Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retour verzenden naar bax

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Retour verzenden naar bax

Hoi,

Ik kreeg net een telefoontje van bax.nl over de factuur van mijn defecte reloop mixer die ik terug moest sturen om die om te ruilen voor een andere.
    De verzendkosten zijn op rekening van bax.nl, maar tnt heeft bax.nl nu een hele hoge rekening opgestuurt en die krijg ik straks via mail opgestuurt omdat bax.nl die niet wil betalen, inplaats van de 6 euro verzendkosten die bax normaal betaald aan tnt, moet er nu 114 euro betaald worden om de mixer op te sturen naar bax.

Zijn er hier leden die ooit iets hebben moeten retourneren aan bax en hoe hebben jullie dat gedaan, volgens mij is er iets bij tnt verkeerd gelopen, aan de telefoon zij tnt dat ik niets kan verzenden met tnt omdat ik particulier ben en ze enkel met bedrijven werken, toen ik zei dat het op kosten van bax.nl moet terug gestuurd worden en bax.nl klant is bij tnt was het geen probleem, het pakje is opgehaald bij mij thuis en verzonden met als resultaat 114 euro verzendkosten, bax wil de rekening niet betalen wat normaal is want 114 euro inplaats van de normale 6 euro is te zot voor woorden, ook ik betaal de factuur niet omdat de factuur niet op mijn naam staan, ik die als particulier niet kan verzenden via tnt.
    Nu zou ik graag eens weten hoe jullie iets terug sturen, bellen naar tnt en het pakje laten ophalen op kosten van bax? ik denk dat ik niet verkeerd heb gehandeld toch?

aan de telefoon zij tnt dat ik niets kan verzenden met tnt omdat ik particulier ben en ze enkel met bedrijven werken
    Daar is het denk ik verkeerd gegaan. Normaalgesproken ga je namelijk naar het postkantoor en laat je daar het pakket verzenden.

In Nederland gaat het makkelijk. Je noteert ons antwoordnummer met de rest van de gegevens op je pakketje en je bent klaar. ;)

Vanuit België dien je echter het bedrag vooruit te betalen, omdat je daar niets hebt aan ons antwoordnummer. Je kunt dus je pakketje niet gratis opsturen.

Wanneer wij het pakket dan binnenkrijgen, crediteren wij de kosten van de verzending tot een maximum van 12.50 euro, die krijg je dan terug. Dat is genoeg om uit de kosten te komen van de meeste zendingen (grote/zware spullen uitgezonderd...).

Wat er in jouw geval fout gegaan is, is dat je op een of andere manier contact hebt gehad met TNT Express (wat mijn collega Jan-Willem ook aangaf in het telefoongesprek, ik heb hier iets vaag over opgevangen ;)). Normaal regel je namelijk alles via het postkantoor. Hiernaast heb je aangegeven dat alles wel op onze rekening kon, dat is ook niet de bedoeling. Immers:

Noot: Belgische klanten moeten hun pakket zelf opsturen naar Bax-shop.nl, Albert Plesmanweg 118, 4462 GC Goes en krijgen de verzendkosten tot een maximum van € 12,50 gecrediteerd.
    Toen TNT tegen jou zei 'we werken niet met particulier maar alleen met bedrijven' had er eigenlijk al een lampje moeten gaan branden.
    TNT Express is zeg maar de koeriersdienst van TNT Post (PostNL, hoe je het wilt noemen). Je betaalt dus fiks om een pakket met spoed te laten verzenden door een koerier.

Het is dus een samenloop van vervelende omstandigheden, maar het gaat toch een touwtjetrek-wedstrijd worden tussen jou en TNT, aangezien jij akkoord hebt gegeven om de factuur op onze naam te laten zetten (wat bij ons natuurlijk nooit de gang van zaken is...).

Comment

Edit, Rick was me voor. Ik voel er niks voor om hem in de wielen te fietsen.

Voor Belgische klanten kunnen (particulier) op twee manieren iets terug sturen naar Nederland:

TNT post / Kiala, je gaat naar een "postkantoor" van Kiala. Kies voor een Nelux zegel van TNT post voor 9,99 incl 21% BTW. Transit tijd: gehele werkweek.

