Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waardeloze service

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pim View Post
    Voor service ga ik het liever ergens anders kopen. Ik maak de laatste tijd vaak mee dat er medewerkers rondlopen in de shop die totaal geen idee hebben waar ze over praten en zo echt klanten laten uitwijken naar een andere dealer die wel goed advies geeft.
    Hoi Pim,

dank voor je bericht. Ik schrik van bovenstaande! Dit is absoluut niet de bedoeling en een bezoek aan onze muziekwinkel zou je juist als prettig moeten ervaren. De warme deken, zeg maar.

Wellicht dat je mij eens een paar voorbeelden kan sturen zodat ik hier achteraan kan gaan? Dit is voor mij namelijk absoluut ontoelaatbaar en hier wil ik graag verandering in brengen. Mijn e-mailadres staat hieronder.

Alvast bedankt voor je input!

Groet, Matthijs
    matthijs[punt]klaasse[at]bax-shop[punt]nl

Comment

Originally posted by SuperMatt View Post
      Hoi Pim,

dank voor je bericht. Ik schrik van bovenstaande! Dit is absoluut niet de bedoeling en een bezoek aan onze muziekwinkel zou je juist als prettig moeten ervaren. De warme deken, zeg maar.

Wellicht dat je mij eens een paar voorbeelden kan sturen zodat ik hier achteraan kan gaan? Dit is voor mij namelijk absoluut ontoelaatbaar en hier wil ik graag verandering in brengen. Mijn e-mailadres staat hieronder.

Alvast bedankt voor je input!

Groet, Matthijs
      matthijs[punt]klaasse[at]bax-shop[punt]nl

Beste Matthijs,
      Ik wil absoluut geen olie op het vuur gooien maar dat je er van schrikt, kan ik me niet goed voorstellen.
      Zelf ook meegemaakt met totale onzin over gitaar speakers-versterkers en verhoudingen meegemaakt.
      Of mail reacties waar de 1 niet weet wat de ander gedaan heeft.
      Alles is uiteindelijk perfect opgelost en ben zelfs een aantal keer terug gebeld door jouw persoonlijk.
      Maar dat er ergernissen ontstaan lijkt mij dan ook niet zo vreemd.
      Ik had ook wel eens het idee dat iedereen die rond loopt bij Bax de telefoon opneemt. Zelfs klanten leek het af en toe op.

Comment

Ik vind het jammer dat wanneer ik een scanner bestel voor ruim 360 euro, dat ik voor een klein stukje vergeten bestelling (15 euro) een nieuwe bestelling moet plaatsen inclusief de verzendkosten. De alleraardigste klantenservicemedewerker kon niets voor me doen omdat alles 'automatisch' zou gaan... Jah want dozen pakken zichzelf in bij Bax. Nu heb ik Bax nog hoog staan hoor, ik bestel nergens anders. Maar een klein beetje service kan er toch wel vanaf daar? kwestie van order openen, lijntje toevoegen en order weer sluiten. Ik heb het geheel toch nog niet in huis? Het is zelfs nog niet bij TNT... Nouja, 2 euro 50 valt mee. Maar het gaat om het principe.

Comment

kwestie van order openen, lijntje toevoegen en order weer sluiten.
          Nee.

Wanneer de order verwerkt is, is hij verwerkt.

Om de X minuten (weet dus niet wanneer dat is) wordt een grote batch met orders richting het magazijn verzonden. Op dat moment krijgen de orderpickers een lijstje producten die ze moeten picken in een bepaalde bak (waarbij een bak een order is).

Het is dus vanuit dit systeem gezien bijna ondoenlijk om er extra menselijke handelingen aan toe te voegen en het dan ook nog administratief te laten kloppen. Want de kans op voorraadverschillen en fouten wordt dan juist een stuk groter, terwijl we er naar streven om dit juist volledig uit te bannen.

Kom jij er dus bij wijze van spreken een halfuur na bestelling achter dat je iets vergeten bent, dan is het dus in theorie mogelijk dat er iemand je pakketje al dicht staat te plakken. Het is dan niet meer te doen om je order er tussenuit te scheppen en helemaal aan te passen en handmatige handelingen te verrichten.

Er zit dus een heel andere reden achter dan jij verwacht.

Comment

Ik snap de moeilijkheid van dit distributieprobleem. Maar toch vind ik het erg jammer.

Comment

Jij maakt je boodschappenlijstje, doorloopt alle stappen en checks (en dat zijn er bij bax redelijk wat) voordat je af kan rekenen. Als je het dan vergeet kan bax daar niks aan doen, alles gaat digitaal. Wil jedie verzendkosten niet hebben? dan moet je zelf even naar de/een winkel gaan. Of dat dingetje bewaren tot je volgende bestelling.

Zie het als in een supermarkt: als je daar al je boodschappen hebt gedaan en tot de conclusie dat je toch nog een pak melk mist moet je ook zelf weer door de winkel en achteraan sluiten bij de kassa :)

Comment

@Zassie,

Laten we realistisch blijven, er is maar 1 Bax shop in NL. En er zijn tientallen zo niet meer Albert Heijns.

Om het nog realistischer te maken,

Er zijn in verhouding voor NL maar weinig winkels van omvang van Bax, met eenzelfde omvang assortiment,voorraad, kennis en support! En wel veel meer supermarkten.

