Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto Uploaden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Foto Uploaden!

Ik heb even voor de handigheid een klein upload scriptje op mijn sever gezet:
    http://www.bax.dj-walter.nl/index.php Je kan hiermee Jpg, png en gif uploaden. en maximaal 4 mb. Als je dat hebt gedaan dan krijg je een link en als je daar op klikt zie je je plaatje die je hebt geupload. Dan Kopieer je de url en plak je het op het forum en wala je foto staat er! Zonder reclame en ze blijven er op staan. Heb 1 gb dus... is wel even genoeg tot dat het forum upload het weer doet. Veel plezier ermee!

Leuk initiatief, bedankt. ;)

Comment

Leuk bedacht, alleen het werkt bij mij niet :eek:

Mijn computer slaat afbeeldingen automatisch op als bijv. hoi.JPG (.JPG met hoofdletters), dan krijg ik een melding dat dat bestandsformaat niet goed is...

Waarom trouwens geen .bmp bestanden? Voor de paint tekeningen?

Comment

kun je dat niet handmatig ingeven? Anders kun je het ook altijd even aanpassen met behulp van het gratis te verkrijgen fotobewerkingsprogramma Gimp. Daar kan je de extensie zelf aangeven.

Comment

Nee, handmatig lukt op de een of andere manier niet, dan wordt het weer gewijzigd in hoofdletters.

Ik zal Gimp eens downloaden...

Comment

Gimp is beetje zware overkill voor alleen de extensie wijzigen denk ik.
            Probeer eens Zamzar
            Hoef je ook niks te downloaden e.d.

En:
            2 Dj-Walter
            Zou ik je upload script mogen bekijken?
            Ik heb ook even gespeeld met uploads scripts e.d ( op een localhost) met xampp.
            Alleen kreeg het niet helemaal werkend..

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
              Waarom trouwens geen .bmp bestanden? Voor de paint tekeningen?
              Paint tekeningen kunnen je ook veranderen naar .jpg & .png via paint zelf.

Comment

Ja, maar dan maakt paint er automatisch .JPG van met hoofdletters en DJ-Walter's scriptje accepteert dat niet...

Comment

www.tinypic.com ?

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                    Ik upload ook altijd via Tinypic, en ik heb er nog nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.
                    Veel beter als Imageshack, Plaatjesupload of wat dan ook.

Comment

Ik zal het even aanpassen is wat makelijker denk ik. zet ik er bmp ook gelijk even tussen.

Comment

JPG in hoofdletters zou nu moeten werken en ook bmp.

Comment

Ik heb ook nog PDF en Document bestanden toegestaan. Zowel voor de oude office als de nieuwe.

Comment

Dj-Walter
                            Zou ik misschien mogen weten hoe je upload script in elkaar zit? Ik heb al gegoogeld maar kwam er niet echt uit...

Alvast bedankt,

Comment

Ik vermoed, qua PHP gedeelte een beetje als volgt, dat is die van mij namelijk for private use =) alleen dan voor meerdere images

Code:
                              <?php 

$directory_self = str_replace(basename($_PGSERVER['PHP_SELF']), '', $_PGSERVER['PHP_SELF']); 
                              $uploadsDirectory = $_PGSERVER['IMAGEUPLOAD'] . $directory_self . 'uploaded_images/'; 
                              $uploadForm = 'http://' . $_PGSERVER['******.PATRICKGODSHAL.COM'] . $directory_self . 'multiple.upload.form.php'; 
                              $uploadSuccess = 'http://' . $_PGSERVER['******.PATRICKGODSHAL.COM'] . $directory_self . 'multiple.upload.success.php'; 
                              $fieldname = 'file'; 

$errors = array(1 => 'php.ini max file size exceeded', 
                                              2 => 'html form max file size exceeded', 
                                              3 => 'file upload was only partial', 
                                              4 => 'no file was attached'); 

isset($_POST['submit']) 
                                  or error('the upload form is required', $uploadForm); 

$active_keys = array(); 
                              foreach($_FILES[$fieldname]['name'] as $key => $filename) 
                              { 
                                  if(!empty($filename)) 
                                  { 
                                      $active_keys[] = $key; 
                                  } 
                              } 

count($active_keys) 
                                  or error('no files were uploaded', $uploadForm); 

foreach($active_keys as $key) 
                              { 
                                  ($_FILES[$fieldname]['error'][$key] == 0) 
                                      or error($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key].': '.$errors[$_FILES[$fieldname]['error'][$key]], $uploadForm); 
                              } 

{ 
                                  @is_uploaded_file($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key]) 
                                      or error($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key].' not a HTTP upload', $uploadForm); 
                              } 

{ 
                                  @getimagesize($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key]) 
                                      or error($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key].' not an image', $uploadForm); 
                              } 

{ 
                                  $now = time(); 
                                  while(file_exists($uploadFilename[$key] = $uploadsDirectory.$now.'-'.$_FILES[$fieldname]['name'][$key])) 
                                  { 
                                      $now++; 
                                  } 
                              } 

{ 
                                  @move_uploaded_file($_FILES[$fieldname]['tmp_name'][$key], $uploadFilename[$key]) 
                                      or error('receiving directory insufficient permission', $uploadForm); 
                              } 

header('Location: ' . $uploadSuccess); 

{ 
                                  header("Refresh: $seconds; URL=\"$location\""); 
                                  echo '<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"'."\n". 
                                  '"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">'."\n\n". 
                                  '<html lang="en">'."\n". 
                                  '    <head>'."\n". 
                                  '        <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">'."\n\n". 
                                  '        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">'."\n\n". 
                                  '    <title>Upload error</title>'."\n\n". 
                                  '    </head>'."\n\n". 
                                  '    <body>'."\n\n". 
                                  '    <div id="Upload">'."\n\n". 
                                  '        <h1>Upload failure</h1>'."\n\n". 
                                  '        <p>An error has occured: '."\n\n". 
                                  '        <span class="red">' . $error . '...</span>'."\n\n". 
                                  '         The upload form is reloading</p>'."\n\n". 
                                  '     </div>'."\n\n". 
                                  '</html>'; 
                                  exit; 
                              } // end error handler 

?>

Comment

Working...
                              X