Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakket verkeerd afgeleverd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pakket verkeerd afgeleverd

Ik heb een groot probleem.

Mijn bestelling van gister is afgeleverd aan de verkeerde persoon op het verkeerde adres. Deze persoon heeft hiervoor getekend en dus feitelijk een kado van 65 euro van mij gekregen.

Hoe moeten we dit nu oplossen?

Moet ik iets doen, doet Bax iets?
    Last edited by JPSholland; Tuesday-08-12-2009, 19:26.

Ik wil je vragen om een mail te sturen naar helpdesk [at] bax-shop.nl met je debiteurnummer, datum van versturen, datum van leveren (als je dit weet natuurlijk) en je barcode (AKA Track & Trace nummer).

Graag in je mail uitleggen wat er precies gebeurd is dan kan er uitgezocht worden waar dit pakket zich bevind, en er wordt daadwerkelijk actie ondernomen ja. Want dit mag namelijk niet gebeuren!

Overigens kun je natuurlijk ook bellen naar (0113) 212703 maar een mail vind ik persoonlijk makkelijker om informatie door te geven. Wat het makkelijkst is voor je ;)

Jammer trouwens dat dit je is overkomen! Hoop dat het niet nog eens voorkomt!

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
      Mijn bestelling van gister is afgeleverd aan de verkeerde persoon op het verkeerde adres. Deze persoon heeft hiervoor getekend en dus feitelijk een kado van 65 euro van mij gekregen.
      Feitelijk is deze persoon houder maar geen eigenaar; jij kunt je bezit altijd terug op eisen.

Comment

Ik heb gemaild.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
          Feitelijk is deze persoon houder maar geen eigenaar; jij kunt je bezit altijd terug op eisen.
          Tsja, in mijn buurt woont geen S de Groot, dus God mag weten waar het pakket in werkelijkheid is afgeleverd.

Comment

Hoe weet je overigens precies dat er voor het pakket getekend is en dat hij ook daadwerkelijk afgeleverd is?

Comment

dat staat keurig op de tnt track & trace site aangegeven, kompleet met de handtekening die je op hun digitale apparaatje moet zetten.

Ik zal je de link geven:

Ik ga ervan uit dat ik mijn geld kwijt ben. Op papier, en daar gaat de tnt vanuit, klopt het precies op de handtekening na. En die schauffeurs rijden constant andere routes en zien zoveel pakketen dat die dit echt niet meer weten. De ontvanger weet dit en profiteerd daarvan.
              Last edited by JPSholland; Tuesday-08-12-2009, 20:49.

Comment

Ah, was ik niet van op de hoogte hoe dat tegenwoordig zo wordt opgegeven.

Hopelijk wordt het door TNT opgelost!

Comment

Nee, de tnt kan alleen maar van het papierwerk uitgaan en dat klopt.

Comment

Ik bestel alles onder rembours. Dan maar paar euro meer betalen ,Heb me buik ook ondertussen vol van de tnt. Hoop dat het gauw opgelost word voor je,en je pakket terug krijgt. mvg henk

Comment

Onder rembours is bijna niet meer te betalen voor mij. Alles wordt dan 17 euro duurder. Zeker als je, je spulletjes per maand moet uitbereiden wordt het een hele dure grap.

Aan Bax:

Versturen jullie verzekerd of onverzekerd?

Comment

Is het voor Bax geen optie om over te stappen op DHL, DPD?

Hoor de laatste tijd ook steeds meer fouten bij TNT..

Comment

Ik denk dat Bax over moet stappen op UPS. Ik heb even stevig rondgesnuffeld op consumenten sites en daaruit blijkt dat een handtekening voor TNT en DHL geen enkele betekenis hebben, volgens TNT: ook al zou mickey mouse ondertekenen. Getekend is afgeleverd en daarmee punt. In mijn geval heeft S de Groot daarvan bewust geprofiteerd.

UPS daartegen gebruikt de handtekening wel als aflevercontrole en vraagt ook naar een legitimatie. Geen legitimatie, geen pakket krijgen.

Bax zou het eens serieus moeten overwegen, wand uiteindelijk plukken ook jullie de zure vruchten door het gekloot van TNT.

