Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om het forum te verbeteren en uit te breiden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips om het forum te verbeteren en uit te breiden

zie titel, word je toch gek van, vraag effe aan Full Effect voor oplossingen, die heeft ook nog wel een nette nieuwe skin voor forum.

Titel wat passender gemaakt

ja he, het is echt te veel,
    kan bax geen ip ban geven ?

Comment

tuurlijk kan dat, maar het lijkt mij niet dat het van 1 en dezelfde pc komt.
      Er zijn zoveel oplossingen, maar ook deze zijn te omzeilen..

Comment

zijn genoeg mogelijkheden om de boel aan te pakken die niet zijn te omzeilen.. maar hoe of wat doet er verder niet toe voor hier.. begint mij wel aardig te irriteren dat 9 van de 10 meldingen die ik krijg komt doordat er ergens op gereageert is door een spammer...

Comment

jaa idd die spammers beginnen steeds erger te worden :x
          IP ban helpt denk ik niet aangezien een vriend van mij zijn IP-Adres elke minuut automatisch kan laten veranderen zou dit ook bij de spammers zijn...

Comment

dat is inderdaad zo, als het zo makkelijk was geweest was het internet nu spamvrij geweest ;-)

Comment

Jongens,...wij vinden dit ook vreselijk irritant en kunnen hier helaas niks tegen doen. Wanneer de nieuwe webshop in de lucht gaat zal hier hopelijk wat aan gedaan worden.
              Trouwens mij lukt het niet als gast berichten te sturen.

We staan wel open voor ideeen om dit tegen te gaan, dus barst maar los.

groeten

Comment

ik zie inderdaad dat je nu nergens kan posten zonder aangemeld te zijn... ik vraag me dan ook af hoe het kan dat dj123 een bericht heeft gepost als gast (zie topic: hoe wordt ik een dj)

verder zou het forum geupdate kunnen worden naar de nieuwste versie. er zijn ook een tal van "hacks" om te zorgen dat spambots zich niet meer kunnen aanmelden op het forum...

zoals maarten al aangeeft heb ik bij meerdere forums geholpen om de software up to date te houden en leuke maar ook handige add-ons toe tevoegen, zo ook een aantal templates verandert naar de toepasselijke kleuren van de eigenaren van die forums.

als jullie hulp nodig hebben hiermee neem je maar contact op, desnoods maken we keer een afspraak dat ik langs kom en dat we het gewoon allemaal even regelen ;-)

Comment

Originally posted by Thaan
                  Trouwens mij lukt het niet als gast berichten te sturen.
                  :roll: nee mij lukt het ook niet maar het moet toch kunnen :
                  zie deze

tip ! --> misschien is het handig om elk nieuw lid een goedkeuring te geven(sommige spammers melden zich eerst aan), dus niet dat er na aanmelding meteen geplaatst kan worden(dit kan wel , van andere fora gezien :wink: )

Comment

dat topic is een van de eerste topics ;-) toen zouden de instellingen wel eens anders hebben kunnen staan ;-)

wat trouwens wel een goeie tip is, is de instelling dat een lid eerst een mailtje gestuurd krijgt met een persoonlijke link, hier kunnen spambots niet op reageren, hoef je alleen hun account maar te verwijderen (waarvan er op dit forum al een heel aantal staan zag ik...)

zo heb je niet zoveel werk als met de oplossing van dj skyflash, maar wel het zelfde resultaat ;-)

Comment

Het klopt inderdaad dat aan het begin iedereen kon posten, dit is na een aantal weken uitgeschakeld.

@ skyflash, Ik heb vandaag de optie ingevoerd, dat wij een e-mail krijgen met daarin wie zich heeft aangemeld en dan kunnen wij beslissen of we hij/zij toegang geven op het forum. Dus ik ben benieuwd of dit helpt.

@ full effect, Als het goed is staan er geen spambots meer in de gebruikerslijst.

a.s. woensdag wordt er een update uitgevoerd, wanneer we er niet uit komen of nog vragen hebben, nemen wij even contact op met Full effect.

alvast bedankt voor het aanbod

Comment

ik wil eventueel wel extra helpen heb genoeg ervaring met forums als admin en als mod dus :wink:

tegen gaan kan je het btw niet want het zijn div ip,s..

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
                          ik wil eventueel wel extra helpen heb genoeg ervaring met forums als admin en als mod dus :wink:

tegen gaan kan je het btw niet want het zijn div ip,s..
                          voor de laatste keer, en neem het nou even aan van iemand die heel vaak met dit soort software bezig is... er zijn genoeg mogelijkheden om het tegen tegaan... :roll:

Comment

tegen gaan kan altijd, een spambot kan niet denken, alleen maar handelen. als je m dit handelen onmogelijk maakt (zijn meerdere manieren voor) is hij uitgeluld (vergeef me m'n taalgebruik). Er zijn zat forums die dit probleem getackeld hebben op deze werledbol, dus waarom bax niet.

Comment

tis nog in ontwikkeling....

maar je gebruikt phpbb als forum, je kan er mods in douwen.... kijk hier ff naar de alpha mod tegen spam ;)

en hier nog 1 die net weer eens wat anders doet:

en om eerlijk te zijn als jullie van bax iedereen handmatig toegang moeten geven word het wel een hoop werk.... laat anders een activatie mail sturen naar de gebruiker ;)

Comment

Working...
                              X