Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spelfouten in het forum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik kan me hier volledig bij aansluiten! Ik ben al bijna 2.5 jaar bezig met invoeren van teksten etc, en dan moet je beheersing van de Nederlandse taal heel goed zijn. In het begin was dit bij mij ook nog niet zo, maar dit is volgens mij best verbeterd. Wat ik hiermee echter wil zeggen is dat het me nu echt goed opvalt hoe mensen hun zin opbouwen (of hoe ze dit juist niet doen), hoe de spelling is en of er rare woorden bijstaan. Alleen kleeft hier echter ook een nadeel aan, en dat is dat het je zoveel opvalt;)

Ik zit ook nog op school, en daar valt het me op hoe het niveau is van mijn klasgenoten: bagger. Ik snap niet hoe die hun examen gaan halen, ik ben er ook ernstig benieuwd naar! Echter, om terug te gaan naar het forum, vind ik het taalgebruik hier steeds beter. Er wordt inderdaad altijd iets van gezegd, danwel door Rick danwel door mij of iemand anders, en iedereen gaat daar wel wat aan doen. Dat vind ik dan wel weer mooi!

Comment

Ach, de Nederlandse taal is al jaren aan het verloederen. Zeker met de komst van internet is het spelniveau van met name jongeren heel erg achteruit gegaan. De meest gehoorde dooddoener is, als ik er weer eens iets van zeg: "ja maar, je begrijpt toch wat ik bedoel?"

Ieder zijn eigen ding hoor, maar ik begrijp gewoon niet waarom mensen zulke vreemde zinnen kunnen en willen produceren. Zowel bij spreek- als schrijftaal.

Comment

het viel me op dat in het gebruikers instellingen paneel heel wat woorden nog in het engels zijn ;)

Comment

Sommige Engelse woorden gebruikt Nederland ook. Overigens valt het bij mij niet op dat het Engelse woorden zijn.

Comment

kijk bij je persoonlijke instellingen maar is bij "interesse groep" ;) en als je vervolgens ook nog op "group subscriptions" klikt weet je precies wat ik bedoel ;)

Comment

Achja, dat deel van het forum word volgens mij niet gebruikt. vBulletin (het forum software) is eigenlijk Engels en is vertaald naar Nederlands. Is vast vergeten of overgeslagen.

Comment

Ik kan je eigenlijk nu alvast vertellen dat die paar Engelse woordjes van dusdanig lage prioriteit zijn, dat tegen de tijd dat ze aan de beurt komen, we allang vijf nieuwe fora gehad hebben ;)

Comment

Working...
                X