Announcement

Collapse
No announcement yet.

Factuur ontbreekt bij bestelling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Factuur ontbreekt bij bestelling

Vandaag mijn VMB TE-034 binnengekregen. Prima levering zoals altijd. Alleen ontbrak de factuur. Dit is mij al eerder gebeurd. Vandaar dat ik extra de verpakkingen nagekeken heb. Zat daar dus niet in, ook is de factuur niet per mail verstuurd.
    Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk, maar het is denk ik wel even een aandachtspuntje. Facturen per mail sturen of in te zien op je eigen account hebben trouwens mijn voorkeur boven papieren facturen.

Ik heb dit destijds ook een keertje gehad. Ik heb een belletje naar Matthijs gedaan, en hij stuurde netjes alle facturen naar mij. ( Was er nog een aantal kwijt). Het is inderdaad een puntje waar ze af en toe op moeten letten.

Comment

Ik kan me herinneren dat onderop de pakbon (of iets in die richting) vermeld staat dat facturen worden verzonden op verzoek. Op deze manier wilt bax het milieu besparen.

Correct me if i'm wrong.

Comment

Omdat velen de factuur toch niet bewaren doen we dit inderdaad per mail of indien gewenst nadien per post, inderdaad vanwege het milieu.

Er komt een nieuw systeem hiervoor, maar dat is nog in aanbouw. Maar als je een mail hebt gestuurd naar de helpdesk krijg je hem vandaag nog in je mail ;)

Comment

Ah das mooi. Ja het aparte was dat de orderbevestiging, retourformulieren etc. wel altijd per mail kwamen, automatisch. En de factuur zit soms wel, soms niet in de doos. Maar ik begreep al dat er een nieuwe webshop/systeem aan komt. Kan je dan ook in je account al je facturen inzien?

Comment

Dat kan nu ook al. Bij acount onderhoud even doorklikken naar factuur en wala. van al je bestellingen.

Comment

Ik snap de beweegreden.. Maar doe mij toch elke keer maar een factuurtje mee hoor:p

Comment

Eerst kreeg ik altijd een factuur en toen alleen een pakbon op met dat je de factuur kan aanvragen en tegenwoordig altijd weer een factuur er bij. En ze bax-shop dozen zijn ook nieuw :) ik zag er trouwens 1 op school staan haha

Comment

Vroeger: Pakbon + factuur + retourformulier (in die volgorde)

Nu alleen de pakbon omdat niet iedereen behoefte heeft aan een factuur en retourformulier, wel kunnen deze altijd digtaal opgevraagd worden.

@ Malcolm, dat moet geen probleem zijn, zeker niet als je in je referentieveld bij het versturen van je order invult "Graag factuur meezenden". Degene die je order verwerkt zal dit dan als het goed is ook oppakken. Wil je het helemaal zeker weten, bel dan even met de helpdesk.

Comment

Ik vind het eigenlijk raar je krijgt overal een factuur als je iets koopt in de supermarkt, bol.com, de autogarage etc dus waarom bij bax niet?
                    Ook al is er geen behoefte naar bij sommige mensen vind ik dat er gewoon een bij moet zitten.

Vragen om een factuur vind ik irritant een factuur weggooien een stuk minder.

Comment

Als je gaat kijken naar de hoeveelheid facturen die er anders afgedrukt moeten worden, zijn er genoeg oerwouden blij met dit beleid. Het is een afweging die gemaakt moet worden, en Bax heeft het milieu en de weinige vraag naar facturen zwaarder mee laten rekenen dan de paar mensen (zoals partysound) die de factuur wel graag willen hebben.

Trouwens, wat je beter kunt doen is een mailtje sturen naar helpdesk [AT] bax-shop.nl met de mededeling dat je altijd je factuur mee wilt ontvangen, wij kunnen er nu niets aan doen maar de helpdesk wel.

Comment

Milieu kan inderdaad een doorslaggevende factor zijn. Al is mij overigens bij de kassa in Goes nooit gevraagd of ik wel of niet een factuur wil hebben. Zou daar dan ook een optie kunnen zijn.
                        Wel zou ik het persoonlijk handig vinden als de factuur automatisch per mail verstuurd wordt op het moment dat je iets in de webwinkel koopt. Dat kan volgens mij automatisch gegenereerd worden. De retourbon en de orderbevestiging gaan nu immers ook per mail. Daar zitten geen milieu-bezwaren aan en ik vind het zelf wel netjes staan. Beter dan om een factuur te moeten vragen denk ik.

Comment

Daar heb je wel een heel goed punt, ik zal het eens doorspelen! Bedankt voor het meedenken;)

Comment

Working...
                          X