De Post, de Belgische postkantoren, je betaald 15,00 incl 21% BTW. Transit tijd: 2 -3 werkdagen.

---
      Overigens zijn de kosten van TNT Express absurd hoog. Een vergelijkbare zending van DHL zou de helft hebben gekost, wanneer er een standaard zending was geboekt tussen de 10 en 20 euro (en werd het nog bij jou opgehaald ook ;-)).
      Last edited by Citybeatz; Saturday-03-09-2011, 16:01.

Comment

In dit geval is de firma Bax-shop.nl de opdrachtgever om het pakketje af te halen
        Wij hebben niet gezegd 'stuur de mixer maar op via TNT Express', of een soortgelijke dienst. ;)

Ik vermoed dat TNT centen geroken heeft en ondanks het 'we werken niet met particulieren' verhaal toch de opdracht van de topicstarter (op onze naam dan wel) heeft aangenomen.

Comment

TNT post kiala, is enkel versturen in het land zelf, dus van België naar nederland gaat niet en omgekeerd, het moet dus binnen belgië of nederland blijven.

Ikzelf kon met tnt niet verzenden, ze zeiden dat ik dan bij de concurent dhl moet zijn tot ik zei dat het op kosten van bax terug gestuurt moest worden en zij ook klant zijn van tnt, ze vroeger dan ook een nummer (denk een klantennummer) om na te zien of bax in hun gegevens staan en ze zeiden dan, het is ok dit kan op de normale kosten van bax.nl terug gestuurd worden, ik vroeg dan moet ik verder nog iets doen en ze zeiden neen, we komen het pakje bij u thuis ophalen en alles wordt geregeld met bax.nl, ze spreken van normale kosten wat bax bij hun betaald, als er een meerkost aan verbonden was dan moesten ze dit vermeld hebben en dat hebben ze niet gedaan, en als particulier kan je via tnt express niets verzenden dus kan ik ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het betalen van die facuur, ze hebben bij tnt hun werk niet gedaan, mij niet de juiste informatie geven over de kosten van verzending want als ze zeggen, het kan terug gestuurd worden tegen de kosten wat bax.nl normaal betaald, dan is het voor mij duidelijk dat er niets extra wordt aangerekend.
          De telefoon gesprekken worden opgenomen bij tnt, dus ze kunnen achterhalen wat er tussen mij en tnt is gezegd en afgesproken en ik bel ze maandag even op om meer uitleg.
          Ook al dreigen ze met een incasso bureau ik betaal dit niet, dat is zeker. ;)

Bax had mij ook een mail gestuurd met meer info over hoe het product terug te sturen en er was enkel sprake van tnt en niet van de post, dus heb ik het dan maar netjes via tnt verzonden.
          Ik weet niet hoe de afspraken zijn om iets te verzenden tussen bax en tnt, ik denk er contract is met een vaste prijs tussen de bedrijven en tnt, dus moest de telefoniste van tnt mij om de hoogte hebben gebracht indien er een meerkost was, of ze heeft een vinkje verkeerd geplaatst op haar computer en dat kan de prijs doen stijgen.

EDIT:

Even opgezocht.

Originally posted by Citybeatz View Post

TNT post / Kiala, je gaat naar een "postkantoor" van Kiala. Kies voor een Nelux zegel van TNT post voor 9,99 incl 21% BTW. Transit tijd: gehele werkweek.
          Dit staat op de site van kiala.

Let op : u kunt (nog) geen pakketten versturen tussen verschillende landen
          Last edited by Mol; Saturday-03-09-2011, 16:37.

Comment

Ik laat wekelijks pakketten terugzenden met een Nelux zegel. Informatie kun je op de website van TNT pakketservice terug vinden. Product: NeLux / Zending naar Luxemburg - Nederland.

TNT post werkt hiervoor samen met Kiala, je levert het in op een Kiala shop, de zending gaat in het Kiala netwerk en wordt bezorgd bij TNT post in Nederand -> welke vervolgens de aflevering binnen Nederland doet.

