Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax TV

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax TV

De filmpjes van diverse lichteffecten op Bax TV zijn erg leuk, maar niet duidelijk. En met duidelijk bedoel ik de "power" van een effect, dat is niet duidelijk in de filmpjes.
    Zo zie je bijvoorbeeld een laser van een of ander merk die de helft van het filmpje niets doet dan overbelichten en wat figuurtjes draaien. Leuk, maar niet iets waarmee of waardoor je een keuze kan maken.

Waarom laten jullie niet zien wat het bereik is van zo een apparaat, in een hal van 20 meter lang, of misschien zelfs nog groter? Laat het effect zien vanaf de zijkant, met om de 5 of 10 meter een object vaar het licht op kan vallen. op die manier kan je zien of het effect sterk genoeg is voor een grote zaal of slechts voor een slaapkamer!

Laatst heb ik een lasertje verkocht omdat het ding alleen in een kamer van formaatje toilet enige indruk kon maken. Op een filmpje dat ik ervan heb gezien leek het een leuk ding voor een middelgrote zaal! En ik weet zeker dat het voor veel effecten hetzelfde verhaal is. Zo heb ik het filmpje eens bekeken van het Bax TDC 888 Eyes DMX LED lichteffect, en dat filmpje suggereerd dat er een gigantische bak licht uitkomt..... maar tot hoe ver rijkt dat ding nu? En komt er ook een leuke bak licht uit (1) zo een ding? Het lijkt een mooi apparaat, maar ik vrees dat het alleen de eerste 3 meter van de dansvloer van licht voorziet, en verder niets! In het filmpje is dat dus niet te zien, en in veel filmpjes worden 2 of meer van dezelfde effecten gebruikt waardoor het allemaal nog heftiger lijkt!

En wat voor geluid produceert het apparaat? Door de muziek bij het filmpje is er niets van te horen, en toch is het belangrijk vind ik om dat soort dingen te weten! Ik moet er niet aan denken dat een opening van een feest door de trotse eigenaar van een prachtig nieuw pand overschaduwd wordt door het geruis van koelventilatoren en mechanische geluiden van servomotoren en een chinees piepmechaniekje!

Ik weet dat je dit soort dingen beter in het echt kunt gaan bekijken, maar het is en blijft een webwinkel toch?

John,

Bedankt voor je input. Zal even reageren op een paar dingetjes. :)

De filmpjes van diverse lichteffecten op Bax TV zijn erg leuk, maar niet duidelijk. En met duidelijk bedoel ik de "power" van een effect, dat is niet duidelijk in de filmpjes.
    Dat is en blijft altijd een lastig verhaal. Want zonder dat er een ander lichteffect naast staat, kun je de output bijna niet afleiden aan de hand van een filmpje. Wat voor ons vooral van belang is, is om aan te geven wat het effect precies doet. Schieten er stralen uit, komen er langzaam of snel bewegende bundels uit? Etc. Natuurlijk proberen we alles zoveel mogelijk te optimaliseren en naar alle redelijkheid te laten zien in de video's.

Waarom laten jullie niet zien wat het bereik is van zo een apparaat, in een hal van 20 meter lang, of misschien zelfs nog groter? Laat het effect zien vanaf de zijkant, met om de 5 of 10 meter een object vaar het licht op kan vallen. op die manier kan je zien of het effect sterk genoeg is voor een grote zaal of slechts voor een slaapkamer!
    Dan moeten we natuurlijk wel een 20 meter lange hal hebben. ;) Momenteel hebben we in onze foto/videostudio achter het kantoor een trussconstructie met 'flexibele' armen staan. Er staat een 6 meter brede truss met twee 10 meter armen er bijna haaks op. Kortom, vergelijkbaar met een zaal van 6 bij 10 meter. Dat is voor de meeste drive-in show effecten voldoende. Ga je echter kijken naar het professionele materiaal in de hogere klasse met hoge output, dan wil je die dingen toch wel even bekijken in een realistische setup voordat je overgaat op aanschaf.

Laatst heb ik een lasertje verkocht omdat het ding alleen in een kamer van formaatje toilet enige indruk kon maken. Op een filmpje dat ik ervan heb gezien leek het een leuk ding voor een middelgrote zaal!
    Wederom het punt dat ik aanhaalde in het begin. We proberen alle effecten naar redelijkheid te laten zien. Gebruik je 4 300-watt parren, dan is het effect natuurlijk minder dan dat je het effect volledig in het donker gebruikt.

