Ik wil voor de lol een internetradio maken... Maar wat moet ik daar voor hebben kwa software? En verdere tips zijn altijd welkom.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Prodjuser past zijn flightcases ongevraagd en ongemeld aan.
Collapse
X
-
meest simpele is denk ik winamp + shoutcast
Zelf doe ik het met shoutcast en SAM2 Broadcaster.
Je kunt ipv shoutcast ook Icecast gebruiken geloof ik.
Verder kun je nog kiezen om je eigen pc als radio-server te gebruiken of gebruik maken van een (betaalde) centrale server.
Comment
-
Ik wil op dat station samen draaien met kees (DJ Ca$E) kan kees dan vanaf zijn pc draaien en ik ook van mijn eigen pc?
We hebben trouwens al een website: www.radio-apollo.tk
Comment
-
Originally posted by Ra_vermeest simpele is denk ik winamp + shoutcast
Zelf doe ik het met shoutcast en SAM2 Broadcaster.
Je kunt ipv shoutcast ook Icecast gebruiken geloof ik.
Verder kun je nog kiezen om je eigen pc als radio-server te gebruiken of gebruik maken van een (betaalde) centrale server.
Ik blijf lastig zijn, heb je de MYSQL database ook geinstalleerd?
Ben ook van plan het te gaan gebruiken, wil daarom net als Wessel graag wat zaken helder hebben.
Alvast muchos gratias! Gr. Marco.
Comment
-
Originally posted by drive-in apollo DJ WesselHoe hebben jullie het hier met de DJ forum radio gedaan?
Wij hebben een streamserver gehuurd omdat als je met shoutcast vanaf je eigen computer gaat streamen je met je upload bandbreedte zit, al heb je nog zo'n snelle verbinding de max aantal in te loggen luisteraars blijft zeeeer beperkt tot een max van 4 op 96 kbps.
Let ook op dat je verplicht bent om buma/stemra te betalen en er zijn nog een hele hoop regels waar je je aan moet houden als je gaat streamen dus ook als je streamen gaatr vanaf je eigen computer!!!
@ DJInsidious -> suc6 :wink:
Comment
Comment