Announcement

Collapse
No announcement yet.

deskundigheid helpdesk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• deskundigheid helpdesk?

Vorige week brak ik bij het installeren van mijn apparatuur in mn nieuwe flightcase een antenne van mijn sennheiser G2 ontvanger. Ik bel de helpdesk op om te vragen of deze antennes geleverd kunnen worden. Antwoord was stellig: nee dat kan niet, daar doet sennheiser niet aan... kan t wel even navragen maar weet toch al dat ze met dit antwoord komen. Sennheiser doet niet aan reserve onderdelen.
    Toen ik kwam met: ik heb ook een AKG set met dezelfde aansluiting, kan je akg wel leveren: kwam het antwoord: maar dat gaat niet werken, deze betwijfel ik aangezien een antenne alleen een stuk draad is dat omhoog staat)

Nou lijkt het me erg stug dat sennheier geen reserve onderdelen levert. En dus heb ik een van mijn andere leveranciers gebeld: was geen probleem, navragen, prijs opvragen, besteld en komt binnenkort binnen.

Nu weet ik dat op de helpdesk, of in het algemeen niet iedereen overal verstand van kan hebben. Maar dit vond ik toch wel een hele sterke, ipv een ander in te schakelen of überhaupt na te vragen gewoon een stellig nee verkopen aan een klant terwijl het dus WEL mogelijk is bleek via een andere weg...

Ik ben dus voorzien van mn onderdeel, maar vond het toch wel even de moeite waard om dit even te melden (weet overigens niet meer wie ik aan de lijn had) want een helpdesk moet natuurlijk wel goed antwoord (kunnen) geven. Ik zie hier een klein verbeter puntje

ik had heel toevallig hetzelfde probleem (ook met de G2 antennes)
    Had er met iemand over de mail mee gesproken en die zei stellig nee, deze zijn niet verkrijgbaar.

Later heb ik nog eens een mail gestuurd en werd beantwoord, ja uiteraard kunnen wij deze leveren! (hij had bijwijze van spreken nog net niet de factuur klaar staan)
    Is het dat niet iedereen de moeite wil doen om zoiets voor elkaar te krijgen of .... ??

Comment

Laatst op de koopavond belde ik ook, het lukte mij maar niet om de kortingscode en een cadeaubon in te voeren. De man bij de helpdesk zei dat dit niet kon omdat de cadeaubon een kortingscode was (ja maar meneer die cadeaubon is toch gewoon een bedrag waard!), en nee, ze konden het ook niet handmatig invoeren.

Later een mailtje gestuurd en binnen een half uur een mailtje van Nathanel terug dat het was geregeld. Is ook verder prima afgehandeld..
      Last edited by rick1993; Wednesday-22-12-2010, 21:00.

Comment

Bij mij lukte het ook niet om een kortingscode in te voeren, ik heb dus een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Na 2 weken en 20 mailtjes snapte Hij eindelijk waar het overging en bij het volgende mailtje kreeg ik een nieuwe code (zelfde als op de sinterklaas korting??). Was dat nu zo moeilijk? Het ging hier om de code van het forum.

Comment

zoooo anders trek ik even een beerput open, haha

Comment

Oké iedereen maakt wel eens een fout. En dit is misschien wel een hele domme fout, maar ik denk dat je beter gewoon de helpdesk had kunnen bellen ipv gelijk er een topic over te beginnen. Want ik zie het alleen nog maar gebeuren dat er met dit topic alleen de helpdesk in de grond word getrapt.

EDIT:
            Misschien worden er meer fouten gemaakt.

Comment

meen dat deel van het forum juist is om "fouten" aan de kaak te stellen. Openheid doet wonderen. Kan ook de helpdesk bellen, dezelfde sjors aan lijn krijgen en dan gebeurd er nog niks mee. Zo is het open, helder en constructief lijkt me.

Comment

De ellende bij de helpdesk is dat niet iedereen wat wat er mogelijk is. Het is moeilijk om de goede medewerker aan de lijn te krijgen omdat je immers niet bekend met met ieders kwaliteiten en hij getraind is om jou zoveel mogelijk te woord te staan ipv elke keer door te verbinden.

Comment

Liever dat deze zaken openbaar worden uitgesproken zodat we er iets aan kunnen doen, dan dat ze voor altijd verscholen in een donker hoekje blijven zitten.

Ik ga het geheel doorspelen in ieder geval.

Comment

--- Even helemaal tussendoor ---
                    @zassie Als je nog geen product hebt kunnen bestellen, doe me dan een PM met je adresgegevens en dan vraag ik vandaag de prijs voor je op. Sennheiser heeft onderdelen zelfs als assortimentartikel geloof ik, sterker nog ik weet het wel zeker; heb heel dat merk immers in de webshop gezet.

Comment

Heren,

dank voor jullie input. Ik ben mezelf er ter dege van bewust dat er nog veel kan verbeteren op de helpdesk cq. verkoop qua bezetting, kwaliteit en niveau van de communicatie. Afgelopen 2 maanden zijn zo hectisch geweest dat het voornamelijk kwantiteit in plek van kwaliteit is geweest, en dat is zeker niet goed. Voor wat het waard is, mijn excuses hiervoor.

Wellicht wat veel gevraagd, maar ik zou wel graag deze cases tot de bodem willen uitzoeken. Onze medewerkers zijn juist getraind om in een split-second te beslissen; kan ik de klant helpen, ja (helpen dan, zo goed mogelijk) of nee (doorverbinden en anders z.s.m. laten terugbellen). Natuurlijk, niet iedereen kan alles weten, maar samen weten we wél alles.

@Zassie, @DJ Funkey, Rick1993: Weten jullie toevallig nog wie jullie gesproken hebben? Dan kan ik iets gerichter aan kennis bij gaan schaven.. Het kan natuurlijk ook dat ze het gewoon niet weten, hoewel ik het zeker met jullie eens bent dat je dan de kennis ergens anders vandaan moet gaan halen. Iets niet weten is niet erg, maar iets niet willen opzoeken is NOOIT maar dan ook NOOIT toelaatbaar.

Ik hoor graag van jullie! Mochten jullie dit niet openbaar willen doen; matthijs.klaasse[at]bax-shop[punt]nl

Vriendelijke groet,

Matthijs
                      Sales manager Bax-shop.nl

Comment

Goede reactie van Matthijs en anderen van Bax-shop. Niet eventuele foutjes goedpraten of snel af doen met een excuus, maar dit aanpakken om te kijken of de dienstverlening nog verder verbeteterd kan worden. Prima!

Comment

Hey matthijs, ik heb met Michael gemaild.

Comment

@DJ Funkey: Zojuist even met Michael er over gehad, maar ik snap het misverstand. Jij wilde een bestelling doen met kortingscode, maar de actie in December was dat je eerst een bestelling moest plaatsen, en dan pas een kortingscode zou krijgen voor de volgende bestelling. Dit heeft Michael je proberen uit te leggen, maar om nu te zeggen dat dit in 20 mailtjes is geweest...

Enfin, lang verhaal kort: mocht er nog wat wezen, je hebt mijn email adres en ik ben je graag van dienst!

Vriendelijke groet,

Matthijs
                            Sales manager Bax-shop.nl

Comment

20 mailtjes
                              Het waren er geen 20 maar wel veel.

Jij wilde een bestelling doen met kortingscode, maar de actie in December was dat je eerst een bestelling moest plaatsen, en dan pas een kortingscode zou krijgen voor de volgende bestelling
                              Hij snapte niet dat ik de kortingscode van dit forum wilde gebruiken en NIET de code die je bij je bestelling kreeg.

Comment

Working...
                              X