Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waardeloze service

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waardeloze service

Omdat ik op 31 dec 2012 een koptelefoon (sennheiser HD 25 nodig heb voor een optreden bel ik op donderdag 27 dec voor 22.00 uur met de vraag of hij op voorraad is zodat ik hem de volgende dag in huis kan hebben.
    Ja hij is op voorraad. Vrijdag wordt er geen koptelefoon geleverd dus ik gebeld.
    Nee, die is niet op voorraad maar komt vandaag wel weer binnen, dan duurt het verwerken in het magazijn 1 dag en sturen we hem Zaterdag gelijk op heb je hem zaterdag de 31ste.
    Vandaag gekeken bij PostNL via Track&Trace, staat er dat ik het pas woensdag ontvang. Dus ik bel PostNL op en vroeg waarom het woensdag pas komt, dit is omdat Bax-Shop het product nog niet geleverd had bij PostNL...

Dus ik bel naar Bax-Shop om verhaal te halen, ze zeiden dat dit komt omdat PostNL dicht is op 1 januari, maar dat doet er helemaal niet toe, want ik moet het product Vandaag hebben en niet op 1 januari.
    Ze zouden uitzoeken waar het fout was gegaan, dus zouden ze mij terug bellen, dit hebben ze gedaan.
    Vervolgens zeiden ze indirect, dat ik sta te liegen omdat hun nooit beloven dat ze iets doen.. Nou er waren 2 mensen bij en die hebben beide gehoord dat Bax-Shop tot 3x toe heeft gezegd dat hun het pakketje Zaterdag avond nog naar PostNL brengen. (Is dus niet gebeurd).

Mijn ouders waren nog bozer dan ik zelf ben en wilde dus ook bellen met Bax-Shop. Dit deden ze en bax-shop zou terug bellen, dit is niet gebeurd. Vervolgens bellen wij weer Bax-Shop op en hun beloven ons opnieuw, binnen 5 minuten terug te bellen. We zijn nu alweer meer dan 1 uur verder en we hebben nog steeds niks van Bax-Shop gehoord, kortom ze hebben eigenlijk 'schijt' aan hun klanten.

Dit is mijn eerste kennismaking met Bax-Shop en meteen ook een zeer slechte..
    Ik heb die kop telefoon echt vandaag nodig, dit wist Bax-Shop want dat gaf ik Donderdag al aan, dit zou ook lukken volgens hun. Als ik wist dat Bax-Shop zo'n bizar slechtte service zou bieden dan had ik mijn koptelefoon ergens anders gekocht, zodat ik deze wel op tijd had gehad.

Deze oneerlijke en nonchalante houding van Bax-Shop heeft op mij en zeer negatieve indruk gemaakt. Tijdens ik dit bericht aan het typen was heb ik weer gebeld, maar de receptie weet nergens van...... tja ik koop natuurlijk nooit meer iets bij www.bax-shop.nl.

Discussie verplaatst naar Webshop. Een inhoudelijke reactie volgt spoedig.

Comment

Oke, even alles op een rijtje.

27-12 heb je een Sennheiser HD 25-1 II Basic Edition Studio- en DJ hoofdtelefoon bij ons besteld die op dat moment niet op voorraad was bij ons. Deze is met Paypal afgerekend.

Indien een product bij ons niet op voorraad is, kunnen wij de precieze levertijd van een product nooit garanderen. Wat wij wel opgeven is een verwachte tijdsindicatie, waarin wij verwachten dat onze leverancier het product uitlevert, gebaseerd op de levertijden die in het verleden plaatsvonden voor gangbare producten (dook voor andere producten van een bepaalde leverancier). Sommige producten waar een minimumvoorraad van bereikt is worden automatisch bijbesteld, andere producten worden alleen op basis van binnenkomende bestellingen bijbesteld.

Het laatste exemplaar dat bij ons op voorraad lag is 27-12 om 17:13 besteld door een klant.

28-12 is de Sennheiser HD 25-1 II Basic Edition Studio- en DJ hoofdtelefoon weer bij ons op voorraad gekomen, zie ik in de voorraadmutaties voorbijkomen. Er zijn er toen 10 binnengekomen. Die zijn op die dag verwerkt en in de schappen gelegd.

Op 29-12 ben je de eerste geweest aan wie een van de nieuw binnengekomen hoofdtelefoons is uitgeleverd (dat wil zeggen, de order is gepicked, verzameld in een bak, ingepakt en klaargezet voor verzending). Dat is ook de reden dat er al een track&trace is aangemaakt, omdat het pakket al voorgemeld is.

