Ik heb Maart vorig jaar de ATH-M50x koptelefoon gekocht bij Bax-shop.nl en ben er sindsdien erg tevreden over. Vorige week echter, kwam na het afzetten van de koptelefoon de oorschelp opeens los.
Het bleek dat één van de twee pinnetjes van de hendel die aan de linker oorschelp vast zit er af is gebroken/gebogen:
Ik heb het product retour gestuurd, maar er wordt nu aan mij verteld dat het onder gebruiksschade valt. Ik heb echter de koptelefoon nooit onjuist behandeld. Mede door een vorige ervaring met dure oortjes ben ik juist voorzichtig met het product omgegaan en heb nooit iets geforceerd.
Naar mijn mening valt dit onder een productiefout want het is raar dat bij een product met bewegende delen die bedoelt zijn om te bewegen het pinnetje zomaar is afgebroken. Ik heb aan de andere kant nog gevoeld aan het andere pinnetje en dat komt echt niet zomaar los zonder ongebruikelijk veel kracht te zetten.
In de mail is mij vertelt dat de totale reparatiekosten voor zo'n lullig pinnentje op €54.90 (erg hoog bedrag niet?) uitkomt wat bijna de helft van de prijs is dat ik voor de koptelefoon betaald heb. Daar ga ik niet mee akkoord, mede omdat ik geen garantie heb dat er niet weer een ander pinnentje zomaar afbreekt en aangezien de schuld niet bij mij ligt.
Bij het niet akkoord gaan echter wordt het product voor €25 euro teruggestuurd omdat er onderzoekskosten bij zitten. Ik vind dit nergens op slaan omdat dat zogenaamde onderzoek al door mij verricht is. Ik heb namelijk zelf gezegd wat er mis is. En verder is het in dit geval secondewerk om te zien wat er mis is. Zelfs zonder mijn toelichting.
Ik heb het gevoel dat de RMA service van Bax-shop mij in een soort wurggreep houdt van buiten proportionele hoge reparatie- en onderzoekskosten.
Wie kan mij helpen dit tot een goed einde te brengen?
Het bleek dat één van de twee pinnetjes van de hendel die aan de linker oorschelp vast zit er af is gebroken/gebogen:
Ik heb het product retour gestuurd, maar er wordt nu aan mij verteld dat het onder gebruiksschade valt. Ik heb echter de koptelefoon nooit onjuist behandeld. Mede door een vorige ervaring met dure oortjes ben ik juist voorzichtig met het product omgegaan en heb nooit iets geforceerd.
Naar mijn mening valt dit onder een productiefout want het is raar dat bij een product met bewegende delen die bedoelt zijn om te bewegen het pinnetje zomaar is afgebroken. Ik heb aan de andere kant nog gevoeld aan het andere pinnetje en dat komt echt niet zomaar los zonder ongebruikelijk veel kracht te zetten.
In de mail is mij vertelt dat de totale reparatiekosten voor zo'n lullig pinnentje op €54.90 (erg hoog bedrag niet?) uitkomt wat bijna de helft van de prijs is dat ik voor de koptelefoon betaald heb. Daar ga ik niet mee akkoord, mede omdat ik geen garantie heb dat er niet weer een ander pinnentje zomaar afbreekt en aangezien de schuld niet bij mij ligt.
Bij het niet akkoord gaan echter wordt het product voor €25 euro teruggestuurd omdat er onderzoekskosten bij zitten. Ik vind dit nergens op slaan omdat dat zogenaamde onderzoek al door mij verricht is. Ik heb namelijk zelf gezegd wat er mis is. En verder is het in dit geval secondewerk om te zien wat er mis is. Zelfs zonder mijn toelichting.
Ik heb het gevoel dat de RMA service van Bax-shop mij in een soort wurggreep houdt van buiten proportionele hoge reparatie- en onderzoekskosten.
Wie kan mij helpen dit tot een goed einde te brengen?
Comment