Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waardeloze service

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Beetje kinderachtig om op die manier bax in een slecht daglicht te zetten, maar dit topic zegt meer over u dan over de service van bax ;) ik zou het dus ook gewoon laten staan want je maakt nu enkel je eigen belachelijk en niet bax.

    Comment


    • #17
      Als iemand specifiek vraagt per telefoon of een product op voorraad is, verwacht ik ook dat als je dat product dan per direct besteld het de volgende dag in huis is. Het product schijnt dus niet op voorraad te zijn geweest, waardoor de klant dus verkeerd is ingelicht over de voorraad status. Als bax hem meteen verteld had dat het product niet op voorraad was, had hij verder kunnen zoeken. nu heeft hij het product gewoon besteld, maar komt er dus achter dat het probleem niet bij postnl ligt, maar bij bax zelf.

      Kortomschreven: Xiora is, terecht, boos op bax dat ze hem een verkeerd antwoord hebben gegeven. Maar om te zeggen dat hierdoor de service slecht is zou ik niet te hard zeggen. Om een voorbeeld te geven, ook stagiaires nemen de telefoon op, en die maken fouten.

      Comment


      • #18
        Kijk, als Bax zegt, ja hij is op voorraad, en hij wacht een halfuur met bestellen, dan kan als er nog 1 over is die natuurlijk net verkocht zijn ;)

        Comment


        • #19
          @dj-drace, Thanks voor je reactie.
          Jij begrijpt wat ik bedoel.

          Ik zal ook mijn excusses aanbieden voor het wat 'overdreven' gedrag van mij, echter hoop ik wel dat mensen de situatie begrijpen.
          Het ging erom dat als ik van te voren wist dat het product er niet op tijd kon zijn, ik het ergens anders besteld had.

          Eerlijkgezegd denk ik, dat ik vast en zeker nog wel eens iets bij bax-shop zal kopen, vooral omdat ze de laagste prijs bieden.
          Ik ga er vanuit dat het allemaal communicatie foutjes waren van beide kanten.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Xiora View Post
            Helaas word er wel gereageerd via het forum, maar op het beloofde telefoontje van bax shop wachten we nog steeds!
            Het forum wordt door mij beheerd, ik ben echter geen helpdeskmedewerker. ;)
            Maar waarom zeggen jullie dat het op voorraad is als dat niet zo is?
            Want dan had dit voorkomen kunnen worden en had ik hem ergens anders kunnen kopen.
            Voor zover ik kan zien was het product niet meer voorradig op het moment dat je het besteld hebt. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat er bij ons een voorraadverschil plaatsgevonden heeft, het is eveneens mogelijk dat je je winkelmandje open had staan en een paar uur later pas afrekende (waardoor de status niet gewijzigd is). Zo kan ik er nog veel bedenken. Dus het kan aan allebei de kanten liggen. Ik denk dat we de situatie voor nu maar het beste kunnen laten rusten.
            Wat ik vooral erg vervelend vind is dat er geen enkele communicatie plaats vind met de klant . ( zaterdag en ,maandag enkele keren gebeld en beloofd terug te bellen)
            Dat is inderdaad niet zoals het hoort en ik heb dit ook al doorgespeeld.
            Ik ben gewoon een teleurgestelde klant die het normaal vind dat er eerlijk gezegd word of iets op voorraad is of niet en verwacht terug gebeld te worden.
            Dat is begrijpelijk. Onze voorraadstatussen zijn behoorlijk betrouwbaar, maar met een assortiment van duizenden producten en honderden bestellingen op een dag het kan altijd gebeuren dat een product net voor je neus wordt weggekaapt omdat een ander het bestelt, of dat er een voorraadverschil bij ons plaatsvindt. Andersom kan ook nog, indien een geweigerd pakket terugkomt en de producten terug op voorraad gelegd worden. Dan kan je backorder plots uitgeleverd worden. ;)
            Sowieso zou net netjes zijn als jullie zouden laten weten dat het product niet op tijd te leveren is, als ik dit vrijdag wist dan had ik het product ergens anders kunnen bestellen..
            Indien een product bij ons niet op voorraad is geven wij altijd een verwachte leverdatum, indien het product op voorraad is bij onze leverancier. Blijkt dit niet zo te zijn, dan valt het product in backorder en krijgen wij van onze leverancier een verwachte leverdatum. Ook dat is weer een indicatie die we niet kunnen garanderen. Wanneer een product lange tijd niet leverbaar is (>6 weken bijvoorbeeld) wordt er vaak vanaf onze kant een alternatief aangeboden.

            Beetje kinderachtig om op die manier bax in een slecht daglicht te zetten, maar dit topic zegt meer over u dan over de service van bax ik zou het dus ook gewoon laten staan want je maakt nu enkel je eigen belachelijk en niet bax.
            Als iemand om welke reden dan ook niet tevreden is over de producten, diensten en/of service die we bieden, dan is het zijn of haar goed recht om dat te laten weten. Dat kan direct zijn via mail/telefoon, maar het gebeurt ook via media als Trustpilot, Kieskeurig, social media en inderdaad het forum. Dat is tegenwoordig de macht van de consument en daar moeten bedrijven gewoon goed op letten. Wij zijn echter geen angsthazen en staan achter de dingen die we doen. En als er iets niet goed gaat (en ja, dat is nooit 100% te voorkomen ;)), dan moeten we het gewoon oplossen en niet in de doofpot stoppen. Dat is ook de reden dat ik het gewoon laat staan. Had ik het niet gewild, dan had ik zoals eerder aangegeven alles gewoon kunnen verwijderen. Maar daar schieten beide partijen niets mee op.

