Announcement

Collapse
No announcement yet.

Statiefflens wubwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Statiefflens wubwoofer

Stel dat je tussen je subwoofer en topspeaker een distance tube hebt. En door het gewicht van de speaker de flens in de sub kapot gaat en de tube je sub binnen gaat. En de driver beschadigd. Krijg je dan je geld terug? Is gewoon uit nieuwsgierigheid!

mvg, Jan

Die flens is in 99 van de 100 gevallen van metaal, dus lijkt me sterk... de kans dat de complete bovenplaat van je sub bezwijkt is groter, maar ook dat zal niet snel gebeuren.

Comment

Ok, maar stel nou. Krijg je dan je geld terug, of niet??

Comment

Stel dat dit gebeurt, dan zijn er een aantal dingen van belang denk ik (let op, ik ben geen personeel van bax, maar ik schrijf op wat mij logisch lijkt).

Wat was de staat van de flens (als deze ernstig misbruikt was, dan had je dit in principe zelf tijdig moeten constateren lijkt mij).

Hoe zwaar heb je hem belast (vooral die plastic dingen, daarvan kun je op je vingers na tellen dat deze niet heel veel kunnen dragen)?

Onder welke omstandigheden is hij ingezakt (tijdens normaal gebruik, of lagen er nog rare/zware dingen op de topkast? (ik heb namelijk wel eens iemand gezien die de flens van zijn sub uitgerust had met een wind-up poot, en hier vervolgens een complete trussbrug aan gehangen)).

Waar is het geheel gekocht (nieuw bij bijvoorbeeld bax, of 2e hands overgekocht).

En zo nog wel meer punten.

Ik denk dat het echt afhankelijk is van meerdere dingen. Misschien als je eens met een duidelijke situatie omschrijving, met daarin de omstandigheden waarin zoiets zou gebeuren (of gebeurt is?).

Al moet ik eerlijk zeggen...ik heb het nog nooit mee gemaakt dat een flens het begeven heeft bij normaal gebruik.

Comment

Mijn eerste speakers waren goedkope prullen van velleman, de flens was van plastiek en de 3de maal dat ik mijn speaker op een statief plaatste zat hij erdoor, enkel de flens was stuk, de speakers waren niet beschadigd, ik heb er dan 2 metalen ingestoken wat mij 7 euro had gekost en de spakers dan maar te koop gezet en de vibe 15 gekocht. Metalen flensen heb ik nog nooit stuk weten gaan.

Comment

Dus, met metalen flensen kan het in principe niet voorkomen, mijn topjes wegen 22KG. De flensen in mijn sub zijn van metaal, moet wel goed komen lijkt mij!

Comment

Mijn vibes wegen 29kg en de metalen flensen houden die ook, als je dit normaal behandeld zouden deze niet mogen begeven.

Comment

Ok, maar stel nou. Krijg je dan je geld terug, of niet??
                Dat is ter beoordeling aan de garantie & retouren afdeling en de leverancier. Dit soort statiefflenzen kunnen aardig wat gewicht aan, toppen van 22 kg is geen probleem. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken...

Comment

Working...
                X