Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ligt niet aan de shop.
Ik koop alles bij een andere shop en dan doet hij het soms ook even niet.
Dan doet hij het later wel weer.
Kan iemand verklaren hoe dit komt?
Niet alleen dat. De hele bax-shop site is mij ook storend traag. Dit is in mijn ogen een stukje service dat voor zich spreekt, wat mist. Dit heeft bij mij al regelmatig grote ergernis opgeleverd.
De site is soms aan de trage kant ja, op piekmomenten zitten er ruim 300 mensen tegelijk online, wat redelijk wat voor redelijk wat belasting op de website zorgt.
Als ik zo even de statistieken erbij pak, hebben we iedere dag rond de 260.000 pageviews :)
De traagheid is erg vervelend, we zijn hier dus ook al een tijdje mee aan het werk om alles wat vlotter te krijgen.
Naast het cluster voor de webservers, zijn er zondag 2 nieuwe database servers in het datacenter geplaatst voor de shop database, we hopen dat hier nu de problemen wat zijn verholpen.
Verder zijn we nu nog bezig met het optimaliseren van de code en wat meer serverside caching in te schakelen om alles wat vlotter te krijgen.
Het is hier wel een issue om alles wat sneller te krijgen, maar we hopen dat het met de extra servers nu weer even opgelost is.
Tevens maken we nu vanaf vanmiddag gebruik van serverside caching, hiermee hebben we het genereren van de pagina's een flink stuk kunnen versnellen en de belasting op de database een stuk kunnen verlagen.
Verder geen idee, maar ik heb de shop al meerdere malen tegelijkertijd met jouw berichten bezocht, en nergens last van..
Terug ontopic, misschien dat Edwin hier nog iets voor weet.
Comment