Announcement

Collapse
No announcement yet.

PostNL TNT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PostNL TNT

Hi!

Heb voor de eerste maal bij jullie een product besteld! Alvast mijn complimenten voor de webshop. Grote stock, veel producten, snelle verzending,... top!

Toch heb ik effe een opmerking over de TNT die jullie hanteren. Ik heb in het verleden hier en daar nog een webshop gehad die deze methode gebruiken en eigenlijk is die enorm frustrerend... Ik ben van België, dus ik weet niet of dat dit hetzelfde is voor inwoners van Nederland, maar de track&trace is bij mij geen echte track&trace.

Hier gewoon een screenshot van de track&trace die ik momenteel volg voor mijn bestelling bij jullie:

Dit is een enorm simplistische versie van de tnt. Ik kan nooit zien waar het pakket zich bevind, en dan nog maar te zwijgen over het frustrerende feit dat de zending zogezegd altijd op de eigenlijke dag wordt geleverd. 'S avonds veranderd die bezorgdatum dan plots naar volgende dag en zo blijft dat spelletje door gaan tot het dan uiteindelijk wel eens zal kloppen... Status van zending blijft heel de tijd "zending is onderweg". Gewoon waardeloos dus... Je hebt maar het gissen naar wanneer men de levering doet. Geen track&trace dus...

Nu heb ik hier een tnt van een ander bedrijf die mij onlangs iets toegestuurd hebben (ook met PostNL uit nederland) Zij linken me naar de detailpagina! Geen gissen en gokken wanneer het pakket geleverd wordt. Ik weet hier 100% zeker wanneer het pakket afgeleverd zal worden en ik zie elk moment van de dag waar het pakket zich bevind. Iets duidelijker dan "zending is onderweg" zoals hierboven, niet? :)

Last edited by Shivte; Friday-28-12-2012, 13:16.

Voor klachten omtrent de bezorging, daar moet je volgens mij mee bij PostNL zijn.
    Hoelang zit je al te wachten dan? Volgens mij zijn ze onderweg.
    En het is gebruikelijk dat wanneer je iets besteld tussen kerst en 1 januari dat het wat drukker is en dat het iets langer kan duren.
    Als je het nou na 3 á 4 dagen na bestelling nog niks binnen heb, bel dan eens met Bax.
    PostNL of wie er in Belgie mee verder gaat kan nooit op een uur precies vermelden wanneer het binnen komt. Het blijft een indicatie van ongeveer wanneer.
    En bij twijfel, Bax bellen. En anders niet iets bestellen tussen kerst en oud en nieuw.

Comment

Ik heb geen klacht, het is gewoon een opmerking ;)
      Je ziet duidelijk het verschil in de tnt, terwijl dit allebei van PostNL is... Waarom is de versie van bax zo simplistisch en de versie van het andere bedrijf zo gedetailleerd?

De versie van bax is gewoon geen tnt... Het enige dat ik weet is dat de zending onderweg is. Ik zie niet waar de zending is ofzo. Met deze methode ben ik weer verplicht van elke dag te zorgen dat er iemand thuis is, want elke dag staat er dat het dezelfde dag geleverd gaat worden (terwijl dat niet het geval is) Dat is geen indicatie, dat is gewoon met mensen hun voeten spelen...

Ik vraag me gewoon af waar het verschil in zit tussen de 2. Allebei bedrijven gebruiken PostNL. De éne track&trace is zeer gedetailleerd, de andere is waardeloos. Ik snap het niet... :)

Comment

Die pagina over de bezorging, wordt niet door bax gemaakt of onderhouden maar door PostNL.

En anders bax bellen bij vragen hierover.

Ik vind het ook altijd vervelend om ergens op te moeten wachten en anders laten bezorgen bij een afhaalpunt. Maar dan duurt het nog langer.
        Last edited by Guest; Friday-28-12-2012, 13:35.