            Eerlijkgezegd denk ik, dat ik vast en zeker nog wel eens iets bij bax-shop zal kopen, vooral omdat ze de laagste prijs bieden.
            Dat hoor ik graag. ;)
            Ik ga er vanuit dat het allemaal communicatie foutjes waren van beide kanten.
            Dat denk ik ook en daar zou ik het graag bij willen laten.

            Comment


            • #21
              En zo zie je maar weer dat een ontevreden klant vrij eenvoudig weer tevreden gesteld kan worden, simpelweg door op een juiste manier te communiceren.

              Als dat direct al was gebeurd (door de helpdeskmedewerker) was die ontevredenheid uberhaupt niet onstaan maar goed, foutjes gebeuren nu eenmaal.

              Comment


              • #22
                Ik heb een keer een product via de Bax veiling gekocht dat net uit het assortiment genomen was. Netjes betaald, maar een paar dagen later nog geen product binnen. Wat was er gebeurd? Het product was weg! Reactie van Bax: Het product stond tijdens de veiling ook nog op de website, en is tijdens de veiling door iemand anders via de website gekocht. Of dit waar is zullen we nooit weten, maar een of andere domme medewerker heeft mijn veiling aankoop in backorder geplaatst, een product dat echter niet meer leverbaar was. Ze lieten mij ook niks weten, pas toen ik zelf belde werd er iets aan gedaan. Bax blijft een groot bedrijf met heel veel producten, heel veel orders en heel veel klanten, en qua communicatie kan het er dan soms bij inschieten.

                Comment


                • #23
                  Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen, zelfde als het product dat je ontvangst kapot blijkt te zijn.

                  Net of ze in het magazijn alles gaat testen voor het wordt verkocht :D.

                  Comment


                  • #24
                    Het product stond tijdens de veiling ook nog op de website, en is tijdens de veiling door iemand anders via de website gekocht.
                    Dat is heel goed mogelijk. In de veiling komen producten die uitlopend staan, op voorraad zijn en al een behoorlijke tijd niet verkocht zijn. Dit zijn dus ook producten die normaalgesproken in onze webshop staan, zoals bijv. B-stock producten.

                    Per dag wordt een selectie gemaakt door een automatisch script, dat producten in de veiling plaatst. In een sporadisch geval komt het voor dat een product via de shop besteld wordt en niet meer via de veiling kan worden uitgeleverd.

                    maar een of andere domme medewerker
                    Waar mensen werken, maken mensen fouten. Dat is bij ons zo, dat is bij de overheid zo, dat is bij de bakker om de hoek ook zo. Ik denk dat ook jij wel eens een foutje maakt, want ik ben nog niemand tegengekomen die zijn hele leven 100% foutloos werkt. ;)
                    Met andere woorden, om iemand gelijk als 'dom' af te schilderen vind ik een beetje ver gaan, laat iemand alsjeblieft in zijn waarde.

                    Comment


                    • #25
                      Dat waren niet mijn woorden maar de woorden van degene die ik aan de telefoon had, die het eindelijk wel oploste voor me ;)

                      Comment


                      • #26
                        Hm, dat is dan weer niet zo collegiaal van die collega, maar goed. ;)

                        Comment


                        • #27
                          En dat verwonderd me, want ik heb steeds vriendelijke medewerkers aan de lijn en in de shop.

                          Comment


                          • #28
                            Die meneer die ik aan de lijn had was ook heel vriendelijk, alleen teleurgesteld in zijn collega, net als ik

                            Comment


                            • #29
                              Persoonlijk ga ik zelf naar Bax voor de prijs en omdat het dichtbij is zodat ik altijd eens binnen kan springen.

                              Voor service ga ik het liever ergens anders kopen. Ik maak de laatste tijd vaak mee dat er medewerkers rondlopen in de shop die totaal geen idee hebben waar ze over praten en zo echt klanten laten uitwijken naar een andere dealer die wel goed advies geeft.

                              Ik maak zo af en toe wel wat fouten mee bij bestellingen die ik gedaan heb, maar worden altijd keurig opgelost. Soms met wat meer moeite dan normaal, maar toch.

                              Om dan Bax in een negatief daglicht te zetten hier op het forum vind ik niet echt op z'n plaats. Doe het ff persoonlijk of loop ff binnen en vraag naar een verantwoordelijk persoon en ga daarmee rond de tafel zitten (alhoewel je koptelefoontje dan wel een duur dingetje wordt).

                              Comment


                              • #30
                                Zelf heb ik heel veel besteld via bax-shop en dat ging vrij wel altijd goed, als het fout ging was er altijd snel een oplossing. geduld is een schone zaak en iemand is niet gelijk dom als er iets niet naar wens verloopt.. Rustig blijven, wederwijds respect en goed communiceren is de oplossing van het probleem..

                                Mischien de volgende keer ook iets vroeger bestellen, met een koptelefoon kan je nooit de gok nemen of die inderdaad net op tijd bij je aan komt.

                                Comment

                                Working...
                                X