Ik vind je vergelijking krom.

DJeMPII kan ik wel begrijpen om het principe. Helaas heeft Bax een systeem waarbij dat principe mogelijk voor veel 'chaos' kan zorgen. Zie het maar zo eMPII, mocht dit je toch nog enorm (gaan) hinderen dan zullen Bax en jij in alle redelijkheid wel eruit komen met een oplossing. Ga ik ongetwijfeld vanuit omdat Bax er alles aan doet om haar klanten tevreden probeert te houden binnen het redelijke, er zijn nog zat winkels qua formaat Bax die een hoop kunnen leren van die mentaliteit in mijn optiek.

Comment

misschien maar 1 bax shop, maar er zijn wel tal van andere grote licht en geluid jongens die ook grote voorraad hebben. Voor de meeste kleine dingen kan je overigens gewoon terecht bij een willekeurige kleine muziekwinkel.

Dat wordt wellicht anders als het om een specifieke accessoire gaat, maar dan had je beter je lijstje moeten nakijken

Ik vind je motivatie krom waarom mijn motivatie krom is....... als je in welke supermarkt of winkel dan ook voorbij de kassa bent moet je het hele traject opnieuw doorlopen.... maakt niet uit of het een AH is of een bax-shop.

Comment

Originally posted by zassie View Post
                    als je in welke supermarkt of winkel dan ook voorbij de kassa bent moet je het hele traject opnieuw doorlopen.... maakt niet uit of het een AH is of een bax-shop.
                    Misschien is Ikea een beter voorbeeld als je het over 'het hele traject doorlopen' hebt :P

Comment

@Zassie, Hmmm misschien kom jij dan in andere AH's in NL dan dat ik kom? Als ik een product vergeten ben realiseer ik mij dat vaak bij de kassa. Soms sta ik achteraan en pak ik het product & soms al vooraan, en dan vraag ik vriendelijk of een medewerker van AH dat merk & type nog willen pakken/brengen en dat gebeurd dan ook.

Sommige producten zijn Bax only, en als je die juist moet hebben en die niet op voorraad zijn en je hebt ze die avond nodig is het behoorlijk lastig eraan te komen dan. Naar een andere AH afreizen is voor velen dan nog een optie als iets AH only is en daar er niet is. (Meer AH's dan Bax's in NL snappie?)

Comment

Als je bij de kassa staat in een AH is dat het equivalent van je winkelmandje in de bax-shop.. kom je er dan achter is er ook bij bax niks aan de hand (gewoon verder winkelen)

Heb je eenmaal de order doorgezet en betaald en kom je er dan achter dat je iets vergeten bent: jammer, opnieuw de winkel in, en achteraan in de rij sluiten. In het geval van bax dus opnieuw de order/verzend kosten betalen.

Zoals ik al aangaf werkt dit inderdaad niet bij specifieke (bax-exclusieve) producten. Daarom gaf ik in mijn eerste post al aan: bewaren voor volgende order, of lokaal even kijken (als het een niet exclusief ding is... wat ik verwacht bij een item van 15 euro)

Comment

Zassie, laten we eerlijk zijn. Wij kunnen beiden niet een adequate vergelijking maken met een supermarkt en Bax. Het proces is compleet anders.

Hoezeer ik ook gelijk heb, heb ik tegelijkertijd net zoveel ongelijk. Datzelfde gaat op voor jou Zassie.

Gelukkig kom ik achter deze wijsheid een paar dagen later ^^.

Comment

Wat mij de laatste maanden opvalt, is dat veel artikelen niet meteen geleverd kunnen worden. Vooraad die volgens de webshop aanwezig is blijkt niet te kloppen. En dat is sinds Bax een van de "grote jongens" is geworden onder de geluids en licht webshops. Sinds kort krijg je als je vragen stelt via het contactformulier ook van steeds verschillende mensen antwoord, wat het alleen maar onoverzichtelijker maakt.
                            En de mail die je daarover krijgt na een bestelling zegt dat je ook een alternatief kan kiezen. Maar ik bestel iets omdat ik dat moet hebben, en wil geen alternatief! Ik wil wat ik via de webshop heb besteld, en wat volgens diezelfde webshop op vooraad zou zijn. het hoeft van mij ook niet binnen 24 uur, maar gewoon op een redelijke termijn. Een week lijkt mij al een heel nette levertijd!
                            De laagste prijsgarantie is ook leuk, maar als het om leveren gaat zijn er meerdere webshops die wel keurig alles uit kunnen leveren van aankopen in hun webshop. Ik bestel altijd ruim op tijd, omdat ik er begrip voor heb dat niet alles in een dag geregeld kan zijn. Maar dat is wél waar Bax mee adverteerd toch? Maar 3 maanden levertijd op een simpele Behringer versterker is voor mij stof tot denken......

Comment

Heel veel B-merken (American Audio/DJ, Behringer) zijn niet op vooraad. Het lijkt wel op Bax-shop zelf een container inkoopt in China.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
                                Heel veel B-merken (American Audio/DJ, Behringer) zijn niet op vooraad. Het lijkt wel op Bax-shop zelf een container inkoopt in China.
                                Heel mooi, maar dan klopt er toch iets niet?

Comment

Working...
                                X