Ik heb donderdag een Bax WSM01 MKII gekocht in de veiling voor 37 euro. Er stond bij dat het een B-stock was. Ik dacht dat het de laatste was of dergelijke, later bleek het een teruggebrachte te zijn.
Maarja, jammer dan. Hij was voor een zeer goede prijs gekocht.
Maar toen ik hem vrijdag krijg begonnen de problemen al. Via dmx wekte die maar zeer af en toen, terwel hij via de afstandsbediening het keurig deed. Ik dacht, ik kijk het even aan, hij is pas net nieuw. Hij stonk ook een beetje (maar dat kan gebeuren bij een nieuwe rookmachine) en pufte constant een klein beetje rook in korte stootjes. Dat bracht een vrij storend geluid met zich mee.
Na hem zaterdag en zondag overdag getest te hebben ging het redelijk, maar nog steeds geen goedwerkende DMX.
Totdat hij opeens zondagavond flipt, hij bleef maar constant rookspuiten. Ik trok de dmx en afstandsbediening eruit en hij bleef maar gaan. Toen stopte hij weer een paar seconden en weer door, totdat hij echt stopt. Maar gaf ik een tikje op de dmx-ingang ging hij weer rookspuiten, 3 keer geprobeerd en drie keer ging hij spuiten.
Toen maar besloten om de volgende dag (maandag) de helpdesk te bellen.
Zo gezegt, zo gedaan.
Nadat ze even hadden overlegt werdt er mij een gloed nieuwe toegezegt als ik het track en trace nummer van de retoerzending gaaf. Complimenten aan Bax.
Maar toen kreeg ik 's avonds de pakbon. Daar stond de Bax WSM01 op, niet de MKII versie. Dus ik vreesde dat er een verkeerde geleverd zou worden. Ik heb dus dinsdagmorgen Bax weer gebeld, ze konden niet direct vertellen wat er mis zou kunnen zijn gegaan en vroegen mij om als die geleverd is weer te bellen.
Dus dinsdagmiddag
stond de TNT voor de deur met een grote baxdoos. Hierin bleek een doos en machine van de WSM01 MKII in te zitten met het label van een WSM01. Maar weer een B-stock, en ze hadden een nieuwe belooft. Maarja, maakt niet uit.
Ik deed er wat rookvloeistof in en zette hem aan. Ik druktje op het knopje en Paf, wat een knal. Ook na de knal kwam er heelveel meer herrie uit dan de vorige. Tevens was de rook zeer, zeer dik, na 25 seconden kon ik nog maar 30 cm voor mij zien. En dat met Showtec light vloeistof. Wat wel werkte? DMX!
Maar ik heb hem om licht te accentueren, niet voor mega dikke pluimen rook te maken.
Het toetje van de rookamchine was ongeveer 0,5 cm langer dan bij de vorige, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest.
Dus weer de helpdesk gebeld. Dat de goede is geleverd , en hij gewoon een verkeerd label had. Dat het een B-stock was werd nog even ontkend, maar later herkent door het kaart wat erop geplakt zat, waarop staat in wat voor conditie hij verkeerd en wie hem gecontroleerd heeft.
Tevens uitgelegd wat nu weer het probleem is en (weer) een nieuwe toezegt gekregen en benadrukt dat ik nu echt een nieuwe kreeg.
Dus de oude is weer op weg terug naar bax. (Wat mij ook tijd kost)
Maar wat mij nu zorgen baart is dat dit waarschijnlijk niet een op zichzelf staand geval is. Ik heb twee keer een rookmachine uit de B-stock ontvangen en beide keren was hij kapot.
Hoe goed controleren jullie die producten?
Ik heb de rookmachine gekocht voor 37 euro. Maar 5 keer heen en weer zenden is ook duur voor bax en uiteindelijk krijg ik (hopenlijk nu wel) een nieuwe rookmachine die normaal 75 euro kost.
Zo heeft Bax toch totaal geen winst en juist verlies? Ik denk dat jullie rond de 10 euro aan mij overhouden, de rest gaat naar PostNL en de belastingdienst. Daar kopen jullie echt geen rookmachine in China voor + alle overige kosten.
