Announcement

Collapse
No announcement yet.

prijsverhoging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• prijsverhoging

Dag,

Sinds de Cashback actie zijn de prijzen van meerdere producten in prijs verhoogt. Soms met een paar euro maar verschillende producten zijn zelfs met tientallen euro's in prijs verhoogt.

Voorbeelden:
    JBL LSR310s voor 414 na 469 verschil 55
    JBL LSR 305 voor 149 na 179 verschil 30
    Samson C01 voor 49 na 69 verschil 20
    Shure PG58 voor 52 na 59 verschil 7

Het is wel apart dat de prijzen (bijna) tegelijk met de actie verhoogt zijn en daarom stel ik deze vraag:
    Wat is de reden achter de prijsverhoging aangezien de prijzen hiervoor lang hetzelfde waren.

groet,
    Bwienke
    Last edited by bwienke; Monday-02-03-2015, 11:39.

De prijzen van JBL zijn op 17 februari aangepast na een doorvoering van de nieuwe prijslijst van de leverancier. De leverancier heeft de prijzen verhoogd en onze prijzen zijn hierdoor ook omhoog gegaan.

De prijzen van die twee microfoons zijn vorige week aangepast en de reden hiervan durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat de prijs bij de concurrentie ook is aangepast en dat onze prijzen automatisch mee omhoog gegaan zijn.

Wanneer je deze producten bij een concurrent op internet goedkoper ziet, dan kan je altijd een mail naar de helpdesk sturen (voorzien van een link naar de productpagina op de website). We zullen dan waarschijnlijk de prijs voor je aanpassen en je een aanbieding per mail sturen.

Comment

De vele prijsverhogingen waren me ook opgevallen. Dure dollar?

Comment

De verhouding tussen de Euro en de Dollar is inderdaad op dit moment de reden voor leveranciers om de prijzen te verhogen. De Euro staat erg laag en daardoor is de dollar erg duur op het moment.

Comment

de prijzen van de producten die ik eerder genoemd heb zijn weer de 'normale' prijs. Ik vind het wel raar dat het na de cashback actie de prijzen weer 'normaal' zijn.

Comment

Naast prijsverhogingen veroorzaakt door hogere grondstofprijzen of valutaverschillen blijft ook concurrentie een belangrijke factor voor de uiteindelijke prijsbepaling. Wanneer een van onze directe concurrenten de prijs verlaagt zullen wij ons meestal aan dit niveau conformeren.

Onze elders goedkoper regeling blijft overigens altijd van toepassing. Zie je het gewenste artikel bij een andere webshop goedkoper dan kan je een mailtje naar de helpdesk sturen. In de meeste gevallen zullen we de prijs dan voor je aanpassen.

Comment

wel heel toevallig dat nét nu dat er een combinatiedeal van 10% is, de prijzen van de KRK RP6 G3 monitoren met 10% stijgen!!!! jammer

Comment

Die toeval bedoeld bwienke ook.... ;)

Comment

Naja dit soort discussie is hier al meer gevoerd.
                  Ik geloof ook niet zo in toevallighede en al helemaal niet zo specifiek en over de volledige linie.

Maar ook hier heb je dan weer van die medewerkers die het heel politiek recht proberen te praten terwijl er bij iedereen met 2 hersencellen dan een fricandel belletjes rinkelen dat het niet helemaal klopt als ze ermee geconfronteerd worden.

Beetje jammer dat bax op deze manier te werk wil gaan

Comment

Mag dit wel? Zeggen dat je een aanbieding hebt maar tegelijk de prijzen verhogen zodat het eigenlijk geen aanbieding meer is. Ik vind dat wel een vorm van oplichting. Het gebeurd bij veel meer winkels maar toegeven doen ze niet.

Comment

Bij wet mag het officieel niet.
                      Maar erg lastig aan te geven en te bewijzen.

Over deze vorm van aanprijzing enz is al een discussie hier op het forum geweest en of bax wuift het af of er komt niet eens een duidelijke uitleg dus ga er maar niet vannuit dat er wat zal veranderen.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat een bedrijf als bax zich voor deze praktijken leent. Maar goed het zal wel geld opleveren.

