Announcement

Collapse
No announcement yet.

De staat van B-stock producten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De staat van B-stock producten

Ik heb donderdag een Bax WSM01 MKII gekocht in de veiling voor 37 euro. Er stond bij dat het een B-stock was. Ik dacht dat het de laatste was of dergelijke, later bleek het een teruggebrachte te zijn.

Maarja, jammer dan. Hij was voor een zeer goede prijs gekocht.

Maar toen ik hem vrijdag krijg begonnen de problemen al. Via dmx wekte die maar zeer af en toen, terwel hij via de afstandsbediening het keurig deed. Ik dacht, ik kijk het even aan, hij is pas net nieuw. Hij stonk ook een beetje (maar dat kan gebeuren bij een nieuwe rookmachine) en pufte constant een klein beetje rook in korte stootjes. Dat bracht een vrij storend geluid met zich mee.

Na hem zaterdag en zondag overdag getest te hebben ging het redelijk, maar nog steeds geen goedwerkende DMX.
    Totdat hij opeens zondagavond flipt, hij bleef maar constant rookspuiten. Ik trok de dmx en afstandsbediening eruit en hij bleef maar gaan. Toen stopte hij weer een paar seconden en weer door, totdat hij echt stopt. Maar gaf ik een tikje op de dmx-ingang ging hij weer rookspuiten, 3 keer geprobeerd en drie keer ging hij spuiten.

Toen maar besloten om de volgende dag (maandag) de helpdesk te bellen.

Zo gezegt, zo gedaan.
    Nadat ze even hadden overlegt werdt er mij een gloed nieuwe toegezegt als ik het track en trace nummer van de retoerzending gaaf. Complimenten aan Bax.

Maar toen kreeg ik 's avonds de pakbon. Daar stond de Bax WSM01 op, niet de MKII versie. Dus ik vreesde dat er een verkeerde geleverd zou worden. Ik heb dus dinsdagmorgen Bax weer gebeld, ze konden niet direct vertellen wat er mis zou kunnen zijn gegaan en vroegen mij om als die geleverd is weer te bellen.

Dus dinsdagmiddag
    stond de TNT voor de deur met een grote baxdoos. Hierin bleek een doos en machine van de WSM01 MKII in te zitten met het label van een WSM01. Maar weer een B-stock, en ze hadden een nieuwe belooft. Maarja, maakt niet uit.

Ik deed er wat rookvloeistof in en zette hem aan. Ik druktje op het knopje en Paf, wat een knal. Ook na de knal kwam er heelveel meer herrie uit dan de vorige. Tevens was de rook zeer, zeer dik, na 25 seconden kon ik nog maar 30 cm voor mij zien. En dat met Showtec light vloeistof. Wat wel werkte? DMX!

Maar ik heb hem om licht te accentueren, niet voor mega dikke pluimen rook te maken.
    Het toetje van de rookamchine was ongeveer 0,5 cm langer dan bij de vorige, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest.

Dus weer de helpdesk gebeld. Dat de goede is geleverd , en hij gewoon een verkeerd label had. Dat het een B-stock was werd nog even ontkend, maar later herkent door het kaart wat erop geplakt zat, waarop staat in wat voor conditie hij verkeerd en wie hem gecontroleerd heeft.
    Tevens uitgelegd wat nu weer het probleem is en (weer) een nieuwe toezegt gekregen en benadrukt dat ik nu echt een nieuwe kreeg.

Dus de oude is weer op weg terug naar bax. (Wat mij ook tijd kost)

Maar wat mij nu zorgen baart is dat dit waarschijnlijk niet een op zichzelf staand geval is. Ik heb twee keer een rookmachine uit de B-stock ontvangen en beide keren was hij kapot.

Hoe goed controleren jullie die producten?

Ik heb de rookmachine gekocht voor 37 euro. Maar 5 keer heen en weer zenden is ook duur voor bax en uiteindelijk krijg ik (hopenlijk nu wel) een nieuwe rookmachine die normaal 75 euro kost.
    Zo heeft Bax toch totaal geen winst en juist verlies? Ik denk dat jullie rond de 10 euro aan mij overhouden, de rest gaat naar PostNL en de belastingdienst. Daar kopen jullie echt geen rookmachine in China voor + alle overige kosten.

Ik heb het idee dat mensen niet doorhebben dat het kapot is en brengen het dan maar terug. Waar het kapotte gewoon weer (onwetend) doorverkocht wordt door bax.

Bax-shop heeft mij net teruggebeld om mij er extra van te verzekeren dat ik een nieuwe krijg. Ze hebben tevens hun excuses aan geboden voor alle rondslomp.

Top weer Bax!!

Comment

En nu dubbel mijn duimen op! Ze sturen een cadeuabon van 10 euro mee wegens alle ongemak.

Meer dan goed afgehandeld!

Hoe goed controleren jullie die producten?
      Ook hierop heb ik antwoord gekregen. Als mensen behoefte hebben aan het antwoord verzoek ik je om mij even een privébericht te sturen via het forum.

Comment

Kan rick het niet aanvullen in dit topic?

Comment

Ik heb dit niet opgepakt, wegens drukte heb ik dit via de helpdesk/sales laten lopen.

Comment

Zo heb ik wel eens een B stock DMX paneel gekocht. Deze had ook storingen en dergelijke in zich. Heb uiteindelijk een nieuwe gehad, en ook deze was kapot. Ik kon kiezen om te wachten op reparatie of dezelfde variant van een ander merk. Ik heb de 2e keuze genomen.

Comment

Ditzelfde heb ik ook gehad met een B-stock WSM02 MKII rookmachine.
              Deze was bedoelt voor het theater waar we toch wel wat rook nodig hadden.