EDIT:

Op kopersbelangen.nl vond ik een reden waarom de TNT er zich met een jantje van leiden vanaf maakt, ze maken gebruik van een kronkel in de wet:

Als consument kun je met je klachten niet bij TNT terecht. De winkel schakelt TNT wel in als vervoerder, maar uiteindelijk is de winkel verantwoordelijk naar de klant en dus ook voor het nalaten van TNT. Bij problemen met het bezorgen van een pakket kun je de winkel hierop aanspreken en het geld van de bestelling terugvragen. Als de winkel de problemen niet oplost, kun je terecht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. De winkel moet dan wel aangesloten zijn bij deze branchevereniging. (Bron Kassa via kopersbelangen.nl)

Ik blijf het raar vinden, je wil toch al bedrijf graag een kwaliteitsproduct neerzetten? TNT, DHL en Selectvracht dus kennelijk niet.
                          Last edited by JPSholland; Wednesday-09-12-2009, 12:44.

Comment

Heren,

een tijdje terug ging op een ander topic dezelfde discussie, daar heb ik toentertijd op gereageerd. Aangezien we er nog steeds zo over denken, hier een quote van die reactie:

Originally posted by SuperMatt View Post
                            Goedemiddag heren/dames,

ik wil graag even op deze discussie inhaken en het standpunt van Bax-shop.nl duidelijk en helder stellen.

Wij versturen inderdaad via TNT, dit omdat we daar vanaf het begin zaken mee hebben gedaan. Wel eens een uitstapje gemaakt naar DHL e.a., maar de systemen van TNT waren al dusdanig bij ons geïmplementeerd/vertrouwd/goed werkend dat we hier toentertijd mee door zijn gegaan. We hebben op dit moment een groot aantal pakketten per dag, hierdoor goede tarieven en het handige programma werkt op het moment redelijk, maar de uiteindelijke afhandeling is altijd nog steeds mensenwerk. Helaas heeft TNT nog geen robots die als postbode met instructies geprogrammeerd kunnen worden, die nooit fouten maken en die altijd netjes om een handtekening (want elk pakket moet MET handtekening worden afgeleverd) vragen. Wellicht dat we daar ooit eens in de toekomst naar toe gaan, maar of wij dat nog mee zullen maken...

Wat WEL het geval is, is dat de klant zoals Bart altijd zaken doet met ons. Het is onze verantwoordelijkheid om alles bij de klant af te leveren, linksom of rechtsom. Ik snap heel goed dat Bart z’n klacht bij ons indient in plaats van bij TNT, omdat hij ook daadwerkelijk zaken doet of heeft gedaan met ons en niet met de vervoerder. De vervoerder is namelijk een middel dat Bax-shop.nl aanwendt om de bestelling compleet te maken en af te ronden.

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Bart en de kwestie even op een goede en prettige manier uitgepraat. Ik ga hier zeker melding van maken bij TNT om zodoende de vervoerder inzicht te verschaffen in het nog beter laten functioneren van hun diensten en mensen. Want, laten we wel eerlijk zijn: nobody is perfect. Ook TNT kan nog veel beter en met meldingen van dit soort klachten worden hun fouten alleen nog maar helderder zichtbaar, en hiermee dus ook gelijk de eventuele oplossingen!

Dit alles wil ik besluiten door jullie, de klanten, gerust te stellen: Als wij iets versturen via TNT en het raakt zoek/beschadigd/kwijt/gestolen/etc, is het ONS probleem! Wij zoeken dan zo spoedig mogelijk een zo goed mogelijk passende oplossing voor de klant, zodat de klant tevreden is. Want dat, dames en heren, is namelijk écht wat ons vrijdagmiddag om 18.00 een prettig weekend bezorgd.
                            Dit is de reactie van een tijd terug, en zo denken wij er eigenlijk nog steeds over. Oftewel: alle fouten die TNT maakt lossen wij graag voor jullie op.

Nog vragen of andere opmerkingen? Schroom dan niet om contact op te nemen, bellen mag ook altijd!

Vriendelijke groet,

Matthijs
                            Sales Bax-shop.nl
                            Last edited by SuperMatt; Wednesday-09-12-2009, 15:04.

Comment

Ik heb de maanbloem inmiddels thuis, hij is geleverd in een erg grote doos. Hij is inderdaad aan iemand geleverd die stomweg heeft getekend zonder nadenken. De bezorger heeft hem zelf teruggehaald en vandaag afgeleverd. Hij snapt zelf ook niet hoe hij erbij kwam om dat op het verkeerde adres af te leveren, temeer ook omdat hij bijde lasers hier heeft bezorgd.

Opgelost dus.

Oh ja, ik heb de lamp "voor het geval dat" nagekeken, maar er mankeerd niets aan.
                              Last edited by JPSholland; Wednesday-09-12-2009, 19:15.

Comment

Working...
                              X