Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ontevreden over retour/garantie procedure ATH-M50x koptelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ontevreden over retour/garantie procedure ATH-M50x koptelefoon

Ik heb Maart vorig jaar de ATH-M50x koptelefoon gekocht bij Bax-shop.nl en ben er sindsdien erg tevreden over. Vorige week echter, kwam na het afzetten van de koptelefoon de oorschelp opeens los.
    Het bleek dat één van de twee pinnetjes van de hendel die aan de linker oorschelp vast zit er af is gebroken/gebogen:

Ik heb het product retour gestuurd, maar er wordt nu aan mij verteld dat het onder gebruiksschade valt. Ik heb echter de koptelefoon nooit onjuist behandeld. Mede door een vorige ervaring met dure oortjes ben ik juist voorzichtig met het product omgegaan en heb nooit iets geforceerd.
    Naar mijn mening valt dit onder een productiefout want het is raar dat bij een product met bewegende delen die bedoelt zijn om te bewegen het pinnetje zomaar is afgebroken. Ik heb aan de andere kant nog gevoeld aan het andere pinnetje en dat komt echt niet zomaar los zonder ongebruikelijk veel kracht te zetten.

In de mail is mij vertelt dat de totale reparatiekosten voor zo'n lullig pinnentje op €54.90 (erg hoog bedrag niet?) uitkomt wat bijna de helft van de prijs is dat ik voor de koptelefoon betaald heb. Daar ga ik niet mee akkoord, mede omdat ik geen garantie heb dat er niet weer een ander pinnentje zomaar afbreekt en aangezien de schuld niet bij mij ligt.
    Bij het niet akkoord gaan echter wordt het product voor €25 euro teruggestuurd omdat er onderzoekskosten bij zitten. Ik vind dit nergens op slaan omdat dat zogenaamde onderzoek al door mij verricht is. Ik heb namelijk zelf gezegd wat er mis is. En verder is het in dit geval secondewerk om te zien wat er mis is. Zelfs zonder mijn toelichting.

Ik heb het gevoel dat de RMA service van Bax-shop mij in een soort wurggreep houdt van buiten proportionele hoge reparatie- en onderzoekskosten.

Wie kan mij helpen dit tot een goed einde te brengen?

Vervelend dat je hoofdtelefoon zo snel kapot gegaan is en ik heb begrip voor je reactie. Maar om even wat duidelijk te maken: wij verzinnen deze prijzen niet zelf. Je aankoop wordt geretourneerd naar een officiële Audio Technica verdeler en daar wordt het product bekeken. We hebben van de leverancier begrepen dat ze het niet onder garantie willen repareren en ze hebben ons een prijsopgave gestuurd. De prijzen heb je van ons gehad en ik ben het met je eens wanneer je zegt dat de kosten erg hoog zijn in verhouding tot het euvel.

Ik beloof een goed woordje voor je te doen bij onze RMA afdeling en ik ga ervan uit dat ze er deze week nog even bij je op terugkomen.

Comment

Dankjewel voor je reactie *ThumbsUp*. Ik wacht de mail af.

Comment

Ik kan je alvast verklappen dat wij de kosten over gaan nemen ;)

Comment

Alweer bedankt. Een mail heb ik overigens nog niet gehad.

Comment

Ik zal de bevestiging nog naar je laten versturen zodat je dit voor jezelf zwart op wit hebt!

Comment

Ik heb de mail binnen. Hartstikke bedankt voor je hulp. Alweer een dikke *ThumbsUp*. Hiermee is mijn probleem opgelost.

Comment

Working...
              X