Transit tijd: 1 werkweek
            Kosten: 9,99

Comment

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je hebt gebeld naar TNT (Express) en niet naar TNT pakketpost.

De medewerker van TNT (Express) heeft jou niet verkeerd voorgelicht en de zending tegen de normale kosten van Bax doorberekend. Het is immers een dure spoedzending die normaal +- 90,- euro exclusief BTW kost.

Je had moeten bellen naar TNT pakketpost. Zie post hiervoor met betrekking tot de kosten.

Wat betreft betalingsverplichting zul je dit moeten uitvechten met de firma Bax-shop. Het forum lijkt me daarvoor niet het middel, je bent verdwaald tussen TNT en TNT pakketpost. Tjaa niet verwonderlijk.

Ps. DHL is een B-2-B vervoerder maar had jouw waarschijnlijk wel geholpen. Moet je wel een Day-Def. zending boeken anders kostte het nog > 60 euro.

Comment

Ik vind het toch fijn dat we gewaarschuwd zijn nu... het heeft alles te maken met garantie en problemen met apparatuur. Ik weet nu waar ik op moet letten.

Comment

Gewoon langs het postkantoor gaan, dan reken je wat af en daarvoor wordt het gewoon verzonden. Is voor particulieren het goedkoopst en veiligst.

Comment

Het kan nuttig zijn voor andere leden en ik wou eens horen of er nog leden zijn die zoiets hebben meegemaakt.

Maar als ik iets koop en het is defect dan verwacht ik dat het terug gestuurd kan worden op kosten van de verkoper, het is niet mijn schuld dat ik een defect toestel krijg, dan moet ik toch niet opdraaien voor de verzendkosten.
                    Is het niet beter dan bax dan de ophaling regelt met TNT of ander, zo kunnen er geen misverstanden zijn waar de klant dan de dupe van is.

Als bax iets kan versturen naar een klant voor 6 euro via tnt en de klant stuurt dit terug naar bax, waarom moet dit 114 euro kosten, tnt wist dat bax klant is en ze hebben volgens mij toch de verzendkosten op contract vastgelegd, dat moet tnt toch weten.

Als ik niets kan verzenden als particulier via tnt, dan kunnen ze mij toch niets aanrekenen.

Maar het heeft geen zin om de discussie verder te voeren, alles is al gezegd, andere leden weten nu ook waar ze op moeten letten als ze een defect toestel terug moeten sturen, dus ik wacht nu af tot maandag, dan bel ik naar tnt om te zien waar het fout gelopen is en dan bel ik terug naar bax zoals beloofd om te melden wat ze bij tnt hebben gezegd, al weet ik nu al het resultaat want als het om centen gaat....

Hier mag voor mij een slot op.

EDIT / de verzendkosten voor retour zijn niet 114 euro zoals eerder gemeld, maar 141 euro.
                    Daar kan je al een leuk lichteffect mee kopen.

Ik had op mijn lijstje voor oktober 2 tabletops staan, Denon DN-s3700 maar ik zal wel een locale dj shop zoeken die deze verkoopt, ik wil niet nog eens hetzelfde meemaken.
                    Last edited by Mol; Sunday-04-09-2011, 00:39.

Comment

Het punt is dat de fout bij TNT ligt. Jij hebt namelijk contact gehad met TNT Express, die maar al te graag een opdrachtje voor je willen neerzetten. Ze hadden absoluut niets op onze naam mogen zetten, zeker niet door iemand die zomaar even belt. Hiernaast hadden ze ook niet mogen doorzetten omdat jij particulier bent en zij alleen zaken doen met het bedrijfsleven.

TNT Express heeft dus op onze naam de opdracht gemaakt omdat jij met hun contact hebt gehad en zij de opdracht hebben doorgezet terwijl ze dat absoluut niet hadden mogen doen.

Het is normaal absoluut niet de gang van zaken dat het voor Belgische of Nederlandse klanten honderden euro's kost om een pakje terug te sturen en ik denk dat je ons daarin verkeerd begrijpt. Normaal betaal je vooraf een tientje aan verzendkosten o.i.d. en krijg je dat later teruggestort. Nu zijn de kosten van verzending 141 euro omdat TNT Express een grove fout gemaakt heeft en de opdracht absoluut niet had mogen doorzetten.

