Announcement

Collapse
No announcement yet.

prijsvragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• prijsvragen

Wat ik me afvraag is hoe jullie de prijswinnaars bepalen van bepaalde prijsvragen.
    Daarmee bedoel ik:

- Kijken jullie naar leeftijd?
    - Wie bepaalt de winnaar(s)?
    - Kiezen jullie telkens een andere winnaar?

Ook een vraag aan mijn kant.

Klanten die meer kopen, winnen die eerder een prijs?

Comment

Het ik-voel-me-benadeeld-gehalte is hier hoog aanwezig.

Ik neem aan dat we mogen uitgaan dat een professionele organisatie als Bax-shop random haar winnaars kiest middels stukje software, lootjes trekken of andere manier. Medewerkers Bax-shop natuurlijk uitgesloten van deelnamen.

In sommige gevallen maak je wel meer kans, als je meer heb besteld. Bijvoorbeeld wanneer een factuurnummer wordt getrokken (hoe meer facturen, hoe meer kans. Logisch)

Statistisch gezien is je kans echt klein, over een deelname van 500 personen = 1/500 = 0,2% kans. :) Duss......

Trouwens kennen jullie de uitdrukking, wie vraagt wordt overgeslagen?!
      Last edited by Citybeatz; Saturday-17-07-2010, 11:53.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
        Trouwens kennen jullie de uitdrukking, wie vraagt wordt overgeslagen?!
        Ja, die ken ik. ;)

Maar dit vind ik heel anders, dit is gewoon een normale vraag op een prijsvraag.

Comment

Ik sluit me volledig bij aan bovenstaand. De trekking geschiedt volledig willekeurig en wordt automatisch gegenereerd.

We behandelen bij onze helpdesk iedere klant als gelijk, dat doen we ook bij de prijzen. Of iemand voor een groot of klein bedrag bestelt, oud of jong is, dat maakt niet uit, we zijn sowieso al blij dat er besteld wordt. ;)

Hiernaast hebben we een groot klantenbestand, zijn de prijsvragen erg in trek en zijn de vragen of acties vaak heel eenvoudig te beantwoorden/voltooien.
          Daarom is het deelnamepercentage best groot en maak je als individu statistisch gezien niet zoveel kans. Je moet dus echt mazzel hebben, net als bij de postcodeloterij en Lotto.
          En daarbij, de kans dat je 2x wint is dan statistisch nog véél kleiner, dan niet bijna onmogelijk.

Maar áls je wint, dan win je ook gelijk goed. ;)

Comment

Daarmee is mn vraag dan beantwoord.
            Het was ook gewoon een vraag ...

Het kon toch zijn dat jullie deelnemers onder de 18 jaar uitsloten van deelname of iets dergelijks.

Comment

Uiteraard niet, klant is klant. ;)

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
                Daarmee is mn vraag dan beantwoord.
                Het was ook gewoon een vraag ...

Het kon toch zijn dat jullie deelnemers onder de 18 jaar uitsloten van deelname of iets dergelijks.
                Juridisch gezien ben je handelsonbevoegd en dien je toestemming van je ouders of voogd te hebben wanneer je deelneemt aan prijsvragen, of een rol drop koopt in de supermarkt.

Je ouders kunnen de overeenkomst, binnen redelijkheid en billijkheid met terugwerkende kracht ontbinden. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  We behandelen bij onze helpdesk iedere klant als gelijk, dat doen we ook bij de prijzen. Of iemand voor een groot of klein bedrag bestelt, oud of jong is, dat maakt niet uit, we zijn sowieso al blij dat er besteld wordt. ;)
                  Ik geloof er echt in dat Bax alle klanten gelijk behandelt, maar toch heb je bij de prijsvragen op de homepage van de site (volgensmij) altijd 1 mannelijke en 1 vrouwelijke winnaar (toeval?).

Comment

Is mij nog nooit opgevallen, ik lees de namen wel eens, ik gun het de winnaars en dan klik ik weg...

Maar heel serieus, laat de complottheorieën maar achterwege, iedereen heeft gewoon een gelijke kans en iedereen maakt kans om te winnen. Of je nu jong, oud, mannelijk, vrouwelijk, lang, kort, behaard, kaal of wat dan ook bent.

Comment

Working...
                    X