Omdat er reeds een pakbon was uitgedraaid, heeft de helpdeskmedewerker die je zaterdag gesproken hebt aangegeven dat er een kans is dat het pakket maandag bezorgd zou worden. We hebben het telefoongesprek nageluisterd en we hebben dan ook geen garantie gegeven dat het pakket maandag bezorgd zou worden.
      De reden dat onze medewerker verwachtte dat het pakket wellicht maandag afgeleverd zou worden, is omdat we de laatste tijd ook op zondag pakketten laten afhalen. Dit is echter afgelopen zondag niet gebeurd.

Hoe dan ook, al was het pakket verstuurd, dan hadden we nog geen garantie kunnen geven dat het pakket maandag afgeleverd zou worden. Zeker met de feestdagen is het mogelijk dat het bezorgen van pakketten niet binnen de verwachte tijdsduur wordt voltooid en op onze website heeft dit afgelopen zaterdag eveneens gestaan. Zo staat ook nu op onze website dat pakketten die vandaag besteld worden, pas woensdag in huis kan zijn (mits het op voorraad is).

Dat we zogezegd 'schijt hebben' aan onze klanten en een nonchalante c.q. oneerlijke houding aannemen ten opzichte van onze klanten is absoluut niet waar. Onze klanten staan hoog in het vaandel en ik denk dat verschillende forumleden dat ook kunnen beamen.

Uiteraard gaat er ook bij ons wel eens iets mis (waar mensen werken, worden fouten gemaakt) en proberen we dat zo goed mogelijk op te lossen. Is de fout eenvoudig op te sporen dan kunnen we dat vlug communiceren zodat onze klanten weten waar ze aan toe zijn, wanneer het iets complexer is kan het misschien iets meer tijd innemen dan verwacht. Het enige wat wij dan kunnen vragen is dan een beetje geduld.

Dat je dit post op een openbaar medium als een forum is natuurlijk je goed recht. Als wij schijt hadden aan onze klanten, had ik de post volledig kunnen verwijderen en het account per direct kunnen opschorten. Dat is lekker makkelijk, niemand ziet er iets van en het kan zo in de doofpot verdwijnen. Iets wat ik dus niet gedaan heb.

Toegegeven, er is aan onze kant wat fout gegaan in de vorm van communicatie, maar aan de andere kant is het niet redelijk om te verwachten dat een product gegarandeerd 2 werkdagen na bestelling geleverd wordt indien het niet op voorraad is en wij ook op onze productpagina en in het winkelmandje de verwachte levertijd vermelden.

Hierbij hoop ik dat mijn uitleg voldoende is en dat er enige duidelijkheid verschaft is in de situatie. Ik bied in ieder geval namens Bax-shop.nl mijn excuses aan voor het ongemak en hoop dat de hoofdtelefoon woensdag alsnog bezorgd wordt en hierbij het vertrouwen in ons hersteld is.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik die graag.

Comment

@ xiora,

Wij ( ron en nie show ) zijn ondertussen al een jaar of 7 vaste klant bij bax. Alles wat we nieuw kopen komt gewoon van bax. Niet eens over twijfelen. Maar waarom dan?

Dit is voor ons vrij simpel. Bax heeft naast een erg breed assortiment van starter tot wat hoger niveau ook vaak erg scherpe prijzen. Dan nog mee genomen dat er erg veel gewoon op vooraad is.

De service is echt meer dan gemiddeld goed. Ik weet het dat het nu erg moeilijk voor je te geloven is maar als we onze ervaring met andere (web) shops vergelijk dan staat bax echt met een dikke ster bovenaan. Dit wil zeer zeker niet zeggen dat er nooit iets fout zal gaan. Bij ons is er ook wel eens iets fout gegaan. Maar dan word er in ieder geval wel werk van gemaakt om er iets aan te doen en het op te lossen.

Ik vind het ook wel vervelend voor je dat er wat fout is gegaan en ik ga het zeer zeker niet goed praten dat er wat fout is gegaan want dat is gewoon erg vervelend. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zo dat je erg op het randje van wel / niet leveren besteld hebt. Je had er ook 1 kunnen gaan halen of ergens anders kunnen kopen. Als het dan dus ook daadwerkelijk fout gaat zit je zoals nu in de penari.

Dus ja ik snap je frustratie maar geloof me (of niet) bax doet het echt zo slecht nog niet ;)

Verder zal ik helaas erg weinig voor je kunnen betekenen. Succes en hopelijk komt alles nog goed voor je.

Comment

Als je het zo hard nodig hebt, waarom ben je er dan niet om gegaan?

Comment

Originally posted by Xiora View Post
            Ik heb die kop telefoon echt vandaag nodig.
            Kan je geen andere koptelefoon voor 1 keer lenen van een vriend of kennis? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je 1 avond niet overleefd met een andere koptelefoon. Ik begrijp dat het echt wel vervelend is, en dat je liever die sennheizer op je hoofd had gehad, maar in nood moet je oplossingen zoeken ;) .