De reden dat collega Jan-Willem gebeld heeft is dan ook duidelijk, wij krijgen opeens een factuur á 141 euro op de mat en vragen ons af hoe dat mogelijk is. Waarschijnlijk heeft mijn collega niet begrepen dat het om een grove fout is gegaan en is TNT Express de schuldige in dit verhaal.

Als ik ga zorgen dat we TNT Express goed op hun donder gaan geven en zorgen dat het bedrag kwijtgescholden wordt, kunnen we dan rekenen op de aankoop van je twee tabletops bij ons?

Comment

Rick,

Ik ben altijd van mijn woord, als ik zeg dat ik table tops zal kopen dan komen die er ook.
                        En het zullen zeker de denons worden omdat ik een vinyl draaier ben en de denons leunen dicht aan bij een TT, dus de denons koop ik dat is zeker.
                        Wat ik ook nog zal kopen is een stel truss systemen en een goede geluidset, topkasten en subs, maar eerst de table tops.

Ik begrijp best dat Jan mij heeft gebeld en dat je baas die factuur niet wil betalen, moest hij dat wel betalen dan is het een slechte zakenman, 141 euro om een pakje retour te sturen is te zot voor woorden, was dit nu nog 50 euro geweest dan had ik daar geen punt van gemaakt, maar die 141 euro betaal ik ook niet.
                        Ik heb het al tegen Jan gezegd, TNT is volgens mij in de fout en om jou woorden te herhalen, ze werken niet met particulieren, dat wist de dame aan de telefoon mij te vertellen en verwees me dan door naar DHL, toen ik haar zei dat het pakje retour moest worden verzonden op rekening van bax.nl die klant is van TNT vroeg ze naar een nummer (ik weet niet meet welk) met dat nummer zagen ze in de computer jullie gegevens en toen zei ze dat is geen probleem we kunnen dat op naam van bax.nl retour zenden omdat ze klant zijn bij ons en we dagelijks met hun samenwerken, ik vroeg of ik het pakje ergens naartoe moest brengen en ze antwoorde nee, binnen nu en 5u komen ze het ophalen bij u.
                        Ze zijn bij TNT inderdaad in de fout gegaan om een opdracht van een particulier te aanvaarden, en als ze niet werken met particulieren dan kunnen ze mij ook niet aanrekenen, en bax.nl zomaar even 141 euro aanrekenen door iemand die belt om een pakje retour te zenden en zeker omdat ik al had gezegd dat ik particulier ben, dan moeten ze toch op zijn minst contact met jullie opnemen om te na te zien of alles klopt wat ik vertelde aan de telefoon.
                        Ik had TNT gebeld voor de retour omdat ik weet dat jullie werken met TNT en ik dacht dat het pakje dan ook terug met TNT moest retourneren, volgende keer zal het met de post zijn, dan weet ik dat ik 15 euro moet betalen voor een pakje tussen de 2 en de 30 kg.

TNT is fout en ze moeten de kosten dan ook op hun nemen, dit kunnen ze niet aanrekenen aan jullie of aan mij punt.

Ik hoef dus niet te bellen met TNT dan zoals ik had afgesproken met Jan?
                        Last edited by Mol; Monday-05-09-2011, 09:01.

Comment

Het liefst nog wel even contact opnemen met TNT om je situatie uit te leggen en een oplossing te vragen. Geen van beide partijen (jij als klant en wij als bax) is het er mee eens dat er een factuur van 141 euro op de mat komt. ;)

Comment

Ok dan neem ik nu even contact op met TNT, ik bel daarna Jan op met het resultaat van TNT.

Comment

Rick

Ik heb met TNT gebeld en daarna heeft Jan met TNT nederland moeten bellen, maar het ziet er naar uit dat het een touwtje trek zal worden, je zal van Jan wel vernemen wat er is verteld neem ik aan.

Comment

Working...
                              X