Ik heb het idee dat mensen niet doorhebben dat het kapot is en brengen het dan maar terug. Waar het kapotte gewoon weer (onwetend) doorverkocht wordt door bax.
Maarja, jammer dan. Hij was voor een zeer goede prijs gekocht.
Maar toen ik hem vrijdag krijg begonnen de problemen al. Via dmx wekte die maar zeer af en toen, terwel hij via de afstandsbediening het keurig deed. Ik dacht, ik kijk het even aan, hij is pas net nieuw. Hij stonk ook een beetje (maar dat kan gebeuren bij een nieuwe rookmachine) en pufte constant een klein beetje rook in korte stootjes. Dat bracht een vrij storend geluid met zich mee.
Na hem zaterdag en zondag overdag getest te hebben ging het redelijk, maar nog steeds geen goedwerkende DMX.
Totdat hij opeens zondagavond flipt, hij bleef maar constant rookspuiten. Ik trok de dmx en afstandsbediening eruit en hij bleef maar gaan. Toen stopte hij weer een paar seconden en weer door, totdat hij echt stopt. Maar gaf ik een tikje op de dmx-ingang ging hij weer rookspuiten, 3 keer geprobeerd en drie keer ging hij spuiten.
Toen maar besloten om de volgende dag (maandag) de helpdesk te bellen.
Zo gezegt, zo gedaan.
Nadat ze even hadden overlegt werdt er mij een gloed nieuwe toegezegt als ik het track en trace nummer van de retoerzending gaaf. Complimenten aan Bax.
Maar toen kreeg ik 's avonds de pakbon. Daar stond de Bax WSM01 op, niet de MKII versie. Dus ik vreesde dat er een verkeerde geleverd zou worden. Ik heb dus dinsdagmorgen Bax weer gebeld, ze konden niet direct vertellen wat er mis zou kunnen zijn gegaan en vroegen mij om als die geleverd is weer te bellen.
Dus dinsdagmiddag
stond de TNT voor de deur met een grote baxdoos. Hierin bleek een doos en machine van de WSM01 MKII in te zitten met het label van een WSM01. Maar weer een B-stock, en ze hadden een nieuwe belooft. Maarja, maakt niet uit.
Ik deed er wat rookvloeistof in en zette hem aan. Ik druktje op het knopje en Paf, wat een knal. Ook na de knal kwam er heelveel meer herrie uit dan de vorige. Tevens was de rook zeer, zeer dik, na 25 seconden kon ik nog maar 30 cm voor mij zien. En dat met Showtec light vloeistof. Wat wel werkte? DMX!
Maar ik heb hem om licht te accentueren, niet voor mega dikke pluimen rook te maken.
Het toetje van de rookamchine was ongeveer 0,5 cm langer dan bij de vorige, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest.
Dus weer de helpdesk gebeld. Dat de goede is geleverd , en hij gewoon een verkeerd label had. Dat het een B-stock was werd nog even ontkend, maar later herkent door het kaart wat erop geplakt zat, waarop staat in wat voor conditie hij verkeerd en wie hem gecontroleerd heeft.
Tevens uitgelegd wat nu weer het probleem is en (weer) een nieuwe toezegt gekregen en benadrukt dat ik nu echt een nieuwe kreeg.
Dus de oude is weer op weg terug naar bax. (Wat mij ook tijd kost)
Maar wat mij nu zorgen baart is dat dit waarschijnlijk niet een op zichzelf staand geval is. Ik heb twee keer een rookmachine uit de B-stock ontvangen en beide keren was hij kapot.
Hoe goed controleren jullie die producten?
Ik heb de rookmachine gekocht voor 37 euro. Maar 5 keer heen en weer zenden is ook duur voor bax en uiteindelijk krijg ik (hopenlijk nu wel) een nieuwe rookmachine die normaal 75 euro kost.
Zo heeft Bax toch totaal geen winst en juist verlies? Ik denk dat jullie rond de 10 euro aan mij overhouden, de rest gaat naar PostNL en de belastingdienst. Daar kopen jullie echt geen rookmachine in China voor + alle overige kosten.
Ik heb het idee dat mensen niet doorhebben dat het kapot is en brengen het dan maar terug. Waar het kapotte gewoon weer (onwetend) doorverkocht wordt door bax.
Comment