Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grootte van pakket

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Grootte van pakket

Ik heb gisteren zo'n 230v/300 watt lampje van de veiling besteld.
    En kreeg hem vanochtend binnen, alleen waarom zo'n grootte doos om zo'n klein lampje!
    Nu moet ik perse thuisblijven terwijl het ook via de post binnen had kunnen komen. Waarom doen jullie dit?
    (De enige reden wat ik kan bedenken is: dat ze zekerheid willen hebben dat het artikel echt bij de klant is binnengekomen)

[p.s: zie nu net dat ik een spellingsfout in de titel hebt gemaakt, excuses daarvoor :P]
    Last edited by Jasper; Thursday-27-05-2010, 17:17.

Die doos zit als het goed is vol met verpakkingsmateriaal, om er voor te zorgen dat schokken en stoten goed worden opgevangen en je lampje heel aankomt.
    We willen gewoon voorkomen dat jij een defect lampje aantreft in je doos. ;)

Wellicht had het lampje in een envelop gepast, maar als die lekker geplet wordt in een TNT-postbezorgtas, is het niet zo'n kunst om te raden wat er dan mee gebeurt.

Comment

Past het lampje door de brievenbus? Als ze hem door de brievenbus proppen heb je waarschijnlijk een kapot lampje op je deurmat.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Die doos zit als het goed is vol met verpakkingsmateriaal, om er voor te zorgen dat schokken en stoten goed worden opgevangen en je lampje heel aankomt.
        We willen gewoon voorkomen dat jij een defect lampje aantreft in je doos. ;)
        Zelfde verhaal met mijn waardebon, alhoewel ik betwijfel of het echt nodig was :cool:.

Comment

Spelfautje aangepast :).

Comment

Originally posted by rick1993 View Post
            Zelfde verhaal met mijn waardebon, alhoewel ik betwijfel of het echt nodig was :cool:.
            Dit vind ik ook, waarom een mega grote doos, terwijl het ook gewoon een envelop kan zijn, met een kortingsbon erin?

Comment

Een pakket is altijd terug te vinden in de database van TNT. Mocht je pakket met je bon dus weg zijn, is er vast nog wel iets te regelen.

Bij 'n brief is dit een ander verhaal.

Comment

Ik bedoel dan wel van die zachte witte brieven met van dat bobbeltjesplastic aan de binnenkant he!

Comment

Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat Bax een contract heeft met TNT voor pakketten, waar ze een vast bedrag per jaar betalen voor onbeperkt verzenden.
                  Dan heb je dus de afweging:
                  Kosten brievenbus zending + verpakkingsmateriaal VS verpakkingsmateriaal pakket (zeer groot ingekocht waarschijnlijk)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
                    Ik bedoel dan wel van die zachte witte brieven met van dat bobbeltjesplastic aan de binnenkant he!
                    Maar dan nog, als dat in een TNT postbezorgtas terechtkomt samen met bijvoorbeeld een leuke stapel welbekende blauwe brieven van de Belastingdienst, ik noem maar wat, en dat wordt lekker geplet, dan gaan die bubbeltjes ook niet veel meer doen.
                    Hiernaast zijn er ook veel postbodes die op de fiets rijden, al dat geschud op de klinkers zijn ook niet zo goed voor je lampje op een fiets (die heeft namelijk geen vering, een bus wel + wat demping van andere pakketten).

Comment

Het is gewoon veiliger. Voor een pakket pakt het magazijn de best passende doos en vult die op met beschermend verpakkingsmateriaal. Vaak ook nog een magazine en een pennetje erbij =)

Daarnaast wordt alles verstuurd met als vereiste een handtekening voor ontvangst. Je moet dus altijd aanwezig zijn voor je pakket, omdat jij je handtekening moet zetten. (Althans, zo zou het moeten gaan, de praktijk laat echter weten dat nog steeds een aantal regio's postbezorgers hebben die het hier niet al te nauw mee nemen).

Comment

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Wees blij dat ze je pakketje goed inpakken zodat er niks mee kan gebeuren. Zoals Rick al zegt, als hij in de posttas zit kan hij aardig geplet worden, hoeveel opvulmateriaal er ook in dat envelopje zit.

En volgens mij kwamen ze het pakketje ook nog 's morgens bij je afleveren (bij mij komen ze altijd eind van de middag) en heb je niet de heledag zitten wachten..

Comment

Het gaat er mij gewoon om of het niet in een envalop verstuurd kan worden.
                          Nu gaat het dit keer om een lampje, maar stel dat het een rca kabeltje van 0,50 cm is.
                          Dan moet je heel de dag thuisblijven terwijl het ook in de brievenbus had kunnen liggen?

Comment

Bij ons hebben ze mijn 290 euro mengpaneel ''gewoon'' even in het tuin huisje gelegt en ik heb niks ondertekend het zelfde bij mijn p-700 versterker. Soms zetten ze het letterlijk op straat wat je hier nog eens tegenkomt bij tnt post bezorgers.

Comment

Walter,

Mocht nog iets dergelijks gebeuren als je bij ons bestelt, doe dan even een belletje naar de helpdesk en vraag naar Matthijs. We hebben goed contact met TNT en dit mag gewoon niet voorkomen.

Comment

Working...
                              X