Comment

Beste rick,

Bedankt voor je reactie,
              Helaas word er wel gereageerd via het forum, maar op het beloofde telefoontje van bax shop wachten we nog steeds!
              Maar waarom zeggen jullie dat het op voorraad is als dat niet zo is?
              Want dan had dit voorkomen kunnen worden en had ik hem ergens anders kunnen kopen.
              Wat ik vooral erg vervelend vind is dat er geen enkele communicatie plaats vind met de klant . ( zaterdag en ,maandag enkele keren gebeld en beloofd terug te bellen)
              Ik ben gewoon een teleurgestelde klant die het normaal vind dat er eerlijk gezegd word of iets op voorraad is of niet en verwacht terug gebeld te worden.

Sowieso zou net netjes zijn als jullie zouden laten weten dat het product niet op tijd te leveren is, als ik dit vrijdag wist dan had ik het product ergens anders kunnen bestellen..

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
                Als je het zo hard nodig hebt, waarom ben je er dan niet om gegaan?
                Omdat ik vertrouwen had in wat Bax Shop mij vertelde, daarnaast zijn de brandstof kosten €40,-
                Dan had ik het net zo goed op voorhand ergens kunnen kopen voor 10 euro duurder.

@Matthias, al mijn vrienden die draaien ook vanavond

Comment

Hier ook een tevreden klant van bax.nl.
                  Het gebeurt hier ook wel eens dat een besteld product de volgende dag niet geleverd wordt, soms duurt het zelfs een week, maar dit ligt niet aan bax maar aan post.nl.
                  Producten die ik dringend moet hebben bestel ik ruim op voorhand en is het toch last minuut dan rij ik naar bax (320km heen en terug vanuit belgië) of ik koop het het product dan bij een plaatselijke dealer.

Ook hebben ze bij bax mij ook al gezegd dat ze terug zullen bellen en soms gebeurt dat niet, bax is een groot bedrijf waar duizenden bestellingen per dag de deur uit gaan, dus is het rap eens vergeten dat ze terug moeten bellen, ik ga dan niet moord en brand gaan schreeuwen op een forum maar ik neem de makkelijkste en snelse weg, ik neem zelf de telefoon en bel dan zelf even terug.

Bij ieder bedrijf gebeuren er fouten, een bedrijf die geen fouten maakt bestaat niet en om hier 20x te verkondigen dat ze niet terug hebben gebeld, daar bereik je geen stap verder mee, neem de telefoon, bel bax en doe daar je klacht, je zal vlugger geholpen worden dan hier moord en brand te schreeuwen.

Originally posted by Xiora View Post
                  Omdat ik vertrouwen had in wat Bax Shop mij vertelde
                  Ik heb vertouwen in bax maar niet meer in post.nl ;)

Comment

Je draait, maar hebt geen eigen headphones?!?
                    Kom op man!....

Altijd vervelend als je probeert iets goed te regelen en toch lukt het niet, begrijpen we denk ik allemaal. Maar je doet het nu overkomen of BAX je "optreden" in het water heeft doen vallen. Als je "draait" dan ben je DJ, als je DJ bent dan heb je headphones....

Comment

Originally posted by Raphie View Post
                      Je draait, maar hebt geen eigen headphones?!?
                      Kom op man!....

Altijd vervelend als je probeert iets goed te regelen en toch lukt het niet, begrijpen we denk ik allemaal. Maar je doet het nu overkomen of BAX je "optreden" in het water heeft doen vallen. Als je "draait" dan ben je DJ, als je DJ bent dan heb je headphones....
                      Dude, dat jij gewoon je mond houd..
                      Je snapt het niet eens... Denk je dat ik door zo'n reactie echt ga reageren van: oh ja hij heeft helemaal gelijk

Tuurlijk heb ik een headset alleen die is overleden
                      Ik gebruik vanavond wel mijn studio headset...
                      Het gaat mij om de service van bax shop, die voor mij zeer slecht is
                      De titel is dan ook: Waardeloze service

Als jij in mijn situatie zat, had jij hetzelfde gereageerd...
                      Ze hebben 2x beloofd terug te bellen, dat is nog steeds niet gebeurd

Comment

@Mol
                        Het pakket is nog niet eens bij PostNL, hoe kan het aan PostNL liggen?
                        Het ligt nog gewoon in Goes..

Waarom ik een forum post maak, omdat ik aan de rest wil laten zien hoe slecht bax shop, KAN zijn.

Comment

Maarja, hier schiet ik ook niks mee op.
                          Dit topic mag verwijderd worden, ik hoop Woensdag of Donderdag het artikel in huis te hebben.

Comment

Laat maar lekker staan, goed voor je "fans" om te lezen denk ik dan maar...... Anyway fijne en succesvolle nacht, ondanks je gemis

Comment

Happy new year ;))

Comment

Working...
                              X