Announcement

Collapse
No announcement yet.

prijsverhoging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ronennieshow View Post
    @ Ronald,

Totaal geen zin meer in om ook maar 1 vorm van discussie met je aan te gaan. Deze is al gevoerd, met aangegeven artikelen in de wet, copieren wetboek alles erbij en toen gebeurde er ook niets.

Daarnaast draai jij het dan toch wel weer zo dat mijn post verwijderd worden en jij de jouwe aanpast en het topic sluit.

Succes want het intereseert me werkelijk helemaal niets meer wat jij van mijn poosts vind.

Prijs verhoging en acties en aanbiedingen zijn niet altijd het zelfde. Ge kekt maar
    Je hoeft niet bij de bax te kopen natuurlijk, er zijn zat manieren om spullen goedkoper in te kopen. De levertijd is interessant, helaas is de service en de prijsstelling al lang niet meer het beste bij de bax.

Comment

@ Podium verhuur,

Ronald heeft alweer zijn poost aangepast. ( staat ook onder dat het gewijzigd is een 2 uur na plaatsing )
      Daarom heb ik totaal geen zin of behoefte om er verder op in te gaan met Ronald aangezien die nogal een rare manier van werken hanteert door eerst wat te zeggen en het vervolgens snel weg te halen of zelfs poosts van andere te verwijderen en de zijne aan te passen.

Maar goed dat zal het voordeel zijn van een moderator.

Je hoort mij ook zeer zeker niet zeggen dat bax niet mag vragen wat ze willen. Dat staat inderdaad vrij.
      Het punt wat er namelijk wel is. Je mag met reclame's en actie's en andere manieren van adverteren niet doen alsof je een voordeeltje weg geeft terwijl je het eigenlijk gewoon zelf betaald. Dat is ook een onderwerp waar het hier in een ander topic ( flinke poos terug ) ookal over is gegaan. Het gaat niet zozeer over de prijs die ze vragen maar meer de manier waarop je het aan de man brengt. Dat bax geld verdient mag ik wel voor ze hopen. Ik neem namelijk aan dat die 300 miljoen miljard medewerkers er ook niet van de lucht zullen leven,

Maar goed ook hier heeft al een flink brandje over gewoed en die discussie nogmaals heeft weinig nut.

Wij hebben ondertussen gewoon een vast contact persoon binnen de bax organisatie en voor ons werkt dat eigenlijk nagenoeg altijd erg goed en netjes.

Comment

Bax is en blijft ook gewoon een winkel voor eindgebruikers en beginnende bedrijven en dat doen ze prima. Op een gegeven moment kom je er achter dat je eigenlijk serieus zaken wil gaan doen en ga je rond de tafel met leveranciers. Bij bepaalde omzetten hoort ook een bepaalde korting. Dat is het moment dat je eigenlijk ook stopt met rondzoeken naar de goedkoopste webshop.

Comment

God mensen wat een gezeik zeg.

Bax is gewoon een commercieel bedrijf, wat ook helemaal niet raar gezien ze zo groot geworden zijn. En met die aanbiedingen, zo werkt het nou gewoon eenmaal en dit mag je van ieder groot retailbedrijf verwachten. Dat het bij wet niet mag betwijfel ik ten zeerste, of ik zie graag van Ronnie een linkje naar een bepaalde wet waarin uitdrukkelijk staat dat het niet mag. Dit wordt op zo'n grote schaal gedaan dat ik me echt afvraag of deze manier van 'afprijzen' inderdaad illegaal. Kijk naar supermarkten: een bedrijf als Albert Heijn en Jumbo doen precies hetzelfde en die worden door sommige particuliere aanklagers scherp in de gaten gehouden. Zo werd Jumbo laatst aangeklaagd voor het feit dat ze zeiden de goedkoopste te zijn in groente en fruit, was iemand het niet mee eens, klaagde ze aan en won. Dus reken maar dat dit soort grote bedrijven in de gaten worden gehouden door dit soort organisaties. En als dit aanbiedingenbeleid, wat dus door ieder groot bedrijf gevoerd wordt, vraag ik me af waarom geen van die bedrijven voor dit soort vergrijpen zijn aangeklaagd.

