Announcement

Collapse
No announcement yet.

verkeerd bij tnt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Murat View Post
    Ik heb gisteren een order geplaatst bij Bax Shop , ook een bevestiging hiervan gekregen van Bax Shop.
    Normaal gesproken krijg ik dan ook een track en trace code van TNT , niet gehad , dus ging ik er van uit dat de bestelling vandaag niet bij mij geleverd zou worden.
    Kom ik net thuis van mijn werk zie ik dat TNT al langs is geweest , de chauffeur heeft wel netjes een bericht achter gelaten dat hij morgen weer langs komt , dus morgen werk ik vanuit huis ;)
    En het is trouwens een rembours order vandaar dat het pakket niet bij de buren is achter gelaten.
    Heb dat ook wel eens gehad, ik krijg vaker geen mails met het track en trace nummer of het komt een dag later aan.
    Overigens vind ik het wel jammer dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd (hang ik een briefje op met: "bij afwezigheid aub op nummer 3 afleveren" krijg ik een briefje in de deur dat ie de volgende dag langs komt, laat het net zo zijn dat ik er die dag ook niet ben. kon ik het pakket een paar dagen later ophalen bij het postkantoor.:shock:

Comment

Beste DJDave en anderen,

ik zit deze conversatie even te lezen en wil hier even op inspelen door wat background informatie te geven over het verzendproces en het verleden. Wij versturen nu ongeveer een jaar onder handtekening, oftewel: de klant moet tekenen voor ontvangst. Niet iedere postbode houdt zich hier aan, maar dat ter zijde. Waarom hebben wij voor deze stap gekozen?

De reden waarom is eigenlijk vrij simpel. Vroeger verstuurden we pakketten zonder dat klanten hoefde te tekenen en dit leek een vrijbrief voor de postbodes om de pakketten op de meest vreemde plaatsen neer te leggen. Bij de ‘buren’ (3 straten verderop), in het houthok waar al 4 maanden niemand komt, in de aanhanger die achter de auto van opa en oma zat, etc etc. Wij konden dus ook vaak niet terugzien waar de pakketten zich bevonden terwijl TNT aangaf dat ze wel degelijk afgeleverd waren.

Daarom hebben wij een tijd terug beslist om alles onder handtekening te versturen, niet zo zeer omdat we willen zien wie er voor getekend heeft (terwijl dit ook wel erg makkelijk is) maar meer omdat de postbode nu bij het huis wat als geadresseerde wordt opgegeven het pakket MOET afleveren. Super handig toch?

Ik snap inderdaad dat dit af en toe vervelend kan zijn, want er moet iemand thuis zijn op het adres wat op de sticker staat. Daarom de tip van mijn kant: laat het pakket bezorgen waar altijd iemand thuis is. Ikzelf laat alle pakketten van TNT lekker bezorgen bij Bax-shop.nl (oftewel waar ik werk) omdat ik weet dat hier altijd iemand is.

Ik hoop dat ons standpunt nu een beetje duidelijker is bij jullie, voor verdere vragen hoor ik het!

Vriendelijke groet,

Matthijs
      Sales Bax-shop.nl

Comment

Originally posted by Muchunl View Post
        Ik heb nu een pakketje ( niet van bax) Die is volgens de nieuwe al onderweg
        en volgens de oude Zending ontvangen op distributievestiging .
        Raar systeem hebben ze daar.
        heb ik nu vandaag ook meegemaakt moet ook nog in distributie.
        terwijl mijn opa belde dat ze het geleverd hebben.

maar het moest geleverd worden bij mij thuis. maar blijkbaar was er niemand en hebben ze het bij mijn opa (naast de deur) geleverd.

Comment

huh!?

Of je hebt het adres van je opa opgegeven of het is je buurman ?
          en waarom stond je opa naast de deur?

Comment

nope, op de factuur staat duidelijk nr 26 en niet 24.
            of ie buiten stond weet ik niet. mss liep ie toevallig in de voor tuin.

Comment

Ik heb vandaag mijn pakket ook binnen gehad, de Eks Otus, erg leuk, ben hem nu custom aan het mappen, goed verpakt weer! ;)

Comment

Even een heel andere vraag maar het heeft wel met tnt te maken:
                Nu heb ik iemand die wil mijn cd speler kopen voor 213 euro inclusief verzenden (die american audio mcd 580 die ook te koop heb staan op dit forum)
                Echter zegt de man het volgende:

"Maar het komt me op dit moment even slecht uit. Je mag hem wat mij betreft wel opsturen onder rembours. Dan weet jij zeker dat je je geld ontvangt!!!!!"

ik heb nog nooit onder rembours verzonden, ik begrijp dat je 15,11 verzendkosten moet betalen plus 1% provisie (wat houd dat dat in)

Zouden jullie onder rembours opsturen, en weet ik dan zeker dat ik mn geld krijg?

Comment

Je kunt het pakket ook eerst laten betalen door de ontvanger?
                  Denk dat dat stukken goedkoper is.
                  Bovendien kan het weken duren voordat jij je geld ontvangt wanneer je onder rembours verzend. (Toch roderick?:P)

Comment

Het is eigenlijk best simpel, rembours zendingen houden in dat je betaald aan de bezorger van TNT zodra je het pakket ontvangt. De beste koper wilt nu niet direct jouw speler in ontvangst nemen, dus zal deze een tijd op het postkantoor of een ander afhaal adres worden opgeslagen. (Daarna komt die weer terug naar de afzender!!)

Jij betaald voor een rembours zending op het postkantoor 15,- (of iets in die geest). Wat jij uiteindelijk ontvangt op je rekening is van het totale bedrag - 1%. Dit kan wel eens een maand duren, zeker in deze tijd van het jaar met kerst en oud & nieuw.

Wanneer de beste man dit voorstelt zou ik er een totaal bedrag van maken, van 225,- euro inclusief verzending onder rembours. Of anders een reguliere verzending van nog geen zeven euro en dat je hem even voor de man vast houdt en opstuurt wanneer die betaald is. Dan kun je wel het afgesproken bedrag aanhouden.

Vergeet niet dat TNT er nog al een zooitje van maakt af en toe. Bewaar je bonnetjes dus verdomd goed.

Comment

Als de beste man niet thuis is krijg jij het pakket terug bij rembours, toch? In iedergeval dan ben je de lul voor die 15 euro.

Voordat ik mijn geld had van tnt waren we twee maanden verder.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                        Als de beste man niet thuis is krijg jij het pakket terug bij rembours, toch?
                        Nee, dit is wel waar:

# Tweede afleverpoging: Als de geadresseerde bij de eerste afleverpoging niet thuis is, proberen we het op een later tijdstip een tweede keer
                        # Afhalen op Postkantoor: Als aflevering niet mogelijk is, kan de geadresseerde binnen drie weken de zending op het Postkantoor afhalen en betalen

Het staat er allemaal voorgekouwd

Comment

Mijn excuus. Dan nog begin ik niet meer aan rembours.

Comment

Als ik je een tip mag geven: PayDutch. Dit is een onafhankelijke service waar jouw klant aan betaalt, waarna jij het product opstuurt. Je hebt een week om het product op te sturen, jouw klant geeft aan wanneer het binnen is. Hierna heeft hij een week de tijd om te kijken of het wat is, om hem hierna te betalen door een druk op de knop (het geld is immers al bij PayDutch op de rekening aanwezig), of om hem terug te sturen. Mocht het mis gaan, is gratis juridische hulp in de prijs ingebrepen.

De prijs van dit alles? 50 cent voor jou, 50 cent voor de klant! De voordelen van dit alles? Je weet bijna zeker dat het goed gaat, en anders is er altijd een jurist die ervoor zorgt dat het goed gaat!

EDIT: Website is www.paydutch.nl.

Comment

Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn. En de weledele heer de Vries.......

Comment

Wat klinkt te mooi om waar te zijn? PayDutch of de rembourskwestie?

Comment

Working...
                                X