring op het gebied van digitale mixers (dan wel per merk) of een lichttechnicus met veel ervaring met een bepaalde lichttafel.

En dan wel de wat gerenommeerde merken. Dus niet een technicus die ervaring heeft met een behringer mengtafel. Maar wel bijvoorbeeld een Digico expert of een Grand MA expert.

Het lijkt me wel belangrijk is dat het niet iemand vanuit de webwinkel is, dit ook om verkapte verkoop verhaaltjes tegen te gaan.
                        Of past dit niet binnen het plan van dit forum?

Comment

• Nadeel is dat het natuurlijk ongelofelijk moeilijk te controleren is.

We zijn hier niet heel veel meer dan wat tekst op een forum. Geen echte harde bewijzen ernaast dat we ook echt weten waar we het over hebben of gewoon erg goed zijn met een zoekfunctie en wat knip en plak werk. Ook groeit de kennis en ervaring natuurlijk van iemand mee met de jaren. Dan zou je het ook telkens bij moeten gaan houden wie ondertussen wat doet en kan.

Persoonlijk denk ik dat wanneer je advies of wat dan ook wil altijd eerst eens zelf grondig te werk moet gaan met research. Dan kan je daarna al met een helehoop zelf gezochte info een discussie starten, vragen gaan stellen. Nu is het ook vaak ik heb een .... en wat nu als ik..... zonder ook maar zelfs de handleiding te lezen.

Kort gezegd. Ik zie liever dat mensen zelf eens nadenken en zo dus al een heel eind zouden kunnen weten of iets wel of niet zou kunnen kloppen als ze iets zeggen.

Dus ik zeg jeeey voor het idee maar vrees voor de uitwerking ervan.

Comment

• De uitwerking heb ik ook nog niet helemaal uitgedacht. Maar vergeet niet dat het wereldje niet heel groot is. De serieuze partijen kennen elkaar allemaal wel. Tenminste wel in de regio.
                            Dus deels zou kunnen met referenties en aantoonbare ervaring. Maarja wat je zelf ook al aangeeft, lopen er hier heel veel (met alle respect) amateurs rond.

Het nadeel van research op fora is dat een hoop wat er geschreven is heel erg persoonlijk is.

Laatst hier nog een discussie over microfoons waarbij beweerd wordt dat Line 6 geweldig is. Wat misschien voor een school musical of een lokale (cover) band ook zeker waar zal zijn, maar niet voor de professionele eindgebruiker. Wij kunnen er echt niet mee verschijnen.
                            Aan de andere haal ik mijn systeem hier ook wel mee naar beneden. Nu ben ik geen geluidsexpert, maar ik kan een prof eindgebruiker prima adviseren, maar een drive in show niet, mijn ideeën zijn meestal te duur voor de kleinere partijen en meer voor het grote werk.
                            Ik zou ook zeker niet in aanmerking willen komen voor deze positie.

Kortom het is maar een hersenspinsel, weet ook totaal niet of ze van de bax hier op zitten te wachten.

Comment

• Originally posted by J.S. Coolen View Post
                              Is het een idee om bepaalde rollen aan mensen toe te wijzen? Zodat ervaring beter naar voren komt. Denk bijvoorbeeld aan een een technicus met veel ervaring op het gebied van digitale mixers (dan wel per merk) of een lichttechnicus met veel ervaring met een bepaalde lichttafel.
                              Forumbeheer en advies vanuit de rol van Bax-shop houden we intern.
                              En dan wel de wat gerenommeerde merken. Dus niet een technicus die ervaring heeft met een behringer mengtafel. Maar wel bijvoorbeeld een Digico expert of een Grand MA expert.
                              Het forum is een verlengde van de webshop en in feite is het de bedoeling dat het forum er is als verlengstuk van de producten die wij in onze webshop verkopen. Uiteraard is dat niet 100% de kern van het verhaal, want andere producten mogen net zo goed besproken worden en daarnaast zijn er nog een hoop zaken op het forum aanwezig die niet direct betrekking hebben op ons assortiment.
                              Het lijkt me wel belangrijk is dat het niet iemand vanuit de webwinkel is, dit ook om verkapte verkoop verhaaltjes tegen te gaan.
                              Ik kan het in een mooi zinnetje proppen, maar aan het einde van de maand zie ik graag dat mijn salaris gestort wordt. ;) Dus ja, we willen graag wat verkopen, net als alle andere (web)winkels in Nederland. Is dat zo erg? Naar mijn idee niet, aangezien dat de insteek is van elke winkel, toch? (Iemand die aangeeft van niet zou liefdadigheidswerk doen...) Daar zijn we juist groot mee geworden en daarmee kunnen we nu scherpe prijzen aanbieden aan onze klanten.

Maar de informatie die we via het forum geven is gewoon openbaar en mocht je het daar niet mee eens zijn dan zien we daar graag aanvulling en/of reactie op. De insteek voor ons blijft nog steeds om iedereen zo goed mogelijk te helpen, ongeacht budget. Iemand die voor 200 euro een simpel speakersetje zoekt helpen we net zo graag als iemand die een PA-systeem van 6000 euro komt halen. Denken we dat iets niet haalbaar is, dan geven we daar ook passend advies voor. Dus ik zie niet precies in waar je precies het 'verkapte verkooppraatje' vandaan haalt.

Maarja wat je zelf ook al aangeeft, lopen er hier heel veel (met alle respect) amateurs rond.
                              Iedere professional is welkom om zich aan te melden en kennis te komen delen. We kunnen hier niet zomaar een kraan met kennis opendraaien, al proberen we tegenwoordig ook vanuit onszelf steeds meer kennis op papier te zetten, bijvoorbeeld in de zin van wat tech talk op het Bax Blog.

Wel vind ik persoonlijk, wanneer je kijkt hoe het forum er bijvoorbeeld 5 jaar geleden bij stond, dat het behoorlijk wat sprongen vooruit is gegaan. En dat moet er ook zeker in blijven. Toch willen we het forum aantrekkelijk en laagdrempelig houden, in de zin dat in feite iedereen hier terecht kan met zijn of haar vragen, zonder direct afgeschoten te worden als er iets fout gaat. En dat onderscheidt ons van veel fora. Dat is een keuze die vooraf gemaakt is.

Het nadeel van research op fora is dat een hoop wat er geschreven is heel erg persoonlijk is.
                              Dat is een review in een maandblad ook, dat is de ervaring van een beroepstechnicus ook. Daar kun je nooit omheen. ;)

Niet om heel het idee af te schieten, maar dit zijn dingen waar ik direct aan denk.

Comment

• Ok, slecht idee dus.

Komt denk ik ook omdat ik nog van de oude garde ben, Het forum was ooit opgezet als kennisbank, maar is dus nu gewoon een marketing tool geworden.
                                Op zich helemaal niets mis mee, zeker niet als het werkt, wat gezien de groei van het bedrijf niet te ontkennen is.
                                Alleen ga ik er dan verder niet aan meewerken, want zoals je zelf al zei gaat voor niets de zon op.
                                Nu is niet alles in geld uit te drukken, maar ook de waardering is ver te zoeken. Vooral als je bedenkt wat het doel is.

Over je opmerking dat Bax zo goedkoop is, kan ik alleen zeggen dat dit subjectief is.
                                Er is een reden waarom wij alleen het kleine spul als sennheiser koptelefoons etc bij jullie kopen. Vooral voor het pro werk zijn er genoeg goedkopere alternatieven.
                                Last edited by J.S. Coolen; Wednesday-10-04-2013, 15:11.

Comment

Working...
                                X