Verder, Bax is nou eenmaal voor kleinere bedrijven en particulieren de goedkoopste. Ik hoef bij mijn plaatselijke muziekwinkels echt niet te gaan zoeken voor een lagere prijs dan bij Bax aangeboden wordt, ze vaak ook een betere service dan deze bedrijven als je het vergelijkt met de prijs. Mijn lokaal muziekhuis mag dan wel de gekochte elektrische piano in elkaar zetten bij jou thuis, maar voor €100,- prijsverschil doe ik dat liever zelf en koop ik hem bij Bax. Op sommige nalatigheden van de helpdesk na, die eerder al een keer verklaard zijn op dit forum (iets met te snel groeien), heb ik nog negatieve ervaring gehad met de service van Bax zelf, wel met de leveranciers van die spullen maar zelfs daarin bracht Bax uiteindelijk de oplossing terwijl ze dat wettelijk gezien helemaal niet hoefde te doen.

Je kan het eens zijn of niet, met deze manier van verkopen. Maar zo gaat het nu eenmaal. Uiteindelijk gaat het zoals bij iedereen over geld en ik merk dat ik als particulier en klein bedrijf het goedkoopst uit ben bij Bax. Of hun service moet zodanig verslechteren dat ik inderdaad die 100 euro meer ga betalen bij de concurrent. Maar zoals ik net al zei zal dat niet snel gebeuren. Iedereen moet gewoon even slim nadenken voor ze iets kopen, leuk die aanbieding maar heb ik het daadwerkelijk wel nodig? En mocht je het toch ergens goedkoper vinden, dan koop je het daar toch lekker, of je stuurt Bax even een mailtje en ze passen het aan.

Maar gezien wat ze te bieden hebben denk ik dat ik niet snel ga klagen over Bax, helemaal niet op hun eigen forum. Vind ik een beetje zwak, maar dat kan ook aan mij liggen, helemaal als je al een vast contactpersoon hebt binnen de organisatie. Voor mensen die nog steeds vinden dat het zo niet kan: welkom bij online shoppen anno 2015, zo gaat het nu eenmaal. We moeten weer logisch gaan nadenken, erg he. In the end willen we namelijk allemaal de laagste prijs met een redelijke service. Tot nu toe is dat Bax voor mij en ga ik voor grote aankopen/projecten met spul dat Bax niet verkoopt gewoon naar een leverancier.

Van mij mag dit topic op slot en mogen mensen die nog steeds zulk negatief commentaar hebben dat persoonlijk uiten naar Bax of lekker naar een extern forum uitwijken, want nogmaals ik vind het een raar dat zulke discussies gevoerd worden op het eigen forum van Bax.

Je kan het met me eens zijn of niet, maar gelukkig mogen we allemaal zelf een mening hebben.

Comment

Gelukkig ben jij geen moderator. Iets met vrije meningsuiting. Een mooi ding aan ons land, maar dat gaf je zelf ook al aan.

Het is het risico van Bax zelf door zo'n forum op te zetten. Het kan positief en negatief uitpakken.

Je hebt het steeds over aanklagen, maar we zitten hier niet in de VS. In NL zou dit een civiele procedure betekenen, iets waar particulieren helemaal geen geld voor hebben.
            Bovendien zijn er te weinig mensen die het echt wat boeit, dus zal er geen grote partij interesse hebben om zoiets aan te pakken.

Je kan er echter niet om heen dat het de broertjes Bax verder echt een worst zal weten wat we vinden, ze verdienen goed geld aan de winkel en zijn er erg rijk mee geworden. Dus schijnbaar doen ze het heel goed.

Verder zijn we natuurlijk gewoon allemaal Nederlanders en vinden we het fijn om te klagen, dus doen we dat ook gewoon. Er hoeft niet echt iets te veranderen en het moet ons ook niet te veel moeite kosten. Zo op een forum werkt dat prima.
            En het is aan ieder voor zich of hij/zij het wil lezen en/of wil reageren.
            Gezien het aantal berichten op het forum zal het allemaal wel meevallen.
            Last edited by Podium Verhuur; Sunday-15-03-2015, 15:40.