Comment

Erg jammer... Zelf heb ik al een groot aantal keren naar de pioneer rmx 500 zitten kijken om aan te schaffen. Hij was van de ene week van 289 naar 399 gegaan. Dit is wel een heel erg groot prijs verschil en vraag me af waar dit van kan komen. Tevens is dit prijsverschil ook overal op andere websites van 289 naar 399 gegaan... Nu zal de aanschaf nog erg lang moeten wachten..

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                          Bij wet mag het officieel niet.
                          Maar erg lastig aan te geven en te bewijzen.
                          Graag onderbouwd met een citaat uit het wetboek met een verwijzing naar het artikelnummer dat jouw geroeptoeter onderschrijft en onderstaande link tegenspreekt.

Heb je een probleem met bedrijf of een verkoper? Dit zijn je rechten, kom in actie of bekijk wat wij voor je kunnen doen!

Wil je voortaan uitkijken wat je zegt want jouw opmerking slaat nergens op.

Erg jammer... Zelf heb ik al een groot aantal keren naar de pioneer rmx 500 zitten kijken om aan te schaffen. Hij was van de ene week van 289 naar 399 gegaan. Dit is wel een heel erg groot prijs verschil en vraag me af waar dit van kan komen. Tevens is dit prijsverschil ook overal op andere websites van 289 naar 399 gegaan... Nu zal de aanschaf nog erg lang moeten wachten..
                          Pioneer is onder een andere organisatie komen te vallen en er is nu spake van Pioneer Europe in plaats van Benelux. De afgelopen jaren is er een prijzenoorlog gaande geweest met betrekking tot Pioneer DJ producten. De vorige organisatie stond dit toe, maar het nieuwe Europese bedrijf heeft de teugels strak aangetrokken. De laatste jaren werd veel Pioneer apparatuur onder de inkoopprijs verkocht en daar is nu dus en einde aan gekomen en Pioneer kost nu wat het zou moeten kosten. Winkels die zich niet houden aan de prijsstelling (of andere eisen) wordt leverstop toegezegd.
                          Last edited by Bax-shop - Ronald; Wednesday-11-03-2015, 18:12.

Comment

@ Ronald,

Totaal geen zin meer in om ook maar 1 vorm van discussie met je aan te gaan. Deze is al gevoerd, met aangegeven artikelen in de wet, copieren wetboek alles erbij en toen gebeurde er ook niets.

Daarnaast draai jij het dan toch wel weer zo dat mijn post verwijderd worden en jij de jouwe aanpast en het topic sluit.

Succes want het intereseert me werkelijk helemaal niets meer wat jij van mijn poosts vind.

Prijs verhoging en acties en aanbiedingen zijn niet altijd het zelfde. Ge kekt maar

Comment

Ja hoor er zijn geen regels die bepalen dat je de prijzen niet mag verhogen en er zijn ook geen regels mbt het maken van dit soort aanbiedingen.
                              Tenminste niet voor zover ik weet tenminste.

Supermarkten doen niet anders. Eerst verhogen ze over een bepaalde periode de prijzen van hun artikelen, steeds maar met een paar cent, zodat het niet echt opvalt. En daarna krijgen je een prijzenslag waarbij men de prijzen weer terugbrengt naar het oude niveau.
                              Natuurlijk heeft de dure dollar ook een grote rol in de prijsverhogingen. Er zijn ook bij de groothandels van jullie favorieten merken allerlei prijsverhogingen.

Natuurlijk moeten jullie ook niet vergeten dat de mensen van de bax geld moeten verdienen. Dus prijsverhogingen moeten doorberekend worden en ook acties zijn bedoeld om meer geld te verdienen. Natuurlijk in de hoop om meer omzet te genereren, want als je al klant bent is de kans groter dat je klant blijft, maar door internet is dit niet meer voldoende. Mensen shoppen graag in het rond naar de goedkoopste webshop.

Comment

Working...
                              X