En ik weet zeker dat het voor veel effecten hetzelfde verhaal is. Zo heb ik het filmpje eens bekeken van het Bax TDC 888 Eyes DMX LED lichteffect, en dat filmpje suggereerd dat er een gigantische bak licht uitkomt..... maar tot hoe ver rijkt dat ding nu?
    Eveneens een lastig verhaal. Want wanneer bepaal je de grens bij het "nou de output is op deze afstand wel redelijk maar niet geweldig meer"?

En komt er ook een leuke bak licht uit (1) zo een ding? Het lijkt een mooi apparaat, maar ik vrees dat het alleen de eerste 3 meter van de dansvloer van licht voorziet, en verder niets! In het filmpje is dat dus niet te zien, en in veel filmpjes worden 2 of meer van dezelfde effecten gebruikt waardoor het allemaal nog heftiger lijkt!
    Ja, er komt aardig wat licht vanaf. Maar besef wel dat alles naar zijn waarde is. Het is een instapmodel lichteffect met 8 bewegende spiegels. Het is ook niet ontworpen om delen van dansvloeren compleet uit te lichten, maar meer als aanzichts-effect waarbij je de diverse stralen als een waaier heen en weer ziet bewegen, mits je een beetje rook gebruikt. Daarnaast is het een effect dat zich alleen op en neer beweegt. Als je dan gaat filmen, heb je twee kale vlakken aan de zijkant waar niets gebeurt. Zodoende hebben we besloten er toen twee op te hangen, zodat je duidelijker het effect ziet. Hetzelfde geldt voor de ERO 540 die een behoorlijk smalle bundel heeft. Om de ruimte toch wat te kunnen vullen en te laten zien wat je met wat creativiteit en flexibele opstelling kunt doen, hebben we er 2 staand en 2 hangend opgesteld. :)

Verder ligt het ook aan je persoonlijke ervaringen. Ben je 'verwend' en vind je het licht van een 250W gasontladingspit niet eens meer zo spannend, tja, dan valt zo'n LED-effectje in het budgetsegment tegen. Ben je een beginner die al een paar LED-effectjes in huis heeft en wat leuks voor er bij zoekt, dan kan het best een leuke impressie geven.

En wat voor geluid produceert het apparaat? Door de muziek bij het filmpje is er niets van te horen, en toch is het belangrijk vind ik om dat soort dingen te weten! Ik moet er niet aan denken dat een opening van een feest door de trotse eigenaar van een prachtig nieuw pand overschaduwd wordt door het geruis van koelventilatoren en mechanische geluiden van servomotoren en een chinees piepmechaniekje!
    Maakt hij geluid? Ja. Maken de spiegels geluid? Ja. Dat heb je nu eenmaal in deze prijsklasse. ;) Maar ik heb nog geen enkele fabrikant of distributeur een video zien maken waarbij ze het geluid van een lichteffect laten horen of zien.

We zijn inderdaad een webwinkel, maar het blijft nu eenmaal een lastige zaak. Ons idee achter de video's is om de kijkers thuis alvast een indruk van het effect te geven. Wat doet zo'n ding nu precies in een normale setup? Wat voor figuren zitten er in? Het is een warm-makertje om het product ofwel te bestellen, ofwel hier te komen bekijken. Je kunt daarnaast niet verwachten dat wij een shot nemen van al die lichteffecten met een dB meter er bij. ;) Alle bewegende en ventilatorgekoelde apparatuur maakt nu eenmaal geluid. Indien je een geruisloos effect zoekt, moet je een LED-effect zonder bewegende onderdelen pakken die gebruikt maakt van convectiekoeling.

Daarnaast is 90% van de doelgroep voor die effecten gericht op disco-gebruik. Oftewel, met aardig wat muziek dat iedere ventilator overstemt. Wanneer je echt naar iets op zoek bent dat geen lawaai mag maken, kom je gewoon in de showroom eens wat apparaten vergelijken.

Nogmaals, alle tips zijn welkom, waarvoor dank. Maar sommige dingen zijn niet reëel om te doen. Dat is meer iets voor een onafhankelijke reviewer op Youtube o.i.d. ;)

Comment

Working...
    X