Comment

Succes met zoeken

Zoals al aangegeven heb ik hier al een keer voor een goeie in zitten graven ( voor zover ik het dan begreep want ik ben geen jurist )
              Belangrijk uitgangspunt was dat een voordeel of korting ook werkelijk een voordeel of korting moet zijn. Dus

Je kan niet zeggen ja normaal kost iets 100 euro maar nu kost deze zelfde iets maar 75 euro dus krijgt u 25% korting koop het nu koopt het nu. Groot roze erbij dat je 25% korting hebt. Terwijl het product ALTIJD al voor deze desbetreffende prijs verkocht is geweest.
              Je liegt dan een klant voor. Je geeft een klant de impressie dat er een korting of voordeeltje te verkrijgen is wat niet werkelijk waar is. Want het product word helemaal niet goedkoper aangeboden dan dat het in het verleden aangeboden is.

Dit gaat ook op voor het aanbieden van producten met een speciale actie prijs en korting maar wel eerst de prijzen omhoog doen. Hiermee ga je iemand de illusie geven dat er een voordeel is wat er eigenlijk helemaal niet is aangezien je meer betaald dan voor de verhoging. Dit mag pas na een bepaalde tijd. Hoe en wat precies. Geen idee geen eens zin meer in om weer heeeeeeeel die zwik door te lezen en uit te zoeken. Is allemaal vreselijk complex en er is gewoon een hoop gezijk waar je eigenlijk aan moet voldoen.

enne ookal mag iets niet wil niet zeggen dat het ook altijd gebeurt zoals het zou moeten. Als zelfs ministers ( of juist hun ) zich al niet aan de wet kunnen houden waarom zou bij een (web) winkel wel altijd alles netjes moeten verlopen zoals het hoort en volledig volgens de wet. Volgens mij is er in heel nederland dan nog niemand die er zich aan voldoet en nergens iets doet wat niet mag.

@ groninger,

Je hebt gelijk hoe durf ik het hier gewoon recht tegen ze te zeggen en niet over ze te praten achter hun rug om. Hoe durf ik het niet met het volledige manier van werken eens te zijn en er toch nog steeds wel materiaal te halen. Hoe durf ik kritiek te hebben en het niet mijn manier van werken te vinden. Schandalig dat ik dat allemaal toch vind en doe. Dit zou gewoon weg bij wet verboden moeten worden. Zeker omdat ik een vast contact persoon heb binnen de organisatie. Dit zou gewoon weg niet moeten mogen. Je moet dan inderdaad gewoon je mond houden. Je mag dan niets meer zeggen, mag nergens meer vooruit komen.

Hmmm misschien je naam veranderen in noord koreaan in plaats van groninger. Want daar doen ze dat inderdaad zo.

Ik denk dat juist dingen zeggen, de discussie starten en aangaan ( op een eerlijke manier en niet je posts weghalen of verwijderen van andere ) juist de manier is om dingen open te houden, eerlijk en helder.

Maar goed ik geloof het hier wel met dit onderwerp. Er word niet echt over wat wel en wat niet gepraat maar alleen over ja maar jij dit en jij dat ( ja doe ik gewoon aan mee ik weet het ) De wet is nu eenmaal vaak ook maar net hoe je hem leest en toepast / interpreteert. Wat voor de ene als verwarring wekkend word omschreven is voor de ander duidelijk en geen enkel probleem.

Ja ik zie ook wel wat er gebeurt, ik begrijp ook wel hoe het nu eenmaal in elkaar zit en tot stand komt. Nee ik vind niet dat dit de manier zou zijn waarop het hoort.

Ik vraag ook niet voor een klus in me offerte expres 250 meer om zo onderaan net te kunnen doen of ik een flinke korting geef. Misschien is dit ook wel fout. Was ik anders net zo goed en groot geworden als bax.

Nee het is echt niet dat ik het bax niet gun. Het is in mijn ogen zelfs 1 van de betere winkels. Wil niet zeggen dat alles is zoals ik het graag zou willen zien. Het gaat mij dan niet direct om de prijs die ze vragen ( of dit nu 50 euro winst is of 250 euro winst op zit ) het is meer de manier van waarop ze het adventeren en niet altijd even transparant is.

