Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prodjuser past zijn flightcases ongevraagd en ongemeld aan.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prodjuser past zijn flightcases ongevraagd en ongemeld aan.

Ik wil voor de lol een internetradio maken... Maar wat moet ik daar voor hebben kwa software? En verdere tips zijn altijd welkom.

ga je dan alleen muziek draaien of ga je er ook talks tussen door doen :?:

Comment

Denk ut wel he :wink:

Comment

dan moet je wel een goeie mic hebben.....anders zal het niet zo heel fijn klinken :roll:

Maar dat had je waarschijnelijk zelf ook al bedacht :wink:

Comment

meest simpele is denk ik winamp + shoutcast

Zelf doe ik het met shoutcast en SAM2 Broadcaster.

Je kunt ipv shoutcast ook Icecast gebruiken geloof ik.
          Verder kun je nog kiezen om je eigen pc als radio-server te gebruiken of gebruik maken van een (betaalde) centrale server.

Comment

Oke bedankt!

Comment

Ik wil op dat station samen draaien met kees (DJ Ca$E) kan kees dan vanaf zijn pc draaien en ik ook van mijn eigen pc?

We hebben trouwens al een website: www.radio-apollo.tk

Comment

Het lijkt me wel ff belangrijk om te vertellen dat we het voor de lol doen :!:

Comment

euhm... de eerste zin van het eerste bericht...

:!: LEZEN :!:

Comment

oops :oops:

Comment

Originally posted by Ra_ver
                      meest simpele is denk ik winamp + shoutcast

Zelf doe ik het met shoutcast en SAM2 Broadcaster.

Je kunt ipv shoutcast ook Icecast gebruiken geloof ik.
                      Verder kun je nog kiezen om je eigen pc als radio-server te gebruiken of gebruik maken van een (betaalde) centrale server.
                      Dus als ik je goed begrijp heb je SHOUTcast als server op je eigen PC, en 'draai' je met SAM2 Broadcaster? Als ik zo vrij mag zijn, heb je voor SAM2 Broadcaster betaald, of heb je stiekem ergens een crackje, keymakertje of serialtje weggegapt?

Ik blijf lastig zijn, heb je de MYSQL database ook geinstalleerd?

Ben ook van plan het te gaan gebruiken, wil daarom net als Wessel graag wat zaken helder hebben.

Alvast muchos gratias! Gr. Marco.

Comment

Hoe hebben jullie het hier met de dj forum radio gedaan?

@ DJInsidious -> suc6 :wink:

Comment

Dankje, was vandaag ziek (voor de 3e keer dit jaar de griep :cry: ) en heb wat artikelen gelezen. Maar ik maak uit jou berichtje op dat het bij jou dus niet gelukt is:D?

Comment

Neuh.. we hebben alleen maar een website tot nu toe :(

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
                              Hoe hebben jullie het hier met de DJ forum radio gedaan?

Wij hebben een streamserver gehuurd omdat als je met shoutcast vanaf je eigen computer gaat streamen je met je upload bandbreedte zit, al heb je nog zo'n snelle verbinding de max aantal in te loggen luisteraars blijft zeeeer beperkt tot een max van 4 op 96 kbps.

Let ook op dat je verplicht bent om buma/stemra te betalen en er zijn nog een hele hoop regels waar je je aan moet houden als je gaat streamen dus ook als je streamen gaatr vanaf je eigen computer!!!

@ DJInsidious -> suc6 :wink:

Comment

Working...
                              X