Announcement

Collapse
No announcement yet.

bestelling zonder BTW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bestelling zonder BTW

    Hallo

    ik heb op dinsdag een bestelling gedaan zoals ik vorige bestelling deed niets speciaals.
    in mijn winkelmand zou ik voor een 100 euro moeten betalen, ik klik op betalen en kom op mijn online betaling van mijn bank en zie daar dat ik slechts 80 euro moet betalen.
    ik dacht eerst nog van tiens misschien is er een actie of een korting dat ik over het hoofd had gezien en ik doe de betaling.
    daarna check ik mijn account en zie ik dat ik een bestelling zonder BTW heb geplaatst.
    ik zou niet weten hoe je dat moet doen dus ik weet ook niet hoe dit werkt......
    ik heb direct na mijn betaling een mail gestuurd naar de helpdesk maar daar kreeg ik het antwoord dat het mijn fout is en dat deze factuur niet kan rechtgezet worden ????

    1) ik snap niet goed hoe ik een bestelling kan plaatsen zonder btw
    2) wat gebeurt er nu want die btw is niet betaald
    3) hoe is dit op te lossen ? ik had zelf voorgesteld om deze factuur te annuleren en dat ik de nieuwe wel zou overschrijven maar ze vertelden dat dit niet kon

    ik heb wel een btw nummer toegevoegd aan mijn account want ik ben dj als zelfstandig in bijberoep maar ik geniet van de btw vrijstelling omdat ik minder dan 5.600 euro verdien ( wetgeving belgie ).
    dat wil zeggen dat ik facturen mag uitschrijven zonder BTW maar dat ik dus ook de BTW niet kan recupereren bij aankoop.

    wie weet raad ?

  • #2
    Originally posted by gunther View Post
    Hallo

    ik heb op dinsdag een bestelling gedaan zoals ik vorige bestelling deed niets speciaals.
    in mijn winkelmand zou ik voor een 100 euro moeten betalen, ik klik op betalen en kom op mijn online betaling van mijn bank en zie daar dat ik slechts 80 euro moet betalen.
    ik dacht eerst nog van tiens misschien is er een actie of een korting dat ik over het hoofd had gezien en ik doe de betaling.
    daarna check ik mijn account en zie ik dat ik een bestelling zonder BTW heb geplaatst.
    ik zou niet weten hoe je dat moet doen dus ik weet ook niet hoe dit werkt......
    ik heb direct na mijn betaling een mail gestuurd naar de helpdesk maar daar kreeg ik het antwoord dat het mijn fout is en dat deze factuur niet kan rechtgezet worden ????

    1) ik snap niet goed hoe ik een bestelling kan plaatsen zonder btw
    2) wat gebeurt er nu want die btw is niet betaald
    3) hoe is dit op te lossen ? ik had zelf voorgesteld om deze factuur te annuleren en dat ik de nieuwe wel zou overschrijven maar ze vertelden dat dit niet kon

    ik heb wel een btw nummer toegevoegd aan mijn account want ik ben dj als zelfstandig in bijberoep maar ik geniet van de btw vrijstelling omdat ik minder dan 5.600 euro verdien ( wetgeving belgie ).
    dat wil zeggen dat ik facturen mag uitschrijven zonder BTW maar dat ik dus ook de BTW niet kan recupereren bij aankoop.

    wie weet raad ?
    Dit klinkt mij vreemd in de oren, ik begrijp niet dat Bax dit niet wil corrigeren. Naar mijn weten is het de plicht van de verkopende partij om BTW te berekenen, tenzij er duidelijke redenen zijn dat dit niet zou moeten gebeuren. Als jij zorgvuldig bij Bax aangeeft dat er geen redenen zijn dat je geen BTW zou hoeven betalen (leg dit vast, kan als bewijsmateriaal dienen) dan denk ik dat jij verder vrij-uit gaat. Dit zou de helpdesk verder moeten oppakken mijns inziens.
    Overigens is dit geen poging jou tegen Bax op te zetten, noch een poging om fraude in de hand te werken.

    Comment


    • #3
      Wat hier gebeurd is, is logisch te verklaren vanuit ons systeem. Omdat we met veel zakelijke klanten uit België werken hebben we een feature ingebouwd voor zakelijke klanten die zonder BTW bestellen. Wanneer iemand die niet woonachtig in Nederland is, geen verzendadres heeft binnen Nederland, bij ons een zakelijk account aanmaakt en het BTW nummer ingeeft wordt de bestelling automatisch zonder BTW geplaatst. Het gaat hier dan om een intracommunautaire levering. Een klacht als hierboven heb ik nog niet eerder gehoord, dus waarschijnlijk wist de helpdeskmedewerker ook niet het fijne ervan.

      Wij hebben voor dit automatische proces gekozen omdat er heel veel vraag naar was vanuit Belgie. In het verleden verwerkten we alle BTW vrije bestellingen handmatig en op den duur moesten we hier fulltime een medewerker op zetten om deze bestellingen af te handelen.

      Voor mij is het absoluut geen probleem een factuur inclusief de BTW te maken. Via je e-mail adres kon ik je niet in het systeem vinden, maar als je je factuur- of ordernummer even doorgeeft, dan krijg je van mij een factuur inclusief BTW en een betaallink om het BTW bedrag mee te voldoen.

      Graag zou ik ook willen weten wie je op de helpdesk gesproken hebt, want deze collega kan wel een opfriscursus gebruiken ;)

      Comment


      • #4
        kijk, zo hoort het!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          Wat hier gebeurd is, is logisch te verklaren vanuit ons systeem. Omdat we met veel zakelijke klanten uit België werken hebben we een feature ingebouwd voor zakelijke klanten die zonder BTW bestellen. Wanneer iemand die niet woonachtig in Nederland is, geen verzendadres heeft binnen Nederland, bij ons een zakelijk account aanmaakt en het BTW nummer ingeeft wordt de bestelling automatisch zonder BTW geplaatst. Het gaat hier dan om een intracommunautaire levering. Een klacht als hierboven heb ik nog niet eerder gehoord, dus waarschijnlijk wist de helpdeskmedewerker ook niet het fijne ervan.

          Wij hebben voor dit automatische proces gekozen omdat er heel veel vraag naar was vanuit Belgie. In het verleden verwerkten we alle BTW vrije bestellingen handmatig en op den duur moesten we hier fulltime een medewerker op zetten om deze bestellingen af te handelen.

          Voor mij is het absoluut geen probleem een factuur inclusief de BTW te maken. Via je e-mail adres kon ik je niet in het systeem vinden, maar als je je factuur- of ordernummer even doorgeeft, dan krijg je van mij een factuur inclusief BTW en een betaallink om het BTW bedrag mee te voldoen.

          Graag zou ik ook willen weten wie je op de helpdesk gesproken hebt, want deze collega kan wel een opfriscursus gebruiken ;)

          hey

          bedankt voor je reactie en ondertussen is het opgelost, en snap jullie systeem nu ook wel.
          ik zal bij een volgende bestelling goed checken of het met of zonder BTW is :)
          de opfriscursus is denk ik voor Kim :)

          Comment


          • #6
            Gelukkig is het opgelost! Excuses nog voor deze slechte communicatie in eerste instantie.

            Ik heb begrepen dat de opfriscursus inmiddels gegeven is ;)

            Comment

            Working...
            X