Comment

Succes met zoeken Ik denk dat juist dingen zeggen, de discussie starten en aangaan ( op een eerlijke manier en niet je posts weghalen of verwijderen van andere ) juist de manier is om dingen open te houden, eerlijk en helder.
                Ja lijkt me ook, maar dan zou ik mij afvragen of je dat hier moet gaan doen. En dat antwoord is wat mij betreft nee. Als blijkt dat die discussie hier geen zin heeft waarom ga je hem dan beginnen. Eerst zeggen van 'dit heeft geen zin, begin er niet over.' maar vaak als jij dat zegt heb je het hoogste woord. Prima, maar het heeft dus geen zin. Wanneer je het er niet mee eens bent, klaag bij de mensen waarbij je moet zijn en niet bij medewerkers. Die mogen op dat moment dan wel de vertegenwoordiger zijn van Bax op dit forum, maar bedenk wel even het doel van dit forum. Dat is namelijk ook gewoon commercieel en dus de ervaringen delen over producten, het beantwoorden van vragen van klanten door medewerkers en andere klanten. Niet om hoog en laag te springen over hun salesbeleid. Want daar kom je op een forum denk niet zo ver mee, of denk jij van wel?

Dan zou ik via jouw vaste contactpersoon eens proberen bij mensen van Bax te komen die hier over gaan en niet van alles op dit forum te gaan schreeuwen. Want het gaat over een onderwerp dat je hier echt niet gaat 'oplossen' en iedereen die een beetje nadenkt ziet wel hoe het gaat. Zo gaat het namelijk overal. Bij supermarkten, bol.com, reisbureaus, noem maar op. De tactiek die gebruikt wordt zal niet illegaal zijn, er zullen overal wel regeltjes bestaan die via deze weg adverteren en aanbiedingen presenteren mogelijk maakt. Het kan me eigenlijk niets schelen, ben hier gewoon het goedkoopste uit. Klaar.

Ik snap waarom, maar hier is het een zinloze discussie, sfeer verpestend en daarom zou ik adviseren aan de mensen die het hier niet mee eens zijn dit gewoon direct met Bax zelf uit te vechten...

Hmmm misschien je naam veranderen in noord koreaan in plaats van groninger.
                Of ik kijk er gewoon wat nuchter tegenaan. Ik zeg ook niet dat je je mond moet houden, en je wordt ook niet gedwongen, zoals in Noord-Korea, om naar een bepaalde winkel te gaan, je mond te houden. En kan je mond hier blijven open trekken, ik zeg alleen dat het misschien niet heel handig is. Aangezien je zelf dus al zegt dat het zinloos is en ik denk dat je dit beter direct met Bax kan bespreken. Of ben met deze uitspraak al weer gelijk een andere werelddictator? Nogmaals ik vraag het niet met me eens te zijn. Al vind ik wel dat jij soms wel net iets te hard je mond opentrekt en je taalgebruik wel iets genuanceerder mag. Maakt de sfeer gelijk zo vijandig, nergens voor nodig. Zeg niet dat ik er zelf een heilig boontje in ben trouwens.

Comment

De discussie met Ronald heeft geen zin aangezien hij zijn eigen posts aanpast en / of die van andere verwijderd. Dat is iets wat ik niet nodig heb om de discussie te voeren.

Zo stond ook in zijn reactie (die dus aangepast is) dat ze tijdens een actie sommige producten wel moeten verhogen omdat anders door de korting de prijs te laag word en er een conflict is met de leverancier waardoor prijs afspraak en zelfs levering stop gezet kan worden. Hierin gaf hij zelf al aan in de post dat dat dus bij Europese wetgeving niet mag maar toch gebeurt en het erg moeilijk te bewijzen is. Maar ja als je dan zelf alles gaat lopen veranderen word het wel haast onmogelijk om er op in te gaan. Zo was dit ookal in een ander topic waar eerst allemaal raar en vreemd was wat ik zei, zelfs met zijn quote erbij was ik nog de boeman. 2 dagen later alles weg en staat hij interresant te doen met wat ik heel de tijd al riep en word het topic gesloten. Daarom is het in mijn ogen zinloos om er met hem op in te gaan aangezien al bewezen is dat dingen toch zo gemaakt worden dat hij er als de held uit wil springen.

Maar ook hier dwalen we inderdaad wat af. Gaat steeds minder over wat wel en wat niet een nog meer over ja maar jij en ja maar ik.....

Enne dat ik zo direct reageer tja aart van het beestje. Ik ben dan ook niet zo van de achterliggende boodschappen maar meer. Dit is hoe ik het vind en zie. Niet altijd even fijn om te horen maar zo is het wel. Ik vind het zelf juist prettige manier van werken. Duidelijk helder en niet van dat stiekem en geheim zinnig met allemaal achterliggende gedachte.

Comment

Een aanbieding (als het dat is) en kortingen lijken altijd leuk (net als een autohandelaar die je matst ) maar waar het mij om gaat is wat ik er voor moet betalen..
                    Er staan zat dingen op Bax-Shop (en in ander winkels) die voor mij te duur zijn.
                    Niet dat ik het geld er niet voor heb of dat het dat niet waard (in waarde) is, maar ik heb het er niet voor over (dus te duur voor mij).
                    Om die zelfde reden koop ik toch ook wel eens wat in het 'goedkoper' segment omdat de duurdere voor mij te duur zijn.
                    En andersom zal ook waar zijn, dat ik iets koop wat voor een ander te duur is, maar wat ik er wel voor over heb.

Volgens mij moet je je ook helemaal niet laten (mis)leiden door aanbiedingen, kortingen e.d.
                    Maar ja, ik weet dat er genoeg mensen zijn die koopziek zijn en alles moeten hebben. Daar zal het dan ook wel voor werken dan denk ik.
                    Maar snap TS ook wel. Iets is 'te duur' en als je dan van een aanbieding hoort en ziet dat het nog steeds 'te duur' (zelfde prijs) is voel je je belazerd.
                    Keuze van de winkelier denk ik dan hoe deze met zijn klanten wil omgaan...
                    Just my 2 cents... :p
                    Last edited by BT-Studio; Monday-16-03-2015, 13:29. Reason: Spelling veranderd (niet inhoud) :)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post

Volgens mij moet je je ook helemaal niet laten (mis)leiden door aanbiedingen, kortingen e.d.
                      Maar ja, ik weet dat er genoeg mensen zijn die koopziek zijn en alles moeten hebben. Daar zal het dan ook wel voor werken dan denk ik.
                      Maar snap TS ook wel. Iets is 'te duur' en als je dan van een aanbieding hoort en ziet dat het nog steeds 'te duur' (zelfde prijs) is voel je je belazerd.
                      Keuze van de winkelier denk ik dan hoe deze met zijn klanten wil omgaan...
                      Just my 2 cents... :p
                      Dat bedoel ik dus ook. Dat er meer dan genoeg zijn die denken ohhhhh hebben hebben hebben en het niet in de gaten hebben.

Ik kijk voor mezelf ook van goh wat moet er werkelijk voor afgerekend en is het mij waard. Helaas ziet niet iedereen het zo. Dan kan deze manier van adverteren wel vervelend (voor zover je er aan kan storen) werken.

Comment

Volgens mij snapt meneer groninger niet helemaal hoe fora en social media werken.
                        Zelfs de Bax shop denkt er anders over:
                        Het forum blijft dé plek waar u met anderen uw mening kunt delen en kennis kunt uitwisselen.
                        Daarnaast is de helpdesk van de bax zo slecht, je kan bellen wat je wilt maar er wordt weinig opgelost. Totdat je een negatief berichtje op facebook of een vergelijkingssite achterlaat. Dan ineens gaan er belletjes rinkelen, wordt je binnen een uur terug gebeld of je alsjeblieft het bericht kan verwijderen en dat ze het meteen gaan oplossen.
                        Zo werkt het bij bijna alle grotere bedrijven die heel afhankelijk zijn van de berichten op internet.

Niet voor niets verloot de bax geld als je een positieve referentie achterlaat. Een berg negatieve reacties kan zo het einde zijn voor een webshop. Ongeacht de prijzen.
                        Ik wil daarmee niet zeggen dat dit topic daar verder invloed op heeft, maar het zijn wel dingen die voor altijd op het internet blijven staan.
                        Gelukkig voor bax komen er niet zoveel mensen op het forum en kan google het forum ook niet echt goed vinden, maar het risico blijft altijd aanwezig.

Comment

Naar mijn mening wordt de lading van dit draadje te negatief en worden bovendien aannames gebezigd die niet overheenkomen met de werkelijkheid. We zijn niet in Noord Korea, maar dit is wel ons eigen forum en aangezien ik moderator ben heb ik besloten dit draadje te sluiten.

Comment

Working...
                          X