Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm verkoopsovereenkomst en garantie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje ivm verkoopsovereenkomst en garantie

Dag allemaal,

ik weet niet of ik dit hier mag posten volgens de regels, zo niet: mijn excuses!

Ik heb momenteel 4 scanners verkocht via 2dehands.be (koper komt ze einde deze week afhalen). De koper vroeg ook of ik een verkoopsovereenkomst wou opstellen, word dit meer gedaan?

Dan betreffende de garantie, op de scanners (ook aangekocht op bax-shop trouwens) zit nog iets van een 11 maanden garantie, het factuur staat uiteraard op mijn naam. Hoe zit het dan als de koper iets moet retourneren? Moet ik dit aangeven aan Bax-shop dat iemand anders nu eigenaar is van de toestellen? Of kan daarvoor dan gewoon die verkoopsovereenkomst gebruikt worden?

Alvast bedankt!
    Dfreak

Een verkoop overeenkomst heb ik nog nooit meegegeven als ik iets 2e hands verkocht had. wel geef ik een kopie mee van de desbetreffende factuur voor eventueele retournering i.v.m de garantie.
    Maar als je het zeker wilt weten kan je het beste even contact opnemen met bax.

Comment

Beste Dfreak,

Het is in ieder geval noodzakelijk dat je een bewijs kunt overhandigen dat het geheel bij ons aangeschaft is. (Dat kan zelfs een factuurtje zijn dat alleen in ons systeem staat)

Verder kan je gewoon een kopietje van de factuur aanvragen via de helpdesk, per telefoon of mail, dan kun je ook gelijk vermelden dat de scans nu aan iemand anders toebehoren, dat kunnen ze dan opnemen in het opmerkingenveld van je account, mocht daar om gevraagd worden.

Comment

Als binnen de garantietermijn een defect product hebt kan het altijd gerepareerd worden. De factuur (en dus de datum waarop het aangeschaft is) staat altijd in ons systeem. Waar je goed op moet letten, is dat je de gegevens van de desbetreffende klant weet. Een debiteurnummer zou het mooiste zijn. Deze zie je overigens ook terug op de factuur/pakbon. Een postcode i.c.m. huisnummer is anders ook meer als voldoende.

Met die gegevens kan de desbetreffende medewerker de garantietermijn bevestigen en het retourproces in gang zetten. Mocht het defect gaan, bel dan even! En zorg ervoor dat op je retourformulier alsnog duidelijk vermeld staat naar welk adres het teruggezonden moet worden in verband met tweedehandskoop.

Het mag dan wellicht wat lastig klinken, dat valt wel mee hoor! Alleen de postcode+huisnummer of debiteurnummer noteren, als je dan belt, is alles goed te regelen.

Hoop dat je bovenstaande informatie nooit hoeft te gebruiken ;)

(Past dit trouwens niet beter in de webshop categorie?)

Comment

Verkast naar webshop-subforum.

Comment

Working...
          X