Comment

Maar bax is wel de gene die PostNL / TNT de taak geeft om hun pakketje te vervoeren. Dus bax heeft ook inspraak op TNT. Want als bij bax iets niet bevalt, gaat er ook meteen een belletje naar TNT.

Zelf is het wel erg vreemd, maar eventueel komt er een nieuwere versie online binnenkort, en proberen ze het bij de ene winkel al wel uit? Wie weet.. Maar als het goed is kan bax hier meer info over geven.

Comment

Hi Shivte

Ik bestel ook vanuit België, als je de link uit het 'Parcelware' bestand die je in je mail krijgt nadat je pakket is verzonden in je browser ingeeft zou je normaal op de TNT site moeten uitkomen, waarop je aangeeft dat de bestemming België is. Daarna zou je een gedetailleerd overzicht moeten krijgen.

Comment

Heel raar dat jij wel die gedetailleerde pagina hebt...
              Als ik de link check die beide bedrijven geven voor de track&trace zie je wel een verschil in link.

Bij bax is de link zoiets als dit: http://www.postnlpakketten.nl/klante...XXXXXXXXXXXXXX

Bij het andere bedrijf is het iets als dit (en hiermee krijg ik idd ook de pagina zoals jij ze hierboven hebt): https://tracktrace.postnlpakketten.n...XXXXXXXXXXXXXX

EDIT: Ik heb dus de 3S code van bax achteraan de link gezet van het bedrijf dat de gedetailleerde pagina geeft, en dan ben ik inderdaad in staat om te tracken met de gedetailleerde versie (net zoals jij hierboven ook) lol

Mss is dit uiteindelijk toch een goeie tip voor bax zelf om eens te checken waarom ze een link geven naar zo een simplistische versie, terwijl het ook heel gedetailleerd kan.

Hier het resultaat van de 3S code van bax te gebruiken in de link van het andere bedrijf:

Last edited by Shivte; Friday-28-12-2012, 14:01.

Comment

Als je je aanmeld op de postnl site, kan je zelfs nog via de sms op de hoogte gehouden worden. Ik kreeg zonet een smsje dat de postpakettenbezorger onderweg is... Best wel handig! ;)

Comment

Ik bestel ook regelmatig bij bax vanuit belgië en ook ik zie alle details op de site van post nl

Comment

Het antwoord op de vraag moet ik je momenteel even verschuldigd blijven. Zo rond de feestdagen zijn enkele collega's afwezig. ;) Kom ik nog op terug.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                      Als je je aanmeld op de postnl site, kan je zelfs nog via de sms op de hoogte gehouden worden. Ik kreeg zonet een smsje dat de postpakettenbezorger onderweg is... Best wel handig! ;)
                      De ellende is dat je je daarvoor moet registreren op de website van PostNL, en die accepteert geen Belgische adressen. Idem voor emailnotificaties...
                      Ondersteunt Bax geen verzending via UPS?

Comment

Ik denk dat Belgische ontvangers zich beter kunnen oriënteren op http://parcels-be-private.tntpost.com/nl/default.aspx.

Werkelijk waar geen idee hoe Track & Trace daar geregeld is. Misschien dat iemand in België nog een barcodetje heeft?

Trouwens in België is de landelijke postdienst toch bPost? Zou dat niet probleempjes verhelpen? Heb wel vaker iets met hun verzonden, heldere track en trace (Grafisch niet mooi, maar moet dat dan?)
                        Zag dat ophalen van pakketten ook in PPunten of Pakkettenkluizen kan, lijkt mij idealer dan het stugge(re Belgische TNT Post/PostNL.
                        Last edited by Citybeatz; Sunday-06-01-2013, 20:16.

Comment

Terugkomend hierop, ligt aan een nieuw geïntegreerd systeem, weet er zelf het fijne niet van. Er wordt in ieder geval gekeken of we het aan kunnen passen.

Comment

Working...
                          X