Announcement

Collapse
No announcement yet.

Site eruit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Site eruit

Wisten jullie dat jullie webshop er best wel vaak uitligt.
    Dan blijft hij gewoon laden.
    En na een tijdje(10-15 minuten) werkt hij weer.

Ligt niet aan de shop.
    Ik koop alles bij een andere shop en dan doet hij het soms ook even niet.
    Dan doet hij het later wel weer.
    Kan iemand verklaren hoe dit komt?

Comment

Uhm... wat jij zegt is onzin, stijn. Bax-shop draait écht niet op dezelfde server als die van jouw shop..

Een poosje terug is heel het webshop-gebeuren en het forum verkast naar nieuwe servers. Echter, blijkbaar zitten hier nog een paar foutjes in.

Als Edwin hier een kijkje komt nemen kan hij daar iets meer over vertellen.

Comment

Niet alleen dat. De hele bax-shop site is mij ook storend traag. Dit is in mijn ogen een stukje service dat voor zich spreekt, wat mist. Dit heeft bij mij al regelmatig grote ergernis opgeleverd.

Comment

[QUOTE=Rick;19631]Uhm... wat jij zegt is onzin, stijn. Bax-shop draait écht niet op dezelfde server als die van jouw shop..
          [/qoute]

Dat zeg ik ook niet.
          Maar ik heb dat ook met andere sites, niet alleen met shops.
          Ik denk dat het aan m'n computer ligt.:(

Comment

Dat kan Bax-shop dan niet oplossen.
            Feit is echter wel dat de shop en het forum er af en toe uit liggen, en dat is vervelend.

Comment

Natuurlijk zijn er meer sites die hier last van hebben, maar bij een deftige shop als Bax hoort dit niet.

Als klap op de vuurpijl kan je ook nog eens slechte internetverbindingen hebben. Dan is het helemaal huilen.

Comment

De site is soms aan de trage kant ja, op piekmomenten zitten er ruim 300 mensen tegelijk online, wat redelijk wat voor redelijk wat belasting op de website zorgt.
                Als ik zo even de statistieken erbij pak, hebben we iedere dag rond de 260.000 pageviews :)
                De traagheid is erg vervelend, we zijn hier dus ook al een tijdje mee aan het werk om alles wat vlotter te krijgen.

Naast het cluster voor de webservers, zijn er zondag 2 nieuwe database servers in het datacenter geplaatst voor de shop database, we hopen dat hier nu de problemen wat zijn verholpen.
                Verder zijn we nu nog bezig met het optimaliseren van de code en wat meer serverside caching in te schakelen om alles wat vlotter te krijgen.
                Het is hier wel een issue om alles wat sneller te krijgen, maar we hopen dat het met de extra servers nu weer even opgelost is.

Comment

Tevens maken we nu vanaf vanmiddag gebruik van serverside caching, hiermee hebben we het genereren van de pagina's een flink stuk kunnen versnellen en de belasting op de database een stuk kunnen verlagen.

Comment

Ik ben nu de site van bax aan het openen.
                    Hij komt gewoon niet!!
                    Ik zit nu al een minuut te wachten!
                    Ik heb niet het gevoel dat ie sneller gaat :(.

Comment

Hier opent hij in een seconde of 2, ligt aan je pc.
                      Of je bent te ongeduldig...
                      Of je moet eens F5-en

Comment

Hij zit nu nog steeds te laden.
                        De f-5 toets doet het ook niet!
                        andere sites doen het wel!
                        dus ik denk dat het niet aan mijn pc ligt :(.

Comment

Er is een kans dat die andere pagina's in je cache laden. Probeer eens een compleet andere site waar je zelden op komt?

Comment

Geprobeerd: nos.nl.
                            Een site waar ik nog nooit op ben gekomen op deze pc.
                            Doet het gewoon.
                            Dus daar ligt het niet aan.
                            Nog andere tips?

Comment

Verder geen idee, maar ik heb de shop al meerdere malen tegelijkertijd met jouw berichten bezocht, en nergens last van..
                              Terug ontopic, misschien dat Edwin hier nog iets voor weet.

Comment

Working...
                              X