Announcement

Collapse
No announcement yet.

Garantie op mijn producten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Garantie op mijn producten

Goedemorgen,

Er moet me toch wat van het hard. Ik ben benieuwd of jullie mijn ervaringen delen en hoe ik tot oplossingen kan komen.

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik mijn eerste speakers bij Bax-shop gekocht. Dit waren 2 Devine speakers voor ong. 400 euro. Daarna is het snel gegaan. Al snel werden de Devine speakers ingeruild voor 2x EV ZLX-12P speakers in combinatie met 2x Devine SUB-118A. Een leuke set. Tot ongeveer 3 maanden geleden.

Na het optuigen van de set bleek dat 1 EV ZLX-12P speaker het niet meer deed. Bax-shop gebeld, ik moest hem in een doos doen en retourneren . De speaker zou dan gemaakt worden. Ik heb nog even gebeld om te controleren wat de termijn was dat ik de speaker terug zou krijgen. Dat zou niet langer als ong. 3-4 weken mogen duren. Enfin, we hebben zelfs nog een leenspeaker gehad uit de B-stock.

Na 4 weken nog niets. Geen bericht, helemaal niks. Toch maar even gebeld. Het was druk, ze konden het niet aan. Prima, maar geef dat dan aan. Het zou nog ongeveer 1 weekje duren. Uiteindelijk heeft het om en nabij de 2 maanden gekost voordat we de speaker gerepareerd terug hadden ontvangen. Daar ben ik absoluut niet blij mee geweest. De leenspeaker was een mooi gebaar, maar dit was geen juiste vervanger en hebben daardoor 3x iets moeten huren.

Goed, natuurlijk hartstikke blij dat alles weer correct werkt. Afgelopen zaterdag zet ik de set op. Alles aangesloten, soundcheck doen. En ja hoor; de Devine SUB begeeft het. Krijgt geen prik meer. Andere voedingskabels geprobeerd, andere stroomaansluitingen, direct op het stroom. Helemaal niets. Nu moet deze dus ook weer retour, met het risico dat ook deze ruim 2 maanden weg is. Nu weegt dat ding ook nog is 35 KG, moet ik een geschikte doos ervoor vinden en is het veel gedoe.

Als ik dan weleens om me heen vraag hoe het gaat met garanties wordt het elders vele malen sneller afgewikkeld en heb je de speakers sneller terug (veel sneller). Ik heb sterk het idee dat Bax-shop er goed is in producten verkopen. Bestellen en de volgende dag in huis, een grootte voorraad, de showroom is prachtig en ze nemen de tijd voor je. Maar wanneer er eenmaal verkocht is ben je totaal niet spannend meer. Ik vind het een verschrikkelijke gang van zaken. Op mails wordt niet gereageerd, afspraken worden niet nagekomen. Toch jammer als je al zeker voor € 4.000,00 hebt gekocht bij Bax-shop.

Ik ben benieuwd of hier nog meer mensen slechte ervaringen mee hebben.

Excuses dat je deze ervaring met Bax-shop gehad hebt en het is natuurlijk vervelend om te lezen dat de reparatie zo lang heeft moeten duren. Ik geef toe dat onze afdeling aftersales de laatste twee a drie maanden een behoorlijke achterstand had opgelopen. Dit is veroorzaakt door een combinatie van factoren, zoals een enorme toename in de drukte, ziekte en mensen die van baan wisselen. Alles kwam tegelijk zeg maar en hierdoor hebben helaas veel klanten erg lang op hun reparatie moeten wachten.

Achter de schermen hebben we een berg nieuw personeel aangenomen en de hele afdeling aftersales geherstructureerd om dit in de toekomst niet meer te laten gebeuren. Op dit moment loopt onze afdeling aftersales weer helemaal bij en kunnen retourzendingen weer direct in behandeling worden genomen.

Ik vermoed overigens dat de zekering van je sub geklapt is. Check dat eerst even. Boven het punt waar je stroomkabel de speaker in gaat zit een klepje. Met een platte schroevendraaier kan je dit open schuiven en dan komt een houder met de zekering tevoorschijn. Meestal zit er een reserve exemplaar in.

Mocht dit het probleem niet oplossen, stuur dan even een PB met je klantgegevens, dan laat ik de kapotte speaker bij je afhalen en stuur ik direct een leenexemplaar naar je toe.

Comment

Ik heb hele goede ervaringen met de garantie/reparatie service van Bax.

Voor in mijn hobbystudiootje heb ik een Behringer A500 versterker, die ging na een paar maanden kapot.
      Normaal gesproken moet je dan zelf (door het idiote garantiebeleid van Behringer) een afspraak maken met Behringer
      en dan komen ze je product ophalen en ben je hem tot 6 weken lang kwijt. Die site waar je dat moet aanvragen is Engels,
      ik wat ik ook invulde mijn gegevens klopte niet dus de aanvraag kon niet worden behandeld. Mailtje naar de klantenservice mocht ook niet baten.
      Bax-shop gebeld en zij wilden het wel proberen, dus stuur je maar op. Gedaan en 1 week later krijg ik een mailtje met een pakbon van een Behringer A500
      Blijkt dat er een compleet nieuwe versterker is opgestuurd. Ik Bax bellen over hoe en wat. Het al met al 10 weken duren voor de versterker terug zou komen
      dus gaven ze me een nieuwe. Mijn oude stond later in de b-stock.

Ik denk dat jouw ervaring even uit een periode kwam dat het wat minder ging. In de 5 jaar dat ik nu bestel bij bax (al hebben we nog een krachtstroom paddenstoel staan toen ze nog vanuit een garage via marktplaats verkochten) eigenlijk weinig slechte ervaringen gehad.

Comment

Working...
      X