Ik had er een zien staan in de B-stock voor een zeer aardige prijs.
              De eerste kreeg ik op dinsdag binnen.
              Deze nam ik mee naar het theater, enkel viel hij halverwege de repetitie uit. Het verwarmingselement had er geen zin meer in.

De dag erna heb ik gelijk contact opgenomen met Bax-shop, en ik zou de donderdag een andere (ook B-stock) binnen krijgen. Zo gezegd, zo gedaan.

Donderdag kreeg ik dus de 2e binnen. Enkel was die na enkele uren ook niet meer warm te krijgen.Gelijk die vrijdag maar weer contact opgenomen met bax, en ondertussen hadden we de komende zondag een technische doorloop, dus ik moest een werkende machine hebben.

Op vrijdag werd bij een splinternieuwe machine beloofd. Deze zou dus niet uit de B-stock komen. Dus ik weer naar het postkantoor en de defecte machine opgestuurd.

Mij werd ook bij dat laatste gesprek gezegd dat de oudere types (die in de B-stock) WSM02 MKII last hadden van problemen met de thermostaat!
              Als bax weet dat ze er na een tijdje mee op houden, waarom worden ze dan opnieuw verkocht?

Ik denk dat het voor bax veel goedkoper is om de machines af te schrijven, dan steeds maar bij alle klanten alles terug te moeten nemen en steeds maar weer verzendkosten te moeten betalen.

Comment

Ik heb ooit eens een American dj electra led gekocht in B-stock en ging ook eerst goed.
                Maar na 2 maand is die spiegel beginnen kraken en staat het terplaatse te beven.

Comment

Weer een WSM 02 MKII.

Bij mijn eerste WSM01 MKII zat een opdrukking met "Smokemachine" op de zijkant, de tweede en derde niet. Zijn die met opdrukking misschien de oude types? Hebben ze dat toevallig verteld?

Ik vind het trouwnes een zeer zeer slechte zaak dat Bax die dingen nog leuk doorverkoop terwel bekend is dat die serie het niet goed doet!

Comment

Originally posted by Rio View Post
                    Weer een WSM 02 MKII.

Bij mijn eerste WSM01 MKII zat een opdrukking met "Smokemachine" op de zijkant, de tweede en derde niet. Zijn die met opdrukking misschien de oude types? Hebben ze dat toevallig verteld?

Ik vind het trouwnes een zeer zeer slechte zaak dat Bax die dingen nog leuk doorverkoop terwel bekend is dat die serie het niet goed doet!
                    ik heb deze serie ook al meerdere keren heen en weer verstuurd, nu heb ik er een die na de eerste opwarm tyd niet meer opwarmt, maar me 30dagen omruil is al voorbij, kwa reparatie geloof ik het wel.......

nu ist af en toe een keer hard op de linker zij kant hangen(daar onder zit een schakelaar die zig ontkopelt als hij te warm wordt maar dus niet terug slaat)

en bij mij is de dmx optie gaar, want zo dra ik er een dmx kabel in steek wordt het een rook strobo, dan komt er om de 5-15 sec een puf rook uit,(en dan allen kabel geen sturing)

Comment

Ik zou eens bellen naar bax Jonkie_NL, met de verwijzing naar dit topic. Ik zou een nieuw vragen/eisen.

Comment

Originally posted by Rio View Post
                        Ik zou eens bellen naar bax Jonkie_NL, met de verwijzing naar dit topic. Ik zou een nieuw vragen/eisen.
                        neej ik heb al een american dj mr kool, de wms gebruik ik nu om de kinderen in de buurt te vermaken,(straat vol rook zetten) heb hem sowieso al een aantal keren open gedraaid,

maar de bax eigen merken heb ik ook weinig goede ervaring, al heb ik wel een mic stand besteld vandaag Bax IVA 04

Comment

B-stock producten worden altijd gecontroleerd op werking voordat ze verstuurd worden. Hiernaast is het mogelijk dat je een oude versie rookmachine ontvangt, maar die zijn wel al voorzien van de techniek in de nieuwe varianten.

Ook bij andere merken gebeurt het wel eens dat apparaten defect of beschadigd aankomen, of in de loop der tijd onverhoopt defect raken. Alleen is het wel zo dat op een of andere manier wij er sneller op worden aangerekend als een stuk techniek per abuis defect raakt.

Dat een product defect aan komt of onverhoopt na een tijdje defect raakt, is uiteraard mogelijk omdat het techniek blijft. En dat heeft niets te maken met het feit dat het een B-stock model is. Er worden immers honderden apparaten verstuurd per maand, dan is er altijd kans dat er een defect plaatsvindt. En als je dat dan toevallig twee keer treft, dat is gewoon de wet van Murphy. Zo heb ik persoonlijk al eens wat dingen uit de B-stock gescoord zonder enige problemen, terwijl een ander er misschien twee keer pech mee heeft.

Maar, als er problemen zijn en je legt het aan ons voor, dan zorgen we écht wel voor een passende oplossing.

"Hoe komt het dan dat jullie zoveel bax B-stock apparatuur hebben?"
                          Simpel. We hebben geen leverancier waar we de defecte apparaten naar toe kunnen sturen en er een nieuwe voor in de plaats kunnen krijgen. Het beheer van defecten doen we zelf. Apparaten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden (bijvoorbeeld door een reparatie, of als er een kras op zit), gaan direct de B-stock in. En om klanten niet te laten wachten geven we vaak direct een nieuw exemplaar mee.

Als bijvoorbeeld de printplaat van je Showtec LED-par defect is en je stuurt hem naar ons terug, krijg je van ons een nieuwe en sturen wij die par terug naar Highlite. Opgelost voor ons, opgelost voor de klant. Wat Highlite er dan mee doet, is aan hun.

Comment

Working...
                          X