Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opdringerige mail van Bax-shop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opdringerige mail van Bax-shop

Gisteren kreeg ik plots een opdringerige mail toegestuurd over de inhoud van mijn mandje. Ik had de artikelen ongeveer 1 á 2 dagen daarvoor geplaatst.
    Doe ik vaker en ben daar beslist niet de enigste in. Scheelt namelijk veel tijd omdat niet alles iedere keer opnieuw opgezocht hoeft te worden.
    Dit zou een proef betreffen i.v.m. nieuwe functie van de webshop.
    Op mijn kwam het zeer brutaal en opdringerig over. Ik ben overigens al jaren klant. Goed voor vele euro's. En zeer tevreden. Maar dit vond ik wel ver gaan.
    Zijn er meer mensen die mijn menig delen.
    Dit werd o.a. vermeld.

Wij kwamen na uw bezoek uw winkelwagen tegen in één van de gangen van onze online shop. De producten die zich in uw winkelwagen bevinden hebben wij bij de kassa gezet zodat u ze kunt afrekenen als u wilt. Problemen bij het afrekenen? Laat het onze helpdesk weten!

Ik denk dat het eerder is bedoeld als reminder, of om mensen die iets fout hebben gedaan, en per ongeluk niet hebben afgerekend te helpen.

Comment

@Mathias,
      Als iets maanden of jaren doelloos blijft staan, dan ben ik het geheel met je eens.
      Maar 1 of 2 dagen. Kom op zeg.

Comment

Dit heb ik uit mijn hoofd pas ook gehad. Ook op een andere webshop, maar daar is het véél netter verwoordt. Of ze eventueel kunnen helpen met keuze maken oid. Maar ik schrok ook wel even van die mail van bax.

Comment

Wat ik bedoel met het laatste:
          Iemand verzameld alles in zijn mandjes, sukkelt wat in de webshop. En wanneer hij denkt dat alles is afgerond, sluit hij het boeltje.
          Maar blijkbaar werd er niet afgerekend, en dan kan de klant lang wachten op zijn bestelling.

Maar goed, misschien moet ik het antwoord aan rick over laten...

Comment

Als ik je mailtje van bax lees, dan komt het bij mij niet als opdringerig over maar eerder als reminder zoals mathias al zei. Ik heb ook al voorgehad dat ik een bestelling deed maar ik was vergeten om de laatste stap af te ronden en dan krijg je uiteraard je spullen niet en dan zou ik dus heel blij zijn mocht ik na 1 of 2 dagen een dergelijk mailtje krijgen van bax, ik beschouw dit als een extra service.

Comment

Het lijkt mij vrij onmogelijk om de laatste stap te vergeten af te ronden en daardoor de spullen niet thuis te krijgen omdat ik altijd nog eerst naar een bankomgeving omgeleid ga worden om af te rekenen via b.v. iDeal. Ook als ik kies voor vooruit betaling via overboeking i.v.m. ordernr. voor vermelding bij overboeking. Als ik niet op afrekenen klik hoef ik niet te verwachten dat er iets opgestuurd gaat worden. Ik zal toch eerst vooruit moeten betalen ten alle tijden.
              Het is voor mij niet mogelijk om op rekening te kopen.
              Misschien andere wel en dan is het misschien handig. Maar bij mij gaat niets automatisch.
              Maar zover ik begrijp is dit mandje ook om iets in weg te zetten zodat je niet alles opnieuw hoeft op te zoeken bij je volgende bestelling.
              Net zoiets als dat je te lang door een winkel loopt en de bedrijfsleider vraagt aan je of het niet een keer tijd wordt dat je nou toch echt moet gaan afrekenen bij de kassa waarna hij je bij je arm begeleid naar de kassa toe. Zo komt het wel bij mij over.

Comment

Behalve dat je het mailtje kan negeren, en de bedrijfsleider niet ;)

Comment

Maar mails als deze moeten natuurlijk niet als zwaar irritant worden ervaren. ;)

Ik verneem graag jullie mening over dit onderwerp en eventuele verbeteringen of tips, kunnen wij alleen maar beter van worden. Als blijkt dat 90% het als niet prettig ervaart, zullen we iets anders moeten verzinnen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om iemand op te jagen, maar inderdaad als een reminder-functie bedoeld.

Comment

"Wij kwamen na uw bezoek uw winkelwagen tegen in één van de gangen van onze online shop"

Dat geeft voor mij toch echt al aan dat het niet opdringerig / irritant bedoeld is maar meer als een leuk herrinneringentje.

Comment

Originally posted by Bax-shop
                      De producten die zich in uw winkelwagen bevinden hebben wij bij de kassa gezet zodat u ze kunt afrekenen als u wilt.
                      Misschien deze zin veranderen in:
                      Wij hebben de producten voor u bewaard zodat u ze alsnog kunt afrekenen. ??

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                        Behalve dat je het mailtje kan negeren, en de bedrijfsleider niet ;)
                        Mocht ik ooit zo'n een bedrijfsleider tegen komen, dan laat ik gewoon me mandje direct los en loop direct de winkel uit om daar dan ook nooit meer binnen te gaan.

Comment

Ik snap je punt, maar ik vindt ook zeker dat Mathias gelijkt heeft. Het is natuurlijk maar een goedbedoeld mailtje van bax. Als je het echt zo erg vind moet je een klacht indienen bij hen. Maar negeren is volgens mij het makkelijkst ;)

Comment

Ik vind dat al zo veel beter dan bij vistaprint. Daar krijg je vijf mailtjes dat er nog spullen in uw mandje zitten.
                            Ik kreeg dit mailtje ook een keer, dat was omdat ik het venster té vroeg had gesloten. Erg opdringerig vond ik het nou ook weer niet.

Comment

Ik koop ook niets meer bij vistaprint. onlineprinters is veel goedkoper (behalve de gratis meuk) én levert beter materiaal.

Comment

Working...
                              X