Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beoordelingen op de webshop!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beoordelingen op de webshop!

Beste mensen van Bax en het forum

Ik kijk net bij de Gemini CDJ700

nu zag ik op de pagina een vermelding staan " **** ( 4 van 5, op basis van 6 reviews )"

Ik dacht,
    nou dan zal hij misschien toch wel beter zijn dan zijn voorganger de CDJ600 die gigantisch is geflopt
    Dus laat ik deze reviews/beoordelingen eens lezen!

Tot mijn verbazig stonden hier alleen maar stukjes geschreven in de trant van

jens giling (Zondag 23 januari 2011 13:51)
    Waardering: *****
    volgends mij een geweldig product
    zodra hij er is bestel ik hem denk ik meteen.
    prijs is rond de 500 600 euro heb ik gehoord.
    en hij ziet er zeeeeer proffesioneel uit!
    dus ja!
    Is dit nou echt de bedoeling van deze fuctie?
    of moet ik als klant dit soort cijfers van Bax-Shop niet zo serieus nemen
    bij zowel dit product als ieder ander!

dat is nou eenmaal het nadeel van een consumershop. en voor bax een hopeloze opgave om bij te houden..

Comment

Originally posted by malcolm View Post
      dat is nou eenmaal het nadeel van een consumershop. en voor bax een hopeloze opgave om bij te houden..
      Ja, maar ik zou het wel bijhouden als bax zijnde. Want een klant die niet echt weet wat hij zoekt, gaan op webshops altijd af op beoordelingen. Dus dat kan veel klanten schelen.

Comment

Tja, kijk eens hoeveel mensen skytec of berhinger spul gebruiken en dit helemaal geweldig vinden. Deze mensen menen dit vaak ook echt: voor hun beschikbare budget en ervaring is het gewoon heel mooi spul. Als je echter beter weet tja dan is het natuurlijk helemaal niks.

zelfde verhaal met A en B merken, dit is ook zo onduidelijk als wat. Wanneer is iets een A merk en waneer een B

Oke DAP / Berhinger en vergelijkbaar -> Allemaal B-spul daar zullen de meeste het wel mee eens zijn.

Martin, Meyer, Renkus, L-acoustics: -> Enkel A-spul: ook niet echt eendiscussiepunt.

Echter, dan worden EV (rx, zx, px) , JBL (mrx, srx, vrx) en Db (dvx) ook als A-spul neer gezet. Oke het is beter dan eerder genoemde B-spul, maar nog niet vergelijkbaar met het andere (echte) A-merken.

Misschien dit dan maar A noemen en de andere A+ ?

Comment

Ik zou er eerder voor kiezen om het anders in te delen
          Behringer, dap en dergelijken hobby matig gebruik ( zeg maar slaap kamer dj tot de wat kleinere feesten
          De betere serie's van een ev, jbl en db een semi pro. ( de wat luxere en wat grotere feesten tot en met kleinere festivals )
          Dan de toppers. Een d&b meyer, turbo sound en eaw. De pro. ( Dit is gewoon echt pro mensen die er elke dag weer op moeten vertrouwen dag in dag uit )

Niet dat ik wil zeiken of klagen maar wat je al zegt. Als je het totaal beeld gaat bekijken is een behringer eigenlijk geen b merk. Maar meer een c of sommige producten misschien wel een d merk.

Daarnaast is het natuurlijk maar wat je eraan uit wil geven. Wat je eissen en wensen zijn en natuurlijk waar ga je het voor gebruiken. Pas die dingen allemaal op elkaar aan en tadaa daar is een product wat aan jou eissen en wensen voldoet. Maar er is natuurlijk ook nog binnen een budget altijd de mogelijkheid om tussen verschillende merken en type's te kiezen.

Zo vind ik persoonlijk een k115 van dap voor het geld! een geweldie speaker. Is het een proffesioneel product? Nee niet naar mijn idee. Voor het geld krijg je echter wel een meer dan redelijk product. Goede klank. Degelijke bouw. Meerdere mogelijkheids toepassingen en blijft nog redelijk heel ook. Dus hop 5 sterren.

Die 5 sterren wil dus zeggen dat als ik het op de value for money scale leg ik een hele hoge score heb. Niet dat het de beste speakers ooit gemaakt zijn.

Als ik nu een echte doorgewinterde pro zou zijn en zou gaan kijken naar speakers dan weet ik ( mag ik toch wel hopen ) dat de dap voor het geld leuk zal zijn maar niet wat ik als pro zoek. Als beginner weet ik dan ook van oke ik heb weinig geld ik vergelijk er 4 en deze in dit segment doet het schijnbaar goed. Kortom hier werkt het top voor.

Maar ja als je van die nieuwelingen hebt die het niet helemaal snappen dat je eigenlijk alleen een revieuw moet gaan schrijven als je weet wat het ding kan en doet. Ja dan is het eind ver te zoeken. Dan krijg je dit soort rare dingen. Wil bax er niets aan doen om dit mee bij te houden en dus te verwijderen ( onzin dingen ) dan zie ook ik niet de meer waarde van de revieuws. Dus ja dit is niet altijd even handig. Maar ze kunnen het ook niet elke 5 sec controleren.

Aan bax: Let een beetje op de revieuws Zijn ze onderbouwt of is het niet echt erg nuttig.
          Aan de lezers: denk zelf ook na staar je niet blind op elke revieuw. Niet altijd alles is waar.

Daarom chek een revieuw op nuttig en geloofwaardigheid. Denk na en bij twijfel ga gewoon kijken proberen.
          Last edited by ronennieshow; Tuesday-03-01-2012, 13:04.

Comment

Je kan niet op basis van de merknaam gaan indelen op kwaliteit, dat zul je per product moeten doen.

Highlite (DAP, Showtec, DMT) maakt spul wat pure rommel is, maar ook spul wat echt goed te gebruiken is, ook op een hoger niveau. Een standaard rackje bekabeld met DAP kabeltjes gaat net zo lang mee als dat je er Tasker met Neutrik pluggen in zou stoppen.
            Een Showtec lichtstatiefje kan het na een paar jaar zomaar begeven wat je bij een (ik noem eens wat) Manfrotto of ALP niet zo snel zal gebeuren.

Ergo: kijk naar de producten, staar je niet (nooit) blind op merkennamen.

Comment

Ja hier heb je wel gelijk in. Natuurlijk is het altijd verstandiger om elk produkt appart te bekijken. Hierin was ik misschien wat te algemeen